Dziwne zachowanie silnika - wolne obroty

wszystko co dotyczy silnika i jego bliskich okolic.

Moderatorzy: Matka prEvka, galtom, parrot, HOYNA, 0jciec Prezes, Ladapis

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Dziwne zachowanie silnika - wolne obroty

Post autor: galtom » wt 20 gru, 2011

Hej,
sytuacja wyglada nastepujaco:

silnik rozgrzany obroty sa na poziomie ok. 600
po lekkim przegazowaniu (np. podjaz na kraweznik, ruszenie ze swiatel i zzdjecie nogi z gazu, ruszanie na sliskim gdy buksuja kola) czyli naciskam gaz i od razu puszczam, Prevka dosc czesto gasnie.
Po puszczeniu gazu obroty bardzo szybko spadaja w dol, przechodza (jakby bezwladnie) przez sowj normalny poziom wolnych obrotow (wszytko oczywiscie przygasa i sinik sie krztusi) i albo udaje sie im wrocic na swoj normalny poziom albo auto gasnie.
Dzieje sie tak i na LPG i na Pb. Dzialo sie tak w starym silniku i w obecnym drugim. ALE!!!! w nowym silnik cala gora (poza silnikiem krokowym), caly uklad dolotowy, itd. jest ze starego bo wymagalao to mniejszycvh zmian. U mnie byl jeden wezyk podcisnienia w tym silniku ktory kupilem jest ich kilka. Warsztat uznal, ze zeby bylo prosciej "gora" zostanie stara.

A tu link do tego jak to mniej wiecej wyglada (oczywiscie teraz auto zgasnac nie chcialo): http://youtu.be/lOaP6nLlYXc

Jakies pomysly? Za malo powietrza? Cos (co), gdzies (gdzie) jest przypchane? Kazac zalozyc jednak ta "nowa" gore (sam uklad okolicy przepustnicy, itd?

POMYSLY?
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

RUMCAJS
Previanin
Previanin
Posty: 482
Rejestracja: ndz 16 sty, 2011
Lokalizacja: Ludwin

Post autor: RUMCAJS » wt 20 gru, 2011

Zaczął bym od przeczyszczenia przepustnicy :mrgreen:
Jak wygląda sprawa z filtrami?

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » wt 20 gru, 2011

Przepustnica wyczyszczona (az sie swieci) filtry spoko. Uklad zaplonowy nowy, silnik krokowy juz podmieniony z tego "nowego" silnika a ta czesc tego ukladu "po drugiej stronie" (chyba ze sprezynkac) tez wyczyszczona i na pewno dziala.

Kolejne pomysly?


Jaki macie poziom wolnych obrotow (pytam wlascicieli z obrotomierzem i automatem)????
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

RUMCAJS
Previanin
Previanin
Posty: 482
Rejestracja: ndz 16 sty, 2011
Lokalizacja: Ludwin

Post autor: RUMCAJS » wt 20 gru, 2011

Na zimnym u mnie jest 1000
Na ciepłym mam 800
Na Beni mam 600
Skoro wymieniłeś krokowy, zapytam czy zresetowałeś kompa? :mrgreen:

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » wt 20 gru, 2011

Nie, nigdy :mrgreen:
Instrukcja? Pretty please :lol: :mrgreen: :lol:
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

Awatar użytkownika
HOYNA
Previanin
Previanin
Posty: 2815
Rejestracja: pn 13 lut, 2006
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: HOYNA » wt 20 gru, 2011

galtom pisze:A tu link do tego jak to mniej wiecej wyglada (oczywiscie teraz auto zgasnac nie chcialo): http://youtu.be/lOaP6nLlYXc
kurna, pełna profeska, jest film i narrator, tylko objaw nie wystąpił w roli głównej.
Tyle Ci powiem Galtom, bo moją wskazówkę dla Ciebie wykorzystał już Rumcajs (tą z przepustnicą) :mrgreen:, a ja i tak się nie znam na previach, robię tu tylko burdel na forum :mrgreen:
:!: Ratujmy polski jĂŞzyk. MĂłwmy NIE dla e-analfabetyzmu :!:
°トヨタ°エスティマ°PREVIA GALERIA°トヨタ°エスティマ°

RUMCAJS
Previanin
Previanin
Posty: 482
Rejestracja: ndz 16 sty, 2011
Lokalizacja: Ludwin

Post autor: RUMCAJS » wt 20 gru, 2011

Zdejmij obie klemy z akumulatora, po pewnym czasie zetknij klemy i załóż na akumulator.
Dobrze by było zdjąć klemy na noc.
Po tym zabiegu trzeba wybrać się w trasę powyżej 10km.
Na początku auto może jeszcze próbować gasnąć przy skrzyżowaniach.
U mnie były takie objawy.

