Pytania dotyczące nowo zakupionej Previi K^B

wszystko co dotyczy silnika i jego bliskich okolic.

Moderatorzy: Matka prEvka, galtom, parrot, HOYNA, 0jciec Prezes, Ladapis

Awatar użytkownika
K^B
Previanin
Previanin
Posty: 47
Rejestracja: ndz 20 mar, 2011
Lokalizacja: Norwegia
Kontakt:

Pytania dotyczące nowo zakupionej Previi K^B

Post autor: K^B » wt 22 mar, 2011

Witajcie, jak pisałem przy powitaniu, zakupiłem Previę z roku 1995 2.4 automat. Kolor szary (jeśli ktoś zna kod lakieru będę wdzięczny) Auto ma uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, której to nie zamierzam wymieniać, gdyż planuję zakup całego silnika w Polsce. Zgodnie z pozytywną opinią, zakupu dokonam w Krakowie. A jak pojadę do Polski to odnowię trochę lakier i wymienię tylne drzwi... (trochę na nich rudo) Ogólnie auto serwisowane, ale wnętrze brudne - typowe dla Norwegów, więc czeka mnie niezłe szorowanie...
Prosiłbym o jakieś porady dotyczące auta a szczególnie demontażu i montażu nowego silnika.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt 29 mar, 2011 przez K^B, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
parrot
Previanin
Previanin
Posty: 2353
Rejestracja: ndz 03 lut, 2008
Lokalizacja: Nottingham
Kontakt:

Post autor: parrot » śr 23 mar, 2011

Niewiele potrafię Ci pomóc odnośnie sensownych porad mechanicznych - sam raczej korzystam z usług warsztatów (nie mam miejsca, narzędzi, czasu ani praktyki na samodzielną grubszą dłubaninę...).

Kody lakierów łatwo znajdziesz forumową szukajką:

viewtopic.php?t=361&highlight=kolor
http://www.toyotareference.com/previa#PR

Trudno mi ocenić, czy Twój szary lakier to właśnie ten, ale stawiam, że chodzi o Graystone Pearl 191

Jeśli rzeczywiście to ten kolor, to poniżej masz odpowiedniki:

BASF: TOY-191
Dupont: F1051
PPG: 5046
SHERWIN Williams: 51142
Sikkens: TOY-191
Spies-Hecker: 91326
ICI: 2NJ7B

Powodzenia.

Awatar użytkownika
K^B
Previanin
Previanin
Posty: 47
Rejestracja: ndz 20 mar, 2011
Lokalizacja: Norwegia
Kontakt:

Post autor: K^B » śr 23 mar, 2011

Dzięki bardzo, to chyba faktycznie ten...

Awatar użytkownika
zyx
Previanin
Previanin
Posty: 277
Rejestracja: ndz 21 cze, 2009
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: zyx » czw 24 mar, 2011

Jeśli auto pali dobrze, ma moc i nie trzęsie rano i tylko ubywa płyn chłodniczy to jest duża szansa że wystarczy samą uszczelke zmienić.
Czy za niedługo to ludzie będą auto zmieniać jak sie wycieraczka zużyje?

Awatar użytkownika
K^B
Previanin
Previanin
Posty: 47
Rejestracja: ndz 20 mar, 2011
Lokalizacja: Norwegia
Kontakt:

Post autor: K^B » czw 24 mar, 2011

zyx pisze:Czy za niedługo to ludzie będą auto zmieniać jak sie wycieraczka zużyje?
:D :D :D
Nie o to chodzi, mi porostu jest łatwiej zmienić silnik niż uszczelkę.
ps. Czy do wymiany uszczelki trzeba wyciągać silnik ???? Tylko się nie śmiejcie.. :D :D jak zadałem infantylne pytanie.

