zdjecia z prac przy głowicy

wszystko co dotyczy silnika i jego bliskich okolic.

Moderatorzy: Matka prEvka, galtom, parrot, HOYNA, 0jciec Prezes, Ladapis

Awatar użytkownika
jarek65
Previanin
Previanin
Posty: 60
Rejestracja: wt 10 lut, 2009
Lokalizacja: JasÂło
Kontakt:

zdjecia z prac przy głowicy

Post autor: jarek65 » ndz 24 maja, 2009


Awatar użytkownika
andzrej_l
-#Team Previa
-#Team Previa
Posty: 2639
Rejestracja: ndz 28 sie, 2005
Lokalizacja: warszawa-ursynów
Kontakt:

Post autor: andzrej_l » ndz 24 maja, 2009

To mi się podoba :mrgreen: :mrgreen:
Robimy zlocik czerwiec 2018 :mrgreen:
[scroll]a i tak was lubie[/scroll]
http://bogatyojciec.pl/?A=45810

humek

Post autor: humek » ndz 24 maja, 2009

teraz zadanie dla Hoyny, umieścić to w galerii

Awatar użytkownika
HOYNA
Previanin
Previanin
Posty: 2815
Rejestracja: pn 13 lut, 2006
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: HOYNA » ndz 24 maja, 2009

humek pisze:teraz zadanie dla Hoyny, umieścić to w galerii
zrobione :arrow: NAPRAWA GłOWICY
:!: Ratujmy polski jĂŞzyk. MĂłwmy NIE dla e-analfabetyzmu :!:
°トヨタ°エスティマ°PREVIA GALERIA°トヨタ°エスティマ°

Awatar użytkownika
jarek65
Previanin
Previanin
Posty: 60
Rejestracja: wt 10 lut, 2009
Lokalizacja: JasÂło
Kontakt:

j/w

Post autor: jarek65 » ndz 24 maja, 2009

Dziękuję HOYNA za wstawienie zdjęć do galerii klubowej - dodałem kilka komentarzy pod zdjęciami - pozdrawiam serdecznie z Jasła

Awatar użytkownika
jarek65
Previanin
Previanin
Posty: 60
Rejestracja: wt 10 lut, 2009
Lokalizacja: JasÂło
Kontakt:

j/w

Post autor: jarek65 » ndz 24 maja, 2009

we wtorek powinny być następne zdjęcia - może uda mi się jeszcze utrwalić wymianę łożysk przy górnym mocowaniu amortyzatorów z przodu

Rumcajs

Post autor: Rumcajs » ndz 24 maja, 2009

Brawo dla Jasła.
Tak trzymaj Jarku a będzie dobrze. :mrgreen:

Awatar użytkownika
jarek65
Previanin
Previanin
Posty: 60
Rejestracja: wt 10 lut, 2009
Lokalizacja: JasÂło
Kontakt:

do Rumcajsa

Post autor: jarek65 » czw 28 maja, 2009

staram się ... :) teraz dopiero poznaje uroki jazdy Toyotką - choć muszę przyznać że kilka dni (w czasie remontu Previi) jeździłem fordem (scorpio) i to jest na prawdę czysta żywa przyjemność - żal bedzie sprzedać ... ale cóż .. na każdego przychodzi czas ...
Smutno mi trochę na trasie (Jasło - Rzeszów ) bo nie mam żadnej "koleżanki" ... w samym Rzeszowie od czasu do czasu widuję jakąś Prewkę ... ale nie mam okazji by z kimś wymienic jakieś doświadczenia na żywo ... więc bardzo sie cieszę że jest Was tu tylu ... i tylu życzliwych ... bardzo żałuję że przegapiłem zlot ... czytając o wrażeniach ze zlotu i oglądając zdjęcia .. tylko mogę pozazdrościć ... ale to mnie tylko zmobilizuje by na przyszły zlot Jasło mocno sie na nim zaakcentowało ....

