Nie jest dobrze :-(

Nowości ze świata motoryzacji i nie tylko.

Moderatorzy: Matka prEvka, galtom, parrot, HOYNA, [M]oderatorzy

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Nie jest dobrze :-(

Post autor: galtom » pt 17 kwie, 2009

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/ ... datek.html

Co Wy na to??? Cos mi sie nie chce wierzyc aby to przeszlo w takiej formie. Kraj generalnie bidny, starych aut masa. Rozumiem, ze byloby to jako jednorazowa oplata przy 1-wszej rejestracji (ok, ograniczamy sciaganie staroci -czyli o Prevce 1998/99 ze szwajcarmi mozna zapomniec - trudno). Ale placenie tego co roku??? Wiecie co sie stanie z cenami aut pow. 10 lat (w tym naszych Prevek) - tego nikt za zadna kase juz nie kupi :-( A ceny aut do lat 5 pewnie pojda w gore bo wszyscy na szybko beda wymieniac na jakieklowiek mlodsze byle w zasiegu finansowym.
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

Awatar użytkownika
Previanin
Previanin
Previanin
Posty: 356
Rejestracja: pt 25 kwie, 2008
Lokalizacja: LuboĂą
Kontakt:

Post autor: Previanin » pt 17 kwie, 2009

jeśli to przejdzie przerobię prevkę na elektryczną :D ... i mogą mnie w d... wycmoktać :P
Brak czasu, nie pisaĂŚ o czĂŞÂści, nie rozdwojĂŞ siĂŞ przecieÂż.

Awatar użytkownika
DarekJ
Previanin
Previanin
Posty: 1639
Rejestracja: wt 30 sie, 2005
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DarekJ » pt 17 kwie, 2009

Za 10 lat to moja będzie miała 27 lat i bedzie zabytkiem :mrgreen: i wtedy to będzie jazda :mrgreen:

humek

Post autor: humek » pt 17 kwie, 2009

żółte tablice, rzeczoznawca obejrzy zobaczy a co to jest :P Previa. Nic mi nie wiadomo moja za 10 lat będzie miała 28 :P

ELEKTRO
Previanin
Previanin
Posty: 728
Rejestracja: ndz 08 paź, 2006
Lokalizacja: Warszawa Ochota
Kontakt:

Post autor: ELEKTRO » sob 18 kwie, 2009

galtom pisze:http://gospodarka.gazeta....ki_podatek.html
ZłODZIEJE :!: :!: :!:

Awatar użytkownika
Previanin
Previanin
Previanin
Posty: 356
Rejestracja: pt 25 kwie, 2008
Lokalizacja: LuboĂą
Kontakt:

Post autor: Previanin » sob 18 kwie, 2009

zarejestrujemy autka na Słowacji ;)
Brak czasu, nie pisaĂŚ o czĂŞÂści, nie rozdwojĂŞ siĂŞ przecieÂż.

Awatar użytkownika
parrot
Previanin
Previanin
Posty: 2353
Rejestracja: ndz 03 lut, 2008
Lokalizacja: Nottingham
Kontakt:

Post autor: parrot » sob 18 kwie, 2009

ELEKTRO pisze:ZłODZIEJE
Złodzieje :!:

lewski

Post autor: lewski » sob 18 kwie, 2009

gdzie my se wsadzimy dzieciaki :evil:
gdzie takie drugie auto

zażyjcie:
http://wmw24.pl/stop-auto-tax/

dopiero znalazłem
możemy się przyłączyć :idea:

cyt:

"List otwarty
Brak zgody społecznej na nowy podatek od pojazdów

Niniejszym listem i naszymi podpisami pragniemy zwrócić uwagę, że nie ma poparcia wśród społeczeństwa na wprowadzenie nowego podatku od pojazdów, którego plan został ujawniony w mediach.

Pan

Donald Tusk

Premier RP

Pan

Jan Vincent-Rostowski

Minister Finansów

Jesteśmy głęboko zaniepokojeni wieściami dotyczącymi planów wprowadzenia nowego podatku ekologicznego, który w istotny sposób uderzy w posiadaczy starszych samochodów.

Apelujemy o zaniechanie prac znad tym projektem w takim kształcie, w jakim przedstawiają go media.

Niniejszym zwracamy uwagę, że nie ma wśród mniej zamożnego społeczeństwa posiadającego starsze samochody przyzwolenia na kolejne zwiększanie opłat podatkowych.

Prosimy o zweryfikowanie celowości i skutków funkcjonowania takiego podatku i odstąpienie od jego wprowadzenia.

