Krótka historia modelu
Toyota Previa – to samochód kompaktowy (minivan) produkowany przez japońskiego producenta samochodów, firmę Toyota od 1990 roku. Znany również pod nazwami Toyota Estima (na rynek japoński) oraz w Australii jako Toyota Tarago. Występuje w wersjach cztero- i pięciodrzwiowych oraz wyposażony w silnik benzynowy o pojemności 2,4 lub 3,5 litra (3. generacja).
Historia Modelu
Modele sprzedawane w Europie były dostępne z 4-cylindrowymi silnikami benzynowymi oraz Diesla. Silnik Diesla 2,0 litra i mocy 116 KM oraz silnik benzynowy 2,4 litra o mocy 156 KM. Oba silniki wyposażono standardowo w 5-stopniową ręczną skrzynię biegów, a 4-stopniowa automatyczna skrzynia biegów dostępna była jako opcja dodatkowa do silnika benzynowego. W Japonii dostępne były również silnik o pojemności 3,0 litra V6 oraz wersja Hybrid Synergy Drive - pierwszej generacji.
Australijski model był dostępny tylko z silnikiem benzynowym o pojemności 2,4 litra i 4-stopniową automatyczną skrzynią biegów.
Model Estima Hybrid drugiej generacji, obecnie dostępny tylko w Japonii i Hongkongu, używa mechanizmu napędowego bardzo podobnego do tego stosowanego w Lexusie RX 400h, z 3 silnikami elektrycznymi - 2 dla kół przednich (HSD) i jednego dla kół tylnych.
Historia Modelu
- 1990 - Pierwsza generacja
- 2000 - Druga generacja
Modele sprzedawane w Europie były dostępne z 4-cylindrowymi silnikami benzynowymi oraz Diesla. Silnik Diesla 2,0 litra i mocy 116 KM oraz silnik benzynowy 2,4 litra o mocy 156 KM. Oba silniki wyposażono standardowo w 5-stopniową ręczną skrzynię biegów, a 4-stopniowa automatyczna skrzynia biegów dostępna była jako opcja dodatkowa do silnika benzynowego. W Japonii dostępne były również silnik o pojemności 3,0 litra V6 oraz wersja Hybrid Synergy Drive - pierwszej generacji.
Australijski model był dostępny tylko z silnikiem benzynowym o pojemności 2,4 litra i 4-stopniową automatyczną skrzynią biegów.
- 2006 - Trzecia generacja
Model Estima Hybrid drugiej generacji, obecnie dostępny tylko w Japonii i Hongkongu, używa mechanizmu napędowego bardzo podobnego do tego stosowanego w Lexusie RX 400h, z 3 silnikami elektrycznymi - 2 dla kół przednich (HSD) i jednego dla kół tylnych.
- 2012 - Czwarta generacja