Czy silnik w naszych Prevkach jest bezkolizyjny?

wszystko co dotyczy silnika i jego bliskich okolic.

Moderatorzy: Matka prEvka, galtom, parrot, HOYNA, 0jciec Prezes, Ladapis

Mehus
Previanin
Previanin
Posty: 7
Rejestracja: sob 15 paź, 2011
Lokalizacja: BolesÂław
Kontakt:

Czy silnik w naszych Prevkach jest bezkolizyjny?

Post autor: Mehus » ndz 13 sty, 2013

Kilka dni temu podczas ruszania z powodu zużytych ślizgów spadł łańcuch z zębatki w głowicy.
Rozebrałem już rozrząd i tu się rodzi moje pytanie:

Czy nasze silniki są bezkolizyjne tzn. czy nawet przy zerwaniu rozrządu nie dojdzie do skrzywienia zaworów tłokami?

Jeśli jest bezkolizyjny to nie musiał bym ściągać głowicy bez potrzeby.

Moja Prevka to model z 92r w manualu z napędem 4x4.

Tomek Kraków
Previanin
Previanin
Posty: 944
Rejestracja: śr 16 sty, 2008
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Tomek Kraków » ndz 13 sty, 2013

Obawiam się ze kolizyjny

Mehus
Previanin
Previanin
Posty: 7
Rejestracja: sob 15 paź, 2011
Lokalizacja: BolesÂław
Kontakt:

Post autor: Mehus » ndz 13 sty, 2013

Czy to pewna informacja czy tylko przypuszczenia?

Tomek Kraków
Previanin
Previanin
Posty: 944
Rejestracja: śr 16 sty, 2008
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Tomek Kraków » ndz 13 sty, 2013

Przypuszczenie !

levyy1986
Previanin
Previanin
Posty: 13
Rejestracja: pn 19 lis, 2012
Lokalizacja: Okolice wrocÂławia
Kontakt:

Post autor: levyy1986 » pn 14 sty, 2013

Patrząc na silnik, a mam rozebrany wygląda mi na kolizyjny.. ale sam z ciekawości jak zamontuje głowice pokręce na sucho, zeby zobaczyc jak to wygląda.
PoczÂątek przygody z Previostatkiem ;)

Mehus
Previanin
Previanin
Posty: 7
Rejestracja: sob 15 paź, 2011
Lokalizacja: BolesÂław
Kontakt:

Post autor: Mehus » pn 14 sty, 2013

Już wiem, silnik jest bezkolizyjny, tzn. zawory podczas zerwania łańcucha nie zostaną uszkodzone przez tłoki.
Toyota Previa 4x4 - sprzedana

levyy1986
Previanin
Previanin
Posty: 13
Rejestracja: pn 19 lis, 2012
Lokalizacja: Okolice wrocÂławia
Kontakt:

Post autor: levyy1986 » wt 15 sty, 2013

To dobra wiadomość :)
PoczÂątek przygody z Previostatkiem ;)

Mikaell
Previanin
Previanin
Posty: 157
Rejestracja: ndz 22 lip, 2012
Lokalizacja: MysiadÂło/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mikaell » sob 19 sty, 2013

Mehus pisze:Już wiem, silnik jest bezkolizyjny, tzn. zawory podczas zerwania łańcucha nie zostaną uszkodzone przez tłoki.
Sprawdziłeś empirycznie? Znalazłeś pewna info w sieci???
Bo bezkolizyjność 16V brzmi nieco podejrzanie...
(Nie to żebym nie chciał, żeby tak było :))) wręcz przeciwnie!)
Pzdr
Michał

Mehus
Previanin
Previanin
Posty: 7
Rejestracja: sob 15 paź, 2011
Lokalizacja: BolesÂław
Kontakt:

Post autor: Mehus » ndz 20 sty, 2013

Silnik jest na 100% bezkolizyjny, w moim przypadku odkręciła się śruba od górnej łyżwy w rozrządzie co spowodowało poluzowanie łańcucha i prevka zrzuciła łańcuch.
Sam się bałem że załatwiło głowice ale po zdjęciu jej okazało sie że jest bezkolizyjna.

Ponadto po założeniu nowego rozrządu okazało się że były kopnięte znaki na nowym łańcuchu i rozrząd był przestawiony o 5 zębów (znaki powinny być co 24 segmenty a u mnie były w układzie 19 i 29) co z pewnością by spowodowało pogięcie zaworów przy próbie odpalenia.

Teraz silnik chodzi jak pszczółka :)

Pozdr.

Michał

Tomek Kraków
Previanin
Previanin
Posty: 944
Rejestracja: śr 16 sty, 2008
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Tomek Kraków » śr 23 sty, 2013

Innymi słowy miałeś farta bo z tego co wpisałeś silnik jest kolizyjny. Silnik bez kolizyjny to taki który przy wysuniętym zaworze mija się z tlokiem.

Awatar użytkownika
parrot
Previanin
Previanin
Posty: 2353
Rejestracja: ndz 03 lut, 2008
Lokalizacja: Nottingham
Kontakt:

Post autor: parrot » śr 23 sty, 2013

Tomek Kraków pisze:miałeś farta
FART

:twisted: :twisted:

Mehus
Previanin
Previanin
Posty: 7
Rejestracja: sob 15 paź, 2011
Lokalizacja: BolesÂław
Kontakt:

Post autor: Mehus » pt 25 sty, 2013

Czytajcie ze zrozumieniem:

"Ponadto po założeniu nowego rozrządu okazało się że były kopnięte znaki na nowym łańcuchu i rozrząd był przestawiony o 5 zębów (znaki powinny być co 24 segmenty a u mnie były w układzie 19 i 29) co z pewnością by spowodowało pogięcie zaworów przy próbie odpalenia."


Silnik na pewno jest bezkolizyjny.

Głowica jest na tyle głęboka że zawory na pewno nie uderzą w tłok.

ODPOWIEDZ