Z wyrazami szacunku

niżej podpisani"

ja już :!:

Awatar użytkownika
Previanin
Previanin
Previanin
Posty: 356
Rejestracja: pt 25 kwie, 2008
Lokalizacja: LuboĂą
Kontakt:

Post autor: Previanin » ndz 19 kwie, 2009

ja także
Brak czasu, nie pisaĂŚ o czĂŞÂści, nie rozdwojĂŞ siĂŞ przecieÂż.

humek

Post autor: humek » ndz 19 kwie, 2009

ja też

lewski

Post autor: lewski » ndz 19 kwie, 2009

humek pisze:ja też
nr 1414 :mrgreen:

Awatar użytkownika
DarekJ
Previanin
Previanin
Posty: 1639
Rejestracja: wt 30 sie, 2005
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DarekJ » ndz 19 kwie, 2009

I ja też

humek

Post autor: humek » ndz 19 kwie, 2009

ty mój też to 1414 czy piszesz o mnie?

Awatar użytkownika
andzrej_l
-#Team Previa
-#Team Previa
Posty: 2636
Rejestracja: ndz 28 sie, 2005
Lokalizacja: warszawa-ursynów
Kontakt:

Post autor: andzrej_l » ndz 19 kwie, 2009

Poszło :mrgreen:
Robimy zlocik czerwiec 2018 :mrgreen:
[scroll]a i tak was lubie[/scroll]
http://bogatyojciec.pl/?A=45810

lewski

Post autor: lewski » ndz 19 kwie, 2009

humek pisze:ty mój też to 1414 czy piszesz o mnie?
moje 443 :mrgreen:
i wybierzemy go na druga kadencje
ja na pewno nie
najpierw księżyc :twisted:

Awatar użytkownika
SiO2
Previanin
Previanin
Posty: 785
Rejestracja: sob 21 paź, 2006
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Kontakt:

Post autor: SiO2 » pn 20 kwie, 2009

Obrazek
to dla ludu, a dla władzy po hulajnodze, odwiedzających nasz przepiękny, ekologiczny kraj- skansen UE, turystów będzie obwozić kóń z wozem drabiniastym........

http://www.elektryczne-gitary.art.pl/me ... gdy_hi.mp3

...a jeszcze dodam, że jestem za dodaniem do obecnych ordynacji wyborczych, w punkcie o kadencji - słów "pełnionych dożywotnio"(kadencja posła 4 lata, dożywotnio; kadencja prezydenta 5 lat, dożywotnio.......)........

Awatar użytkownika
DarekJ
Previanin
Previanin
Posty: 1639
Rejestracja: wt 30 sie, 2005
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DarekJ » pn 20 kwie, 2009

Polityce na Forum - NIE, bo wszyscy byśmy zwarjowali.

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » pn 20 kwie, 2009

Ale moze beda ulgi dla aut korzystajacych z paliw alternatywnych (ekologicznych) np. LPG???
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

Awatar użytkownika
parrot
Previanin
Previanin
Posty: 2353
Rejestracja: ndz 03 lut, 2008
Lokalizacja: Nottingham
Kontakt:

Post autor: parrot » pn 20 kwie, 2009

LPG ekologiczne?? Odkąd ze stacji zniknęła etylina - już nie...

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » pn 20 kwie, 2009

W UK auta z instalacja LPG np. nie placa oplaty za wjazd do centrum londynu, inne oplaty podatkowe sa dla takich aut a lokalne urzedy gminne czesto doplacaja wlascicielom do ceny montazu instalacji.
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

Awatar użytkownika
Previanin
Previanin
Previanin
Posty: 356
Rejestracja: pt 25 kwie, 2008
Lokalizacja: LuboĂą
Kontakt:

Post autor: Previanin » pn 20 kwie, 2009

bo tam jest normalnie .... :twisted:
Brak czasu, nie pisaĂŚ o czĂŞÂści, nie rozdwojĂŞ siĂŞ przecieÂż.

Awatar użytkownika
parrot
Previanin
Previanin
Posty: 2353
Rejestracja: ndz 03 lut, 2008
Lokalizacja: Nottingham
Kontakt:

Post autor: parrot » pn 20 kwie, 2009

Czy LPG jest ekologiczne?



