Układ wydechowy

wszystko co dotyczy silnika i jego bliskich okolic.

Moderatorzy: Matka prEvka, galtom, parrot, HOYNA, 0jciec Prezes, Ladapis

Awatar użytkownika
DarekJ
Previanin
Previanin
Posty: 1639
Rejestracja: wt 30 sie, 2005
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Układ wydechowy

Post autor: DarekJ » sob 24 wrz, 2011

Witam, czy ktoś robił już kpl układ wydechowy, a jeśli tak to gdzie braliście części, bo mój wydech to po 18 latach sito.

Bogus975
Previanin
Previanin
Posty: 147
Rejestracja: sob 24 maja, 2008
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bogus975 » wt 27 wrz, 2011

Hmm... Moja ma 17 wiosen i tylko końcowy tłumik wymieniłem i wywaliłem jeden katalizator plus uszczelki między kolektorem a resztą wydechu. Pozostałe części wyglądają bardzo solidnie a auto za lekko pod moją nogą nie ma. Myślę ża jakiś dobry spec od tłumików powinien Ci coś doradzić.
Ciemnozielona Previa '94 4x4 WNxxxxx

Awatar użytkownika
DarekJ
Previanin
Previanin
Posty: 1639
Rejestracja: wt 30 sie, 2005
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DarekJ » śr 05 paź, 2011

Bogus975, a jakie uszczelki i gdzie dostałeś podaj namiary a i który rocznik bo różnica jest po 96r jeśli chodzi o uszczelki kolektor wydechowy-element elastyczny i tłumik końcowy.

:mrgreen: ja też bez katalizatora :mrgreen:

Bogus975
Previanin
Previanin
Posty: 147
Rejestracja: sob 24 maja, 2008
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bogus975 » czw 06 paź, 2011

Hmmm... Nie wiem co Ci odpowiedzieć... Byłem u speców i oni sami wszystko mieli na miejscu. Moja jest '94.
Ciemnozielona Previa '94 4x4 WNxxxxx

RUMCAJS
Previanin
Previanin
Posty: 484
Rejestracja: ndz 16 sty, 2011
Lokalizacja: Ludwin

Post autor: RUMCAJS » czw 06 paź, 2011

Panowie w większości sklepów są te pierścienie uszczelniające.
Jeśli nie to można zamówić koszt około 9PLN
Dobrze dać jeszcze pastę uszczelniającą i będzie git.

waberline
Previanin
Previanin
Posty: 16
Rejestracja: wt 26 paź, 2010
Lokalizacja: UK/Warszawa
Kontakt:

Post autor: waberline » pt 04 lis, 2011

Jest firma (wielka!)w Ostrowiu Wlkp.,tam mają do prewek nówki.
waberline

Awatar użytkownika
Previanin
Previanin
Previanin
Posty: 356
Rejestracja: pt 25 kwie, 2008
Lokalizacja: LuboĂą
Kontakt:

Post autor: Previanin » pt 04 lis, 2011

Ostrowie Wlkp.
Brak czasu, nie pisaĂŚ o czĂŞÂści, nie rozdwojĂŞ siĂŞ przecieÂż.

Awatar użytkownika
jedrek119
Previanin
Previanin
Posty: 52
Rejestracja: wt 29 mar, 2011
Lokalizacja: MyÂślenice
Kontakt:

Post autor: jedrek119 » ndz 06 maja, 2012

Szukając po sieci katalizatora do autka, znalazłem taką stronę http://tlumikisklep.pl/katalizator-toyo ... -3430.html może komuś się przyda. Ceny też są :(.
W większości sklepów są tylko końcowe tłumiki a tu mają resztę (różne typy).

Awatar użytkownika
SiO2
Previanin
Previanin
Posty: 785
Rejestracja: sob 21 paź, 2006
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Kontakt:

Post autor: SiO2 » wt 15 maja, 2012

DarekJ pisze:bo różnica jest po 96r jeśli chodzi o uszczelki kolektor wydechowy-element elastyczny i tłumik końcowy.
............hmmm, a'propos tlumika koncowego to jaka jest ta roznica, moze ktos wie....w cenie znaczna .... wlasnie poprzerabialem caly moj spitolony przez fachowcow wydech, bo juz sie calkiem rozlecial, tak sobie mysle ze moze bym i puche wymienil od tych mlodszych previ ....
....a te uszczelki to kurna po 15 zyli/sztuka.....
[you] wszystkiego najlepszego z okazji urodzin, zdrowia, kasy....i czego tam jeszcze Ci potrzeba.....2012 r

Humek
Previanin
Previanin
Posty: 526
Rejestracja: ndz 16 sty, 2011
Lokalizacja: CiechanĂłw
Kontakt:

Post autor: Humek » wt 15 maja, 2012

SiO2 pisze:15 zyli/sztuka.....
są tanie po około 9zł/sztuka a te z lornetki po 5zł/szt, nie mów że chcesz pierścienie do Previ tylko że chcesz takich rozmiarów pierścień dopasują od vw opla lub innego niemca gdzie części kupi nawet w spożywczym od ręki :P
opcja szukaj to skarbnica informacji

Awatar użytkownika
SiO2
Previanin
Previanin
Posty: 785
Rejestracja: sob 21 paź, 2006
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Kontakt:

Post autor: SiO2 » wt 15 maja, 2012

Humek pisze: nie mów że chcesz pierścienie do Previ
....niestety już po ptakach-pierścionki w układzie...
[you] wszystkiego najlepszego z okazji urodzin, zdrowia, kasy....i czego tam jeszcze Ci potrzeba.....2012 r

Mikaell
Previanin
Previanin
Posty: 157
Rejestracja: ndz 22 lip, 2012
Lokalizacja: MysiadÂło/Warszawa
Kontakt:

Re: Układ wydechowy

Post autor: Mikaell » pt 10 sie, 2012

DarekJ pisze:Witam, czy ktoś robił już kpl układ wydechowy, a jeśli tak to gdzie braliście części, bo mój wydech to po 18 latach sito.
Ja naten przykład kupiłem oryginalny wydech w ASO Toyota. W Niemczech.
Znaczy niezupełnie ja, tylko poprzedni właścicel. W skromnej cenie 1800 ojro.
żeby doprecyzować to tyle zapłacił on w rzeczonym ASO za elementy wraz z usługą ich wymiany. Jako, że wydech był już cztery miesiące używany odkupiłem go z niewielkim dyskontem.
Do przedmiotwego wydechu, żeby nie kłopotać się z rozkręcaniem śrub i nie brudzić rąk dostałem niejako w promocji całkiem ładną karoserię - u-w-a-g-a! - w oryginalnym lakierze!, niezmęczone wnętrze (niestety bez cupholdera:(, ale trzeba jako nowicjusz znać miejsce w szeregu), bez radia, na kapciach raczej do wymiany. Ale zeby nie było tak całkiem miodu to do karoserii gdzieś pod podłogą:) jest przymocowany silnik.
Niby jest, ale cały ten dodatek do wydechu musiał przyjechć spod holenderskiej granicy na pleckach:) innego auta, gdyż albowiem....

TaaaK! Macie rację! Silnik posiada uszczelkę pod głowicą. A uszczelka posiada nieciągłości.... Zagadką pozostaje również stan głowicy...

Ciekawe co ją zabiło?
Już widzę las rąk.

LPG!!! Hu nous? LPG Prins VSI. To naprawdę bardzo dobra instalacja.
Ale chyba wbrew twierdzeniom poprzedniego (a 2 w Jej historii) właściciela nie była zakładana w ASO Tojoty, bo mam wrażenie lekkiego druciarstwa patrząc na sposób jej założenia.

Edycja:
Mam już pierwszą koncepcję dlaczego LPG szkodzi silnikom Previi. Bo jest albo źle założone, albo źle zestrojone albo ma źle dobrane komponenty. Wedle moich rachunków skoro mamy 97kW/4 cylindry = 24,3, to narzuca się zamontowanie pomarańczowych wtryskiwaczy przeznaczonych dla 18-27kW z cylindra jeżeli wręcz nie żółtych 25-35kW z racji tego, że mamy full grupę. A jak widać na załączonym obrazku druciarz wstawił niebieskie...



Jest jeszcze wiele zagadek przede mną.
Np. Dlaczego został wymieniony zbiormiczek wyrównawczy?
No i Kluczowe - Czy ten przebieg jest oryginalny? Stan samochodu nie daje przesłanki aby go podważyć. Ale nie ma ksiązki serwisowej i kto wkłada Prinsa, żeby prawie wcale nie jeździć autem?

Mając nadzieję, iż miejsce i forma przedstawienia nowego samochoda nie naruszają zanadto zwyczajów tego foruma, zapraszam Państwa na vizualizację przedmiotu mego zrealizowanego pożądania:

https://picasaweb.google.com/1018379586 ... i6uauYqxBg#

Pozdr
Michał
Volva i Toyoty w równowadze:), ale jakby kto potrzebował taniego dużego kombi to zapraszam...

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » śr 15 sie, 2012

Na moje oko to raczej dosc specyficzna budowa glowicy w Previi... ale tak po prawdzie to nie wiem. Ten silnik nie jest jakas magia w porownaniu z innymi i skoro w takim 1.8 VVTi LPG hula to iw Previi nie powinno byc klopotow.
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

Mikaell
Previanin
Previanin
Posty: 157
Rejestracja: ndz 22 lip, 2012
Lokalizacja: MysiadÂło/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mikaell » śr 15 sie, 2012

Ale co specyficznego jest w budowie głowicy w Previi??
Pytam serio! Bardziej specyficzne wydaje się być to, że silnik leży... ale co mogłoby z tego wynikać?

W mojej Violetce wydaje mi się, że znalazłem konkretną przyczynę. Jeżeli baran-druciarz założył wtryskiwacze o za małej wydajności, to przy bucie MUSIAłA (czy nie? dlaczego nie?) być za uboga mieszanka...
Chociaż musze pogrzebać czy w takich sytuacjach Prins nie podpiera się benzyną?
Wtedy istotnie moja teoria bierze w łeb. I muszę kombinowac dalej.
No chyba, że kupiłem tak fatalne z natury auto, że nie jest w tym nic nadzwyczajnego, że uszczela pada po 150k km

(Oczywiście może się jescze okazac zamulona chłodnica, stanięty termostat czy inne mankamenty układu chłodzenia, ale jeszcze chwilę potrwa moje teoretyzowanie, gdyż zanim wezmę się za Previę, muszę sprzedać jedno Volvo i doprowadzić Starletkę do porządku ...)

pozdr
Michał
Ostatnio zmieniony ndz 19 sie, 2012 przez Mikaell, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » czw 16 sie, 2012

U mnie instalacja byla poskladana caliem sensownie, zalozona bardzo fachowo a po trzech latach glowica i tak padla.

U Tescia z kolei jest nie wiadomo co, regulowane nie wiadomo kiedy...ledwo sie to kupy trzyma i nic sie nie dzieje.
Ale roznica jest taka, za ja na trasie jezdzilem 120-140/150 a Tesc ma czas i zadko 80km/h przekracza.

Osobiscie tu bym upatrywal roznicy. Jego Previa na LPG juz prawie 300 tys zrobila bez kichniecia.
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

ODPOWIEDZ