Rumcajs

Post autor: Rumcajs » czw 28 maja, 2009

Jarku trzymam Cię za słowo.
życzę wielu miłych wrażeń i pociechy zużytkowania tak wspaniałej maszynki :mrgreen:

Awatar użytkownika
Bolek
Previanin
Previanin
Posty: 1723
Rejestracja: wt 04 lip, 2006
Lokalizacja: PrzemyÂśl
Kontakt:

Post autor: Bolek » pt 29 maja, 2009

jarek65 pisze:na przyszły zlot Jasło mocno sie na nim zaakcentowało
No to może wreszcie będę miał z kim jechać :mrgreen:
Bolek :)

Awatar użytkownika
jarek65
Previanin
Previanin
Posty: 60
Rejestracja: wt 10 lut, 2009
Lokalizacja: JasÂło
Kontakt:

j/w

Post autor: jarek65 » ndz 31 maja, 2009

no to jesteśmy umówieni Bolku ...:) jedziemy razem ...

fotorado
Previanin
Previanin
Posty: 28
Rejestracja: pt 08 sty, 2010
Lokalizacja: BDG
Kontakt:

Post autor: fotorado » wt 25 wrz, 2012

Ma ktoś może zarchiwizowane te fotki z opisami z wymiany uszczelki głowicy... jestem w trakcie i pewnie byłyby przydatne ale galeria nie działa ;(

Mikaell
Previanin
Previanin
Posty: 157
Rejestracja: ndz 22 lip, 2012
Lokalizacja: MysiadÂło/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mikaell » wt 25 wrz, 2012

fotorado pisze:Ma ktoś może zarchiwizowane te fotki z opisami z wymiany uszczelki głowicy... jestem w trakcie i pewnie byłyby przydatne ale galeria nie działa ;(
Też jestem w trakcie :)
Co potrzebujesz wiedzieć?
Mój podstawowy hint jest taki.
NIE PRÓBUJ ZAKłADAÆ GłOWICY SAM. 3-4 ręce są tam niezbędne.
Ja próbowałem i złamałem górny ślizg łańcucha :( .

jakieś foty tu
http://ujeb.se/LwvM

Pzdr
M

fotorado
Previanin
Previanin
Posty: 28
Rejestracja: pt 08 sty, 2010
Lokalizacja: BDG
Kontakt:

Post autor: fotorado » czw 27 wrz, 2012

Dzięki za info i kontakt.

u mnie jakoś inaczej te ślizgi wyglądają... więc pewnie już straciły życie.
Gdzie można same ślizgi kupić ??bo u mnie w serwisie mówili że samych nie da się kupić a komplet rozrządu 470 zł.

Mikaell
Previanin
Previanin
Posty: 157
Rejestracja: ndz 22 lip, 2012
Lokalizacja: MysiadÂło/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mikaell » pt 28 wrz, 2012

fotorado pisze:Dzięki za info i kontakt.

u mnie jakoś inaczej te ślizgi wyglądają... więc pewnie już straciły życie.
Gdzie można same ślizgi kupić ??bo u mnie w serwisie mówili że samych nie da się kupić a komplet rozrządu 470 zł.
Inaczej tzn. jak? Na ostatnich zdjęciach widać złamany slizg "luzem":P - widać, że mało wytarty - i wystającą z bloku metalową szynę na której był zamowcowany.

Ogladałem też slizg-używkę - sądzę że aftermarektową, gdzie część szyny, ta od mocowania do bloku miała trochę inny kształt, zaś zam slizg był zintegrowany z szyną.
Jakby sklejony. Niestety był bardzo mocno wytarty - w przedniej częsci do metalu i zniszczony.

Kpl rozrządu w ASO??? 470? Okazja!! Mi za sam slizg podali 320.

Chociaż przy zamówieniu kompletów min 100 sztuk w ChRL mozna zejśc do 30baksów za szt:P.
http://www.alibaba.com/showroom/toyota- ... g-kit.html

Ale do adremu.
ślizg ma mieć w miarę nie wytartą powierzchnię po której slizga się łańcuch.
Poczta Polska własnie transportuje do mnie używanego ślizga nabytego od kolegi Quasi - DZIÊKUJĘ!-
Jak dostanę wrzucę foty do galerii.
Szukaj tez na alledrogo - kontaktując się z ludzmi którzy mają rózne cześci do Previi. Samych slizgów pewnie nie ogłaszają, więc trza dopytać.