Poniedziałek, 29 maja 2006 (08:29)

Gaz propan-butan, zwany w skrócie LPG, jest powszechnie uznawany za paliwo ekologiczne do napędu pojazdów samochodowych. W związku z tym w wielu krajach, w tym w Polsce, zostały wprowadzone zachęty do jego stosowania. Zachęty te mają różną formę, przy czym najczęstszą z nich jest niski podatek akcyzowy, znacznie niższy niż nakładany na benzynę.

W zamian za ulgę w podatku akcyzowym oczekuje się, że pojazdy zasilane LPG będą cechowały się znacznie lepszymi właściwościami ekologicznymi w rzeczywistych warunkach eksploatacji niż zasilane benzyną. W poniższym artykule przyjrzymy się, w jakim stopniu oczekiwania te są obecnie spełnione w naszym kraju. Tekst opracowano na podstawie analiz i badań dotyczących paliw alternatywnych prowadzonych w Instytucie Transportu Samochodowego w Warszawie.



W eksploatacji znajduje się obecnie około 1,3 miliona pojazdów przystosowanych do zasilania LPG. W celu porównania emisji zanieczyszczeń tych pojazdów przy zasilaniu gazem i benzyną należy podzielić je na dwie podstawowe grupy:

- pojazdy konwencjonalne, wyposażone w przeważającej części w gaźnikowy układ zasilania benzyną,

- pojazdy niskoemisyjne Euro1, Euro 2, Euro 3 i Euro 4, wyposażone we wtryskowy układ zasilania benzyną sterowany sondą lambda i w trójdrożny katalizator.

Jeżdżące po polskich drogach pojazdy są wyposażone w instalacje LPG o różnym stopniu zaawansowania technicznego, od tzw. pierwszej generacji - prymitywnych układów, które można porównać do gaźników stosowanych do zasilania benzyną około sześćdziesiąt lat temu - do czwartej generacji, które w przybliżeniu odpowiadają układom wtrysku benzyny pojazdów niskoemisyjnych.

Kryteria oceny właściwości ekologicznych

Na właściwości ekologiczne pojazdów decydujący wpływ ma emisja zanieczyszczeń. W celu porównania LPG i benzyny należy uwzględnić:

- emisję dwutlenku siarki i ołowiu,

- emisję tzw. zanieczyszczeń kontrolowanych: tlenku węgla, węglowodorów i tlenków azotu z układu wydechowego pojazdu, węglowodorów z układu zasilania,

- emisję zanieczyszczeń niekontrolowanych np. aldehydów, benzenu, ciężkich węglowodorów aromatycznych,

- emisję gazów cieplarnianych (decydujące znaczenie ma w tym przypadku dwutlenek węgla).
Wszystkiemu winien słaby gaz

Emisja roczna zanieczyszczeń jest równa iloczynowi dwóch wielkości: tzw. wskaźnika emisji określającego masę zanieczyszczenia wydalaną na jednostkę przebiegu i przebiegu rocznego.

Szacuje się, że ze względu na mniejsze koszty paliwa, średnie przebiegi roczne pojazdów zasilanych LPG są obecnie większe co najmniej o około 20% - 30% niż hipotetycznie byłyby, gdyby pojazdy te były zasilane benzyną.

Emisja zanieczyszczeń przy zasilaniu LPG i benzyną


Emisja dwutlenku siarki i ołowiu z pojazdów zależy prawie wyłącznie od zawartości tych pierwiastków w paliwie. W przeszłości istotnymi zaletami LPG w porównaniu z benzyną była mała zawartość siarki i zerowa zawartość ołowiu. Obecnie w związku ze znaczną poprawą jakości benzyn, zalety te utraciły prawie całkowicie na znaczeniu.

Pojazdy konwencjonalne są wyposażone wyłącznie w prymitywne instalacje pierwszej generacji, jednak korzystne właściwości samego LPG powodują, że średnia emisja roczna zanieczyszczeń kontrolowanych przy zasilaniu tym paliwem i benzyną jest zbliżona. Zaletą stosowania gazu jest mniejsza średnia emisja zanieczyszczeń niekontrolowanych: benzenu i ciężkich węglowodorów aromatycznych.