Awatar użytkownika
andzrej_l
-#Team Previa
-#Team Previa
Posty: 2639
Rejestracja: ndz 28 sie, 2005
Lokalizacja: warszawa-ursynów
Kontakt:

Post autor: andzrej_l » wt 20 gru, 2011

Moim zdaniem obroty powinne być 800-850 :roll: :mrgreen: na beni :roll:
Robimy zlocik czerwiec 2018 :mrgreen:
[scroll]a i tak was lubie[/scroll]
http://bogatyojciec.pl/?A=45810

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » wt 20 gru, 2011

Andrzej mnie sie tez wydaje, ze 600 to malo. Poza tym wydaje mi sie dziwne, ze po wpieciu D nie spadaja ciut w dol.
W poprzedniej Ave wolne obroty na D z hamulcem to bylo wlasnie jakies 850 - 900... po puszczeniu D auto sie toczylo i obroty dochodzily chyba do ok. 1000 (i takie mniej wiecej byly na N). Jak sie z N przerzucalo na D to wyraznie bylo widac, ze obroty ciut spadaja i silnik zaczyna pracowac pod obciazeniem.... tu nie ma takiego efektu.

Czyli co... wystarczy rozpiac klemy na noc i juz (z tym kompem)? Faktycznie mam dotykac jedną z drugą???
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

RUMCAJS
Previanin
Previanin
Posty: 482
Rejestracja: ndz 16 sty, 2011
Lokalizacja: Ludwin

Post autor: RUMCAJS » wt 20 gru, 2011

Nie masz nic do stracenia.
Najwyżej jak to nie pomoże to zostanie :
-ustawić zegar
-radio
-szukać innego powodu.

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » śr 21 gru, 2011

OK, dam znać czy dało jakikolwiek efekt...
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

tomek137
Previanin
Previanin
Posty: 49
Rejestracja: wt 21 paź, 2008
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: tomek137 » śr 21 gru, 2011

moja prevka ma niemal identyczne objawy jak kolegi galtom, z tym że jeśli dodam gazu i szybko puszczę pedał, wskazówka od obrotów spadając na sam dół albo się tam zatrzymuje (auto "gaśnie") albo wraca do poziomu ok 800 obr ale po wyraźnym "zawahaniu się" czyli chwilę jest w tej najniższej pozycji. tutaj na filmiku widzę że wskazówka wraca od razu.. objawy występują tylko na rozgrzanym silniku.
byłem z tym dwa razy w serwisie (ToyCar koło Lublina) i dwukrotnie wykonywali operację pt. "sprawdzenie przewodów podciśnieniowych" (taka informacja widnieje na fakturach). pomagało to na ok 1-2 miesiące, po czym w/w zjawisko powracało.

moja smoczyca jeździ tylko na benzynie. skrzynia - automat.

Humek
Previanin
Previanin
Posty: 526
Rejestracja: ndz 16 sty, 2011
Lokalizacja: CiechanĂłw
Kontakt:

Post autor: Humek » śr 21 gru, 2011

wg mnie to krokowy lub przepustnica ma luz
opcja szukaj to skarbnica informacji

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » czw 22 gru, 2011

Krokowy jak pisałem wymieniony...
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

Tomek Kraków
Previanin
Previanin
Posty: 941
Rejestracja: śr 16 sty, 2008
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Tomek Kraków » czw 22 gru, 2011

Tomek sprawdź połączenie między przepływką a przepustnicą , jak jest nieszczelne ( dziura ) to może tak się dziać.

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » czw 22 gru, 2011

U mnie wlasciwie nie ma przeplywki (jakis taki malusi czujniczek jest w obudowie filtra powietrza. Nic tez nie wskazuje na to, zeby gdzies tam byla jakas dziora bo i nie bardzo ma sie z czego zrobic... Ale rzuce okiem pod maske ;-)
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

Tomek Kraków
Previanin
Previanin
Posty: 941
Rejestracja: śr 16 sty, 2008
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Tomek Kraków » czw 22 gru, 2011

Po 96' wychodziły z elektronicznym przepływomierzem wygląd przypomina rurę z wtyczką i pewnie taki masz .