Pzdr
eM

fotorado
Previanin
Previanin
Posty: 28
Rejestracja: pt 08 sty, 2010
Lokalizacja: BDG
Kontakt:

ślizgi

Post autor: fotorado » śr 03 paź, 2012

No poszukuję tych ślizgów na alledrogo ale jakoś nikt, kto sprzedaje nawet silnik na części nie odpowiada żeby miał do odsprzedania te ślizgi. Tu komplet rozrządu można kupić nawet za 300PLN. Może to jest sposób??

Mikaell
Previanin
Previanin
Posty: 157
Rejestracja: ndz 22 lip, 2012
Lokalizacja: MysiadÂło/Warszawa
Kontakt:

Re: ślizgi

Post autor: Mikaell » śr 03 paź, 2012

fotorado pisze:No poszukuję tych ślizgów na alledrogo ale jakoś nikt, kto sprzedaje nawet silnik na części nie odpowiada żeby miał do odsprzedania te ślizgi. Tu komplet rozrządu można kupić nawet za 300PLN. Może to jest sposób??
Ale skąd domniemujesz, że potrzebujesz ślizgi? Wrzuć gdzieś fotkę powierzchni współpracujących z łancuchem.

fotorado
Previanin
Previanin
Posty: 28
Rejestracja: pt 08 sty, 2010
Lokalizacja: BDG
Kontakt:

Post autor: fotorado » czw 04 paź, 2012

np. stąd że jeden latał luźno z łańcuchem i domniemam - że to jet ten długi od spodu który styka się z napinaczem i montowany jest na jedną śrubę...

i pyt. do Matki PrEVKI - bo PW i E-mail nie działa
- jakie ceny u Was uszczelek
- pod głowicę
- kol. wydech
- kol. ssący

no a może znajdzie się jakiś ślizg... ???

Awatar użytkownika
HOYNA
Previanin
Previanin
Posty: 2815
Rejestracja: pn 13 lut, 2006
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: HOYNA » czw 04 paź, 2012

fotorado pisze:i pyt. do Matki PrEVKI - bo PW i E-mail nie działa
- jakie ceny u Was uszczelek
- pod głowicę
- kol. wydech
- kol. ssący
no a może znajdzie się jakiś ślizg... ???
musisz raczej szukać gdzie indziej, bo Matka już nie ma sklepu z częściami
:!: Ratujmy polski jĂŞzyk. MĂłwmy NIE dla e-analfabetyzmu :!:
°トヨタ°エスティマ°PREVIA GALERIA°トヨタ°エスティマ°

Quasi
Previanin
Previanin
Posty: 30
Rejestracja: pt 28 paź, 2011
Lokalizacja: RzeczniĂłw
Kontakt:

Post autor: Quasi » czw 04 paź, 2012

Ja mam jeszcze ślizg używany z mojej Prevki 1996
Jest to tzw. ślizg dolny (czyli wtedy gdy silnik jest zamontowany to ten od dołu)
Tylko wydaje mi się, że aby go wyjąć to trzeba zdjąć pokrywę od rozrządu a z tym w moich warunkach warsztatowych może być problem. Czyli jak się odkręca koło pasowe.
Quasi

Awatar użytkownika
grzechoo
Previanin
Previanin
Posty: 360
Rejestracja: pn 15 cze, 2009
Lokalizacja: KrakĂłw
Kontakt:

Post autor: grzechoo » pt 05 paź, 2012

uszczelka głowicy:
Elring 125,00
Takoma 120,00
uszczelka kolektora wydechowego 32,00
uszczelka kolektora ssącego 20,00
[you], szukasz nowych czĂŞÂści do Swojej Prevki?
Wal na PW, coÂś wykombinujemy.