KADAG
Previanin
Previanin
Posty: 533
Rejestracja: czw 15 mar, 2007
Lokalizacja: PABIANICE
Kontakt:

Post autor: KADAG » czw 24 mar, 2011

Nie trzeba opuszczasz na poduszce i małe chińskie rączki dojdą :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
K^B
Previanin
Previanin
Posty: 47
Rejestracja: ndz 20 mar, 2011
Lokalizacja: Norwegia
Kontakt:

Post autor: K^B » czw 24 mar, 2011

ok dzieki

Awatar użytkownika
zyx
Previanin
Previanin
Posty: 277
Rejestracja: ndz 21 cze, 2009
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: zyx » pt 25 mar, 2011

Wejdź na stronę premanual.cba.pl , hasło: Previanie
w zakładce ENGINE AND ENGINE OVERHAUL >ENGINE MECHANICAL>Cylinder Head
znajdziesz to rozpisane i rozrysowane.

Włodek
Previanin
Previanin
Posty: 63
Rejestracja: sob 29 sty, 2011
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Włodek » pt 25 mar, 2011

zyx pisze:Jeśli auto pali dobrze, ma moc i nie trzęsie rano i tylko ubywa płyn chłodniczy to jest duża szansa że wystarczy samą uszczelke zmienić.
Czy za niedługo to ludzie będą auto zmieniać jak sie wycieraczka zużyje?
Cześć K^B... Koledze chodziło najprawdopodobniej o to, kto i kiedy, w jakich okolicznościach stwierdził, że auto wymaga wymiany uszczelki pod głowicą...?
I słusznie.
Jakie są objawy...? Co się dzieje...? ...i jeśli już, to wymiana uszczelki może być korzystniejszą formą usunięcia problemu niż wymiana silnika.
Możesz trafić na gorszy silnik., po większym (nieznanym przebiegu), silnik, który "wąchał" już gaz itp.
Zastanowiłbym się nad tym.
Pozdrawiam i życzę samych przyjemności w eksploatacji.

Awatar użytkownika
K^B
Previanin
Previanin
Posty: 47
Rejestracja: ndz 20 mar, 2011
Lokalizacja: Norwegia
Kontakt:

Post autor: K^B » pt 25 mar, 2011

zyx, dzieki za link
Włodek pisze:kto i kiedy, w jakich okolicznościach stwierdził, że auto wymaga wymiany uszczelki pod głowicą...?
Serwis Toyoty

Nie mam pojęcia czy głowica została przegrzana, ale gość od któregio kupowałem stwierdził że auto się nie przegrzewa... co jest faktem bo jechałem tym autem do domu ok. 15 km. Trochę spala płyn chłodniczy, a silnikiem tylko lekko trzęsie. Może macie rację że wymiana silnika jest na wyrost, ale w moich warunkach wydawało się to prostszym rozwiązaniem. Może faktycznie wymienię uszczelkę (rozumiem że głowca musi być splanowana ? )
Jeszcze raz dzięki

Włodek
Previanin
Previanin
Posty: 63
Rejestracja: sob 29 sty, 2011
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Włodek » sob 26 mar, 2011

Jeszcze raz zapytam się w takim razie :
..kto i kiedy, w jakich okolicznościach stwierdził, że auto wymaga wymiany uszczelki pod głowicą...?
Czy płyn dostaje się do oleju?
Czy płyn dostaje się do wydechu?
"Spala" płyn ...? W jaki sposób ..?
Czy po odpaleniu i przygazowaniu wyrażnie w zbiorniku wyrównawczym pojawiają się bąbelki powietrza?
Nie twierdzę, że to nie uszczelka, ale może z taką usterką spokojnie dojedziesz do Polski, a tu się zastanowisz?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
K^B
Previanin
Previanin
Posty: 47
Rejestracja: ndz 20 mar, 2011
Lokalizacja: Norwegia
Kontakt:

Post autor: K^B » ndz 27 mar, 2011

- Uszkodzenie uszczelki stwierdził Serwis Toyoty (tu na miejscu)
- Płyn nie dostaje się do oleju
- Płyn prawdopodobnie dostaje się do wydechu
- Spalanie płynu występuje napewno, bo widać kłeby białej pary o charakterystycznym zapachu
- Bąbelków nie sprawdzałem.....
Nie będę ryzykował dojazdu do Polski.... wczoraj wieczorem próbowałem odpalić silnik i o dzwo próbował wystartować ale zauważyłem objawy "zatarcia silnika" ( taka blokada jakby na panewce złapało wał - 5 prób tak samo), po kolejnej próbie z wciśniętym pedałem hamulca silnik odpalił... (czy to ma jakieś znaczenie w automacie ???)