Wskaźniki emisji zanieczyszczeń kontrolowanych z układu wydechowego pojazdów niskoemisyjnych zasilanych LPG zależą od generacji stosowanej instalacji. W przypadku pierwszej generacji wskaźniki te są średnio około cztery razy, a w skrajnym przypadku nawet ponad dwadzieścia razy, większe niż przy zasilaniu benzyną. W miarę wzrostu stopnia zaawansowania technicznego instalacji następuje zmniejszenie różnicy między wskaźnikami dla tych paliw, ale nawet w przypadku czwartej generacji pojazdy zasilane LPG mają średnio gorsze właściwości emisyjne. Pod względem ekologicznym istotne znaczenie ma to, że szczególnie duża różnica między gazem a benzyną występuje w ruchu miejskim. W naszym kraju w grupie niskoemisyjnych przeważają pojazdy wyposażone w instalacje pierwszej i drugiej generacji (w sumie ich udział wynosi około 90%), które w zasadzie nie powinny być w nich stosowane. Większy przebieg oraz stosowanie nieodpowiednich instalacji powodują, że średnia emisja roczna zanieczyszczeń kontrolowanych z pojazdów niskoemisyjnych jest przy zasilaniu LPG o prawie dwieście procent większa niż przy zasilaniu benzyną. W związku z większą emisją węglowodorów ulegają znacznemu ograniczeniu zalety gazu pod względem emisji zanieczyszczeń niekontrolowanych.

Wskaźnik emisji dwutlenku węgla pojazdów przy zasilaniu gazem jest mniejszy niż przy zasilaniu benzyną, jednak większy przebieg powoduje, że emisja roczna jest podobna dla obu paliw.


Przeprowadzona analiza wykazuje, że LPG ma pewne właściwości korzystnie wpływające na emisję zanieczyszczeń z pojazdów. Właściwości paliwa nie można jednak oceniać w oderwaniu od sposobu jego spalania, które zależy w znacznym stopniu od stosowanego układu zasilania. Niska jakość stosowanych instalacji przystosowujących do zasilania gazem i niska jakość ich montażu powodują, że jego korzystne właściwości nie są wykorzystywane. Zanieczyszczenie środowiska przez zasilane LPG pojazdy jest drastycznie większe niż byłoby w przypadku, gdyby były one zasilane benzyną. Sytuacja ulega szybkiemu, dalszemu pogorszeniu, gdyż obecnie do zasilania gazem są przystosowywane przede wszystkim pojazdy niskoemisyjne, a przeważająca ich część (około 70%) jest wyposażana w instalacje pierwszej i drugiej generacji.

Wprowadzenie zachęt do stosowania LPG przyniosło więc straty ekologiczne zamiast oczekiwanych korzyści. Z punktu widzenia ochrony środowiska udzielanie ulg w podatku akcyzowym na to paliwo jest nieuzasadnione. Wręcz przeciwnie, należałoby podjąć działania zniechęcające do przystosowywania pojazdów niskoemisyjnych do zasilania tym paliwem. Należy podkreślić, że nawet, gdyby korzystne właściwości gazu były całkowicie wykorzystane, co w praktyce nie jest realne, to korzyści ekologiczne osiągnięte w wyniku stosowania LPG w pojazdach samochodowych byłyby obecnie stosunkowo niewielkie.

Stanisław Radzimirski

Instytut Transportu Samochodowego

***

(Od redakcji. Powyższy tekst jest materiałem jaki otrzymaliśmy z ITS. Publikujemy go aby wywołać dyskusję na ten temat. Tezy w nim zawarte nie są stanowiskiem naszej redakcji).

INTERIA.PL
oryginalny tekst zamieszczony został TUTAJ

Awatar użytkownika
Previanin
Previanin
Previanin
Posty: 356
Rejestracja: pt 25 kwie, 2008
Lokalizacja: LuboĂą
Kontakt:

Post autor: Previanin » pn 20 kwie, 2009

no to w końcu gaz jest z d... czy do d... ? :roll: :twisted: :mrgreen: :mrgreen:
Brak czasu, nie pisaĂŚ o czĂŞÂści, nie rozdwojĂŞ siĂŞ przecieÂż.

lesioo
Previanin
Previanin
Posty: 189
Rejestracja: sob 04 paź, 2008
Lokalizacja: KĂŞtrzyn
Kontakt:

Post autor: lesioo » pn 20 kwie, 2009

Ojoj a ja miałem capri z 1980 ojoj pewnie z pińcet trza będzie zapłacić za moją Prevkę nie przejdzie wyborcy zagłosuja za jedną idealną partią nie wiem jaką nie chodzę na wybory :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Previanin
Previanin
Previanin
Posty: 356
Rejestracja: pt 25 kwie, 2008
Lokalizacja: LuboĂą
Kontakt:

Post autor: Previanin » wt 21 kwie, 2009

myślę że więcej niż 500
Brak czasu, nie pisaĂŚ o czĂŞÂści, nie rozdwojĂŞ siĂŞ przecieÂż.

ODPOWIEDZ