Mikaell
Previanin
Previanin
Posty: 157
Rejestracja: ndz 22 lip, 2012
Lokalizacja: MysiadÂło/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mikaell » pt 05 paź, 2012

Ceny dobre. Wyceń może koledze kpl. uszczelek góry ("boku"P) silnika.
Bo i tak będzie potrzebował jeszcze uszczelki pomiędzy głowicą a doprowadzeniem wody do głowicy. A i do uszcz. portki-kolektor wydechowy by się zdała.

Awatar użytkownika
grzechoo
Previanin
Previanin
Posty: 360
Rejestracja: pn 15 cze, 2009
Lokalizacja: KrakĂłw
Kontakt:

Post autor: grzechoo » pt 05 paź, 2012

akurat komplety na głowice mi się skończyły, ale komplet na cały silnik to wydatek 320,00zł, więc nie ma tragedii
[you], szukasz nowych czĂŞÂści do Swojej Prevki?
Wal na PW, coÂś wykombinujemy.

fotorado
Previanin
Previanin
Posty: 28
Rejestracja: pt 08 sty, 2010
Lokalizacja: BDG
Kontakt:

ślizgi

Post autor: fotorado » ndz 07 paź, 2012

Tragedii nie ma - jeśli to jest jedyny wydatek. Ale przy otwarciu silnika to tych kosztów się zbiera: panowanie, szlify, płytki, ślizgi, uszczelki i wszytko to po kilka-set zł, więc całość sumuje się już w tyś.
Wiadomo, że czasami nie warto oszczędzać, bo się lubi zemścić. Czasami jednak się nie ma z czego te tyś uzbierać. ;-(


Quasi!
chyba nie mam wyboru. Jak możesz to wycen ten dolny ślizg, bo kosztów mam sporo i to jest jedyna droga na złożenie mojej Prevki.
próbowałem wysyłać na e-mail ale niby wysłało ale w wysłanych nie ma....

Mikaell
Previanin
Previanin
Posty: 157
Rejestracja: ndz 22 lip, 2012
Lokalizacja: MysiadÂło/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mikaell » pn 08 paź, 2012

Policz sie dobrze...

Może mądrość tutejsza mówi dobrze, że trzeba nowy motor z Krakowa?

Ja sie powolutku składam, ale jak pisałem wcześniej w części, robotę głowicowca pojszło prawie kilo złotych, a skutek się okaże...

Silnik w Krakowa 1 550 (nie wiadomo czy coś da się urwać) + 150 przewóz palety.

A doprecyzuj o co kaman z tym lataniem sliżgu? Tworzywo oddzieliło się od metalu???
Jeśli nie, to to, że jest luźno to chyba OK? Ma oś obroatu na śrubie przy kole zembatym na wale, a wyżej (znaczy w prawo:) podpiera go napinacz, więc swoją swobodę (latanie???:)) ma mieć.
Ostatnio zmieniony wt 09 paź, 2012 przez Mikaell, łącznie zmieniany 1 raz.

fotorado
Previanin
Previanin
Posty: 28
Rejestracja: pt 08 sty, 2010
Lokalizacja: BDG
Kontakt:

ślizg dolny

Post autor: fotorado » wt 09 paź, 2012

Chodzi o to, że po zdjęciu pokrywy zaw. kręcił się z łańcuchem podczas kręcenia kołem.
Jak widać na fotce urwany przy samej... śrubie. Może ktoś go pod złym kątem przykręcił?

http://www.garnek.pl/fotorad/23322807/p ... lizg-dolny

Mikaell
Previanin
Previanin
Posty: 157
Rejestracja: ndz 22 lip, 2012
Lokalizacja: MysiadÂło/Warszawa
Kontakt:

Re: ślizg dolny

Post autor: Mikaell » wt 09 paź, 2012

fotorado pisze:Chodzi o to, że po zdjęciu pokrywy zaw. kręcił się z łańcuchem podczas kręcenia kołem.
Jak widać na fotce urwany przy samej... śrubie. Może ktoś go pod złym kątem przykręcił?
No fakt, że kupa :( .
Ja w pewnym momencie rozważałem sklejenie swojego ślizgu.
Aczkolwiek do poliamidu Pan Doradca Techniczny Loctite zarekomendował mi kleje w cenie 1/3 nowego ślizgu...:P