Włodek
Previanin
Previanin
Posty: 63
Rejestracja: sob 29 sty, 2011
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Włodek » ndz 27 mar, 2011

Nie, nie ma znaczenia - to musiał być przypadek.
Może dźwignia zmiany nie była ułożona wcześniej idealnie na pozycji P lub N, a tylko w tych pozycjach rozrusznik jest odblokowany.
Jeśli płyn nie dostaje się do oleju (...a wtedy miałbyś olej koloru i konsystencji gęstej kawy z mlekiem) nie możesz mówić na razie o zatarciach lub przyłapaniach na panewkach - to nie to.
Jeśli dostaje się do wydechu - nie ryzykuj przyjazdu do Polski chyba, że ...
Sprawdź jeszcze czy pali na wszystkie cylindry - pisałeś coś o nierównej pracy silnika. Możliwe, że pali tylko na trzy, gdyż do któregoś z cylindrów dostaje się woda.
jeśli woda nie dostaje sie do cylindrów, do oleju także nie, a tylko do wydechu - może być pęknięta głowica - kiedyś się z tym spotkałem w Previi.

Awatar użytkownika
K^B
Previanin
Previanin
Posty: 47
Rejestracja: ndz 20 mar, 2011
Lokalizacja: Norwegia
Kontakt:

Post autor: K^B » ndz 27 mar, 2011

No właśnie i to mnie zmartwiło.... nie chciałbym się zdziwić że po wymianie uszczelki są jeszcze jakieś szopki z silnikiem... Zastanawiam się nad jego wymianą. Rozmawiałem z tym gościem z Krakowa i powiedział że silniki są importowane z Japonii i mają małe przebiegi, ile w tym prawdy - nie wiem. Dla mnie cena tego silnika (1450zł) jest niewielka w porównaniu z ewentualnymi kolejnymi problemami. Samo planowanie głowicyw Norwegii , to koszt ok. 800 NOK czyli jakieś 400 zł....
Tak przy okazji najprawdopodobniej w maju będę w Mrągowie więc myślę że się spotkamy...

MAm jeszcze pytanie: gdzie kupię nową oryginalną uszczelkę przedniej szyby???

Awatar użytkownika
parrot
Previanin
Previanin
Posty: 2353
Rejestracja: ndz 03 lut, 2008
Lokalizacja: Nottingham
Kontakt:

Post autor: parrot » ndz 27 mar, 2011

K^B pisze:importowane z Japonii i mają małe przebiegi, ile w tym prawdy - nie wiem
Raczej sporo - w Japoni po przebiegu 100tys. km drastycznie rośnie podatek, więc się ludziska zazwyczaj pozbywają aut.

Awatar użytkownika
K^B
Previanin
Previanin
Posty: 47
Rejestracja: ndz 20 mar, 2011
Lokalizacja: Norwegia
Kontakt:

Post autor: K^B » ndz 27 mar, 2011

parrot pisze:
K^B pisze:importowane z Japonii i mają małe przebiegi, ile w tym prawdy - nie wiem
Raczej sporo - w Japoni po przebiegu 100tys. km drastycznie rośnie podatek, więc się ludziska zazwyczaj pozbywają aut.
Dzieki za info...

