Falowanie obrotów

wszystko co dotyczy silnika i jego bliskich okolic.

Moderatorzy: Matka prEvka, galtom, parrot, HOYNA, 0jciec Prezes, Ladapis

Polima
Previanin
Previanin
Posty: 182
Rejestracja: czw 04 lut, 2010
Lokalizacja: Jelenia GĂłra
Kontakt:

Falowanie obrotów

Post autor: Polima » wt 30 paź, 2012

Może mnie nakierujecie. Od jakiegoś czas na zimnym silniku jak stoję na skrzyżowaniu falują mi obroty w zakresie 2000 do 500 obrotów. Nawet czasami gaśnie. Jak jest ciepły obroty są już stałe. Proszę o poradę.
Obrazek

Awatar użytkownika
HOYNA
Previanin
Previanin
Posty: 2815
Rejestracja: pn 13 lut, 2006
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: HOYNA » wt 30 paź, 2012

Zacząłbym od przeczyszczenia silnika krokowego i przepustnicy. Może być również problem z modułem EGR, a w ostateczności obstawiałbym przepływkę.
:!: Ratujmy polski jĂŞzyk. MĂłwmy NIE dla e-analfabetyzmu :!:
°トヨタ°エスティマ°PREVIA GALERIA°トヨタ°エスティマ°

Mikaell
Previanin
Previanin
Posty: 157
Rejestracja: ndz 22 lip, 2012
Lokalizacja: MysiadÂło/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mikaell » wt 30 paź, 2012

a) mruganie błędów
b) Idle Air Control (IAC) Valve - ("silnik krokowy") do czyszczenia. A najlepiej od razu i przepustnica.

Polima
Previanin
Previanin
Posty: 182
Rejestracja: czw 04 lut, 2010
Lokalizacja: Jelenia GĂłra
Kontakt:

Post autor: Polima » śr 31 paź, 2012

W zeszłym roku czyściłem przepustnicę. Czyżby już się zabrudziła?
Obrazek

Mikaell
Previanin
Previanin
Posty: 157
Rejestracja: ndz 22 lip, 2012
Lokalizacja: MysiadÂło/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mikaell » śr 31 paź, 2012

A IACa? On ważniejszy dla falowania na wolnych. (odpowiada za wolne - idle)

Polima
Previanin
Previanin
Posty: 182
Rejestracja: czw 04 lut, 2010
Lokalizacja: Jelenia GĂłra
Kontakt:

Post autor: Polima » czw 01 lis, 2012

A w którym miejscu jest ten silnik krokowy?
Obrazek

Mikaell
Previanin
Previanin
Posty: 157
Rejestracja: ndz 22 lip, 2012
Lokalizacja: MysiadÂło/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mikaell » czw 01 lis, 2012

W okolicach przepustnicy. Z prawej strony poniżej. (S-E:P).

Polima
Previanin
Previanin
Posty: 182
Rejestracja: czw 04 lut, 2010
Lokalizacja: Jelenia GĂłra
Kontakt:

Post autor: Polima » sob 03 lis, 2012

Zrobiłem jeszcze diagnostykę i wyszło mi kod 2 i 4. Jak wyczytałem jest to czujnik temp.zasysanego powietrza. Powiecie mi o co tu chodzi. Gdzie ten czujnik jest i ewentualnie gdzie go dostać?
Obrazek

Mikaell
Previanin
Previanin
Posty: 157
Rejestracja: ndz 22 lip, 2012
Lokalizacja: MysiadÂło/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mikaell » sob 03 lis, 2012

Zasadniczo powinien być tam gdzie zasysane jest powietrze:P.
Czyli w okolicach obudowy filtra powietrza. Jakby gdzieś przy przepływomierzu (o ile go masz). Poza logiką, obrazek z Chiltona też tak pokazuje, ale skądinąd pokazuje IAC całkiem gdzie indziej (wersja SC). Ja mam MAP to nie mam przepływomierza, w obudowie f. powietrza jest coś co identyfikuję jako czujnik temp powietrza. Ma jakiś dziwny krótki numer (Denso) i nie udało mi się po tym numerze niczego wygooglać:(.

Polima
Previanin
Previanin
Posty: 182
Rejestracja: czw 04 lut, 2010
Lokalizacja: Jelenia GĂłra
Kontakt:

Post autor: Polima » sob 03 lis, 2012

Dzięki Mikaell. A jeszcze mi powiedz gdzie go szukać przy filtrze? Z prawej czy z lewej, z przodu czy z tyłu?
Obrazek

Mikaell
Previanin
Previanin
Posty: 157
Rejestracja: ndz 22 lip, 2012
Lokalizacja: MysiadÂło/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mikaell » sob 03 lis, 2012

Drut musi do czujnika iść? Musi! Znaczy wiązka (2 przewodowa) z wtyczką do obudowy.
(No chyba żeby było inaczej...:P)

libiano
Previanin
Previanin
Posty: 3
Rejestracja: śr 30 kwie, 2014
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: libiano » pt 02 maja, 2014

Mam teraz podobny problem,nie wiadomo od czego zacząć... :oops:
Adrian

Mikaell
Previanin
Previanin
Posty: 157
Rejestracja: ndz 22 lip, 2012
Lokalizacja: MysiadÂło/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mikaell » pt 02 maja, 2014

Od uważnego przeczytania całości wątku i eliminacji możliwych przyczyn.
A w zasadzie od wymrugania błędów.

ODPOWIEDZ