A ja wkońcu znalazłem chwilę czasu i się składam... ale do końca jeszcze daleko... :P.

fotorado
Previanin
Previanin
Posty: 28
Rejestracja: pt 08 sty, 2010
Lokalizacja: BDG
Kontakt:

głowica i ślizgi

Post autor: fotorado » czw 11 paź, 2012

Ma ktoś może kontakt z Quasi, bo nie wiem jak z tym ślizgiem czy jeszcze ma....
u mnie przedłużyło się przez powtórne spawanie głowicy... zacząłem tą drogę to musiałem kontynuować, żeby ograniczyć koszty. Teraz tylko osadzenie gniazd i szlify, planowanie i składanie o ile ślizg się znajdzie...
głowica po próbie szczelności
www.garnek.pl/fotorad/23347341/previa-glowica
po tym zabiegu (60PLN) pojechała na lotnisko - gdzie w BYDG spawają ALU, tam próba szczelności i spawanie. Gołym okiem było widać nadpęknięcia więc zleciłem też spawanie - jak już jest okazja. Po spawaniu i (podobno) sprawdzeniu szczelności wróciła do osadzenia gniazd, szlifów i planowania. Przed planowaniem, ale po osadzeniu gniazd i szlifach okazało się, że spawy nieszczelne i do poprawki. (gniazda 8x 25 zł = 200PLN - straty)
głowica po powtórnym spawaniu.
http://www.garnek.pl/fotorad/23347339/previa-glowica
Koszty wzrastają. Jak się nie uda w sensownej cenie uzyskać ślizgu - trzeba będzie kupić komplet rozrzadu za 300PLN na Alledrogo.

;-( tanio nie będzie...
ale wiemy, że LPG się mści, jednak inaczej to by Smoczyca w garażu stała...

Mikaell
Previanin
Previanin
Posty: 157
Rejestracja: ndz 22 lip, 2012
Lokalizacja: MysiadÂło/Warszawa
Kontakt:

Re: głowica i ślizgi

Post autor: Mikaell » czw 11 paź, 2012

fotorado pisze: ;-( tanio nie będzie...
A ktoś obiecywał inaczej?:P
Ale poczytaj sobie o nowszych autach, co i za ile potrafią zrobić, także głowa do góry!!!
fotorado pisze: ale wiemy, że LPG się mści, jednak inaczej to by Smoczyca w garażu stała...
Ja tam nie wierzę, że mści się LPG. Mści się źLE zobione LPG.
Napisz proszę co tam masz: generacja / jakie komponenty / jak rozmieszczone / jak wyglądało strojenie / jak serwisowanie..

Pzdr
Michał

fotorado
Previanin
Previanin
Posty: 28
Rejestracja: pt 08 sty, 2010
Lokalizacja: BDG
Kontakt:

Głowica

Post autor: fotorado » pt 12 paź, 2012

...dla potomnych!

może faktycznie to nie koniecznie LPG, choć od roku kopcił mi przy odpalaniu szczególnie w zimne dni, i działy się cuda na 3 garze. łącznie z popękaną ceramką od świecy (co widać na fotkach, jak waliła w głowicę).

próba wodna:
www.garnek.pl/fotorad/23356085/previa-proba-wodna


LPG 2 gen. zakładał poprzednik. serwisowana w miarę kasy i czasu. Ale głowicę dobiła dziura w chłodnicy - wymieniłem na nówkę jakiś miesiąc temu. Dziura się zrobiła jakieś 5 cm od dołu więc płyn wychlastało cały. To było przyczyną zapewne konkretnego pęknięcia i szklanki wody po każdej nocce w 3. garze.

szklanka wody:
http://www.garnek.pl/fotorad/23356073/p ... -cylindrze

aa i jeszcze zapowiedź tej przygody: to częste przepały wydechu - teraz wiem już czemu ta wilgoć z wody w cylindrze.

ODPOWIEDZ