Awatar użytkownika
parrot
Previanin
Previanin
Posty: 2353
Rejestracja: ndz 03 lut, 2008
Lokalizacja: Nottingham
Kontakt:

Post autor: parrot » wt 29 mar, 2011

Przesunąłem temat z działu "auta klubowiczów" - tam proszę pisać jedynie posty przedstawiające autka w samych superlatywach - to ma być wizytówka ;)

Awatar użytkownika
K^B
Previanin
Previanin
Posty: 47
Rejestracja: ndz 20 mar, 2011
Lokalizacja: Norwegia
Kontakt:

Post autor: K^B » pt 01 kwie, 2011

Czy ktoś z szanownych klubowiczów doradzi mi gdzie kupię oryginalną uszczelkę szyby przedniej do "jedynki".... Szukałem po "allegrach" - ale nic...

Włodek
Previanin
Previanin
Posty: 63
Rejestracja: sob 29 sty, 2011
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Włodek » pt 01 kwie, 2011

Zmieniałem przed rokiem szybę przednią i miałem ten sam dylemat.
Nie znalazłem i fachowiec od szyb zaproponował mi zastosowanie uszczelki od Forda Transita - nie narzekam, groszowe sprawy...
Nie pamiętam rocznika prod. transita.

Awatar użytkownika
K^B
Previanin
Previanin
Posty: 47
Rejestracja: ndz 20 mar, 2011
Lokalizacja: Norwegia
Kontakt:

Post autor: K^B » pt 01 kwie, 2011

OK dzięki, postaram się zadzwonić do ASO

Włodek
Previanin
Previanin
Posty: 63
Rejestracja: sob 29 sty, 2011
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Włodek » pt 01 kwie, 2011

ASO nic mądrego nie powie Ci w tym temacie - znajdą najprawdopodobniej uszczelkę i zapłacisz, jak za zboże.
Zadzwoń do najbliższego serwisu szyb samochodowych i zapytaj o uszczelkę do previi, ewnentualnie jaki zamiennik Ci zaproponują. Na koniec możesz zasugerować im uszczelkę od transita, jesli sami nic nie powiedzą na ten temat.

Awatar użytkownika
K^B
Previanin
Previanin
Posty: 47
Rejestracja: ndz 20 mar, 2011
Lokalizacja: Norwegia
Kontakt:

Post autor: K^B » pt 01 kwie, 2011

Wiesz , przez telefon to nie rozmowa, chyba ze przyjadę do Polski i wtedy zadziałam... :D Dziś jeszcze pogadam z kolegą z Celica Team, który pracuje w ASO i zobacze co mi powie...

Apropos silnika: dziś otworzyłem pokrywę (ta po od strony pasażera) - góra główicy jest mokra (postaram się wkleić jutro zdjęcia) co przemawia za tym, że wymienię cały silnik.

Tomek Kraków
Previanin
Previanin
Posty: 939
Rejestracja: śr 16 sty, 2008
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Tomek Kraków » pt 01 kwie, 2011

nie panikuj może to jakaś pierdoła a mokra pokrywa to może świadczyć o uszczelce pod deklem zaworowym

Awatar użytkownika
K^B
Previanin
Previanin
Posty: 47
Rejestracja: ndz 20 mar, 2011
Lokalizacja: Norwegia
Kontakt:

Post autor: K^B » sob 02 kwie, 2011

Nie panikuję..... ale dla mnie mniejszym problemem jest wymiana silnika niż rozbieranie silnika, tymbardziej że nie wiem co się z nim stało wcześniej. Według dukumentów serwisowych, silnik zalany olejem syntetycznym w czerwcu 2010. teoretycznie 220tysięcy w Norwegii to to samo co 110 tysięcy w Polsce :D ale zobaczyłem te silniki z Krakowa i powiem szczerze że wyglądają dość dobrze. Jeśli zacznę wymieniać uszczelkę, to może się okazać że głowica wymaga naprawy a napewno planowania, a tu na miejscu to są koszty porównywalne do zakupu silnika za 1300 zł (aktualna cena na allegro)

Awatar użytkownika
andzrej_l
-#Team Previa
-#Team Previa
Posty: 2637
Rejestracja: ndz 28 sie, 2005
Lokalizacja: warszawa-ursynów
Kontakt:

Post autor: andzrej_l » sob 02 kwie, 2011

Wymiana uszczelki zawsze wiąże się z sprawdzeniwm głowicy i planowaniem jej i sprawdzeniem zaworów :roll: :mrgreen:
Robimy zlocik czerwiec 2018 :mrgreen:
[scroll]a i tak was lubie[/scroll]
http://bogatyojciec.pl/?A=45810

Awatar użytkownika
K^B
Previanin
Previanin
Posty: 47
Rejestracja: ndz 20 mar, 2011
Lokalizacja: Norwegia
Kontakt:

Post autor: K^B » sob 02 kwie, 2011

No tak , to wiem.... ale tutaj planowanie głowicy (jak pisałem wcześniej) to koszt ok 400zł + ew. naprawa głowicy (zaworów itd). To nie tylko koszt ale też czas. Kolega wraca po świętach i spokojnie przywiezie mi silnik w całości, a ten ew. zostanie na części..

[ Dodano: Nie 08 Maj, 2011 ]
Dzisiaj Previa otrzymała nowe serce.... było trochę dylematów, ale się udało.. Między innymi musiałem zamienić miskę olejową bo się trochę uszkodziła w transporcie, ze 2 czujniki no i kolektor wydechowy, bo jest wyraźnie inny (jeśli ktoś reflektuje na takowy - mogę zabrać do Polski i oddam za darmo - jest na ostatnim zdjęciu)

Nowe serce:

Obrazek

Stary silnik ze skrzynią:

Obrazek

Prevka na wysokości:

Obrazek

Nowy silnik na miejscu:

Obrazek

Kolektor do oddania

Obrazek

Humek
Previanin
Previanin
Posty: 513
Rejestracja: ndz 16 sty, 2011
Lokalizacja: CiechanĂłw
Kontakt:

Post autor: Humek » ndz 08 maja, 2011

Jak brałem silnik z krakowa to kolektor wydechowy miałem taki jak na dole, a musiałem założyć swój stary jaki ty oddajesz.
Kolektor dolotowy wraz z przepustnicą też musiałem zmienić na stary gdyż nie pasowały wszystkie podciśnienia.
kolanko wodne wraz z czujnikami znajdujące się po stronie prawej od świec założone też stare.
Miska Olejowa też stara, teraz moją starą miskę znaczy się czujnik poziomu oleju z niej ma Andrzej_L
opcja szukaj to skarbnica informacji

Awatar użytkownika
K^B
Previanin
Previanin
Posty: 47
Rejestracja: ndz 20 mar, 2011
Lokalizacja: Norwegia
Kontakt:

Post autor: K^B » ndz 08 maja, 2011

Więc może się komuś przyda.... :D Faktycznie zmieniłem jeszcze przepustnicę z mojego starego silnika.. W komplecie był też rozrusznik, trochę mniejszy gabarytowo niż stary i założyłem ten "nowy" Silnik zalany półsyntetykiem mobil 2000 coś tam... Chodzi stabilnie więc mam nadzieję że do Polski dojedzie :D :D
ps. Humek, z ciekawości, jakie są różnice w wydechach w Twojej i mojej ?????

Humek
Previanin
Previanin
Posty: 513
Rejestracja: ndz 16 sty, 2011
Lokalizacja: CiechanĂłw
Kontakt:

Post autor: Humek » ndz 08 maja, 2011

ten kolektor co oddajesz jest ciut dłuższy około 12-15cm od tego co jest niżej
ja mam też ten skręcony kolektor
opcja szukaj to skarbnica informacji

Awatar użytkownika
K^B
Previanin
Previanin
Posty: 47
Rejestracja: ndz 20 mar, 2011
Lokalizacja: Norwegia
Kontakt:

Post autor: K^B » ndz 08 maja, 2011

Tak, tak, ale dalej też są 2 katalizatory i 2 sondy ????

ODPOWIEDZ