RUMCAJS
Previanin
Previanin
Posty: 482
Rejestracja: ndz 16 sty, 2011
Lokalizacja: Ludwin

Post autor: RUMCAJS » pt 23 gru, 2011

Dokładnie taki sam jak u mnie :mrgreen:

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » czw 05 sty, 2012

Ok, komp zresetowany, krokowy wymieniony, przepustnica wyczyszczona - a obroty bez zmian.
Co wiecej jak je podkrece przy lince gazu w gore do ok. 1000) to komp i tak je sciaga w dol... na ok. 600
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

Awatar użytkownika
tytoos
Previanin
Previanin
Posty: 207
Rejestracja: pt 07 paź, 2005
Lokalizacja: Warszawa - MokotĂłw
Kontakt:

Post autor: tytoos » czw 05 sty, 2012

ja nie mam obrotomierza, ale po wrzuceniu D, na moment obroty spadały (obciążenie), po sekundzie wyrównywały sie na tym samym poziomie co na N.
W kwietniu prefke mi regulował taki fajny gość, z instrukcją w ręku, kazdy czujnik, czego on się tam nie na znajdował (lewe powietrze, i jakies inne pierdoły). No ale po tej regulacji tak jak projektant zaprojektował auto jeździ jak marzenie. Znaczy nie jeżdzę bo chce ją sprzedac, ale to inna bajka :-)
pzdr, Tytus
Obrazek

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » czw 05 sty, 2012

Hmmm.... tylko skad taka informacje zeby te cholerne czujniki sprawdzic... nie mam czasu na jazde do Wawy :-(
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

Humek
Previanin
Previanin
Posty: 526
Rejestracja: ndz 16 sty, 2011
Lokalizacja: CiechanĂłw
Kontakt:

Post autor: Humek » pt 06 sty, 2012

Mi się zapalał CHECK ENGINE a wyglądało to ta: Previa w czasie jazdy ok 100km/h redukowała na niższy bieg i od razu na wyższy bieg. Myślałem że to nieszczelny układ wymieniłem go problem pozostał, co dalej linka łącząca skrzynię z przepustnicą też nie. Previa litości nie miała w wolnej chwili wyciągnąłem fotel kierowcy i patrzę a tam na czujnikach temperatury luźno siedzą kostki podłączeniowe, nie nadawały się miały poobłamywane końcówki blokujące, Obciąłem tuż przy nich i na nich zarobiłem drugie złączki typu żeńskiego i podłączyłem i jest super, zachowuje się idealnie
opcja szukaj to skarbnica informacji

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » pt 06 sty, 2012

U mnie nic takiego sie nie dzieje a wszystko to bylo sprawdzane i przekladane przy zamanie silnika. Niestety obroty wolne tak jak dziwnie sie zachowywal w starym silniku (bylo identycznie) tak jest i teraz. Auto po przegazowaniu gasnie :-(.
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

Tomek Kraków
Previanin
Previanin
Posty: 941
Rejestracja: śr 16 sty, 2008
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Tomek Kraków » pt 06 sty, 2012

Tomku jak co to w Krk jest dobry warsztat ja tam jeżdżę i zawsze dobrze naprawiają ( właściciel miał też previe ) choć pewnie Cziwo coś napisze negatywnego . To co wiem ta serwisował większość previ w Krk .

Humek
Previanin
Previanin
Posty: 526
Rejestracja: ndz 16 sty, 2011
Lokalizacja: CiechanĂłw
Kontakt:

Post autor: Humek » pt 06 sty, 2012

sonda LAMBA lub program od gazu
opcja szukaj to skarbnica informacji

Tomek Kraków
Previanin
Previanin
Posty: 941
Rejestracja: śr 16 sty, 2008
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Tomek Kraków » pt 06 sty, 2012

Tomku jak co to w Krk jest dobry warsztat ja tam jeżdżę i zawsze dobrze naprawiają ( właściciel miał też previe ) choć pewnie Cziwo coś napisze negatywnego . To co wiem ta serwisował większość previ w Krk .

Mateusz

Post autor: Mateusz » sob 07 sty, 2012

Jak coś lambdy są oryginalne Denso Toyota po 100pln na allegro bez kostki(trzeba ze starej wziąć) lub 120pln z kostka. Założyłem taka w tygodniu do swojej i idealnie działa.

preket
Previanin
Previanin
Posty: 31
Rejestracja: pt 29 mar, 2013
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: preket » śr 29 maja, 2013

wiem że to stary temat - ale udało się wyjaśnić dlaczego obroty falowały ?

ODPOWIEDZ