Problem z odpalaniem na zimnym silniku

wszystko co dotyczy silnika i jego bliskich okolic.

Moderatorzy: Matka prEvka, galtom, parrot, HOYNA, 0jciec Prezes, Ladapis

milkmenn
Previanin
Previanin
Posty: 9
Rejestracja: ndz 13 sty, 2013
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Problem z odpalaniem na zimnym silniku

Post autor: milkmenn » wt 29 sty, 2013

Witam wszystkich . Przepraszam że powielam temat ale .... wszyscy dużo mówią w tym temacie tylko nie na temat . Zmieniłem w moim Jajku silnik ( w starym padła głowica - posiadam gaz starego typu ) . Silniczek Pięknie chodzi :lol: mam tylk jeden problem z odpalaniem . Na zimnym silniku po odpaleniu - bez gazowania , silnik gaśnie . wystarczy przegazować go przez ok. 15 sek. i już łapie sam obroty ( ok. 1000 ) .
dodam ,że nowa kopułka , przewody , świece ( NGK), zawory nie hałasują !!
Słyszę ,że jest to nagminna usterka i zarazem banalna . Czy może któś mi podpowiedzieć co jest grane ?! .
Ewentualnie dobrego mechanika ze SZCZECINA który nie będzie prosił o podniesienie maski z przodu, żeby zobaczyć co jest grane ?! :shock:

Mikaell
Previanin
Previanin
Posty: 157
Rejestracja: ndz 22 lip, 2012
Lokalizacja: MysiadÂło/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mikaell » wt 29 sty, 2013

Zdawac by się mogło, że problem może dotyczyć czujnika temperatury?
ECU po odpaleniu "myśli", że silnik jest ciepły i nie podaje dostatecznej dawki paliwa.
Jak przegazówką wymusisz podanie odpowiedzniej ilości paliwa to pracuje.
Także na początek szedłbym tropem sprawdzenia podłaczenia czujnika temperatury, a nastepnie sprawdzenia jego samego.

Spojrzałem dopiero, że masz '91 - czyli masz (powinieneś mieć:) oddzielny wtryskiwacz rozruchowy. Może on gadzina nie działa... lub jego sterowanie.
O! to nawet bardziej pierwsze do sprawdzenia:)



pzdr
Michał
PS1. Tytuł trochę inny niż treść:)
PS2. Wywal I/II gen gazu i załóż sekwencję jak Pan Bóg przykazał:)

milkmenn
Previanin
Previanin
Posty: 9
Rejestracja: ndz 13 sty, 2013
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: milkmenn » wt 29 sty, 2013

Dzięki za szybką podpowiedź :)

Muszę nadmienić , wtrysk rozruchowy - sprawdzony - działa !

Co do czujnika temperatury - pierwszy od góry miał uwaloną końcówkę ( to on podobno odpowiada za sygnał do komputera ) - wymieniłem na nowy - dalej nie ma rezultatu :(

Tomek Kraków
Previanin
Previanin
Posty: 944
Rejestracja: śr 16 sty, 2008
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Tomek Kraków » wt 29 sty, 2013

Kolego na mój gust to wtryskiwacz rozruchowy nie działa. znajduje się za przepustnicą montowany na dwóch śrubach na klucz 10

[ Dodano: Wto 29 Sty, 2013 ]
sory nie doczytałem a objaw miałem podobny

milkmenn
Previanin
Previanin
Posty: 9
Rejestracja: ndz 13 sty, 2013
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: milkmenn » sob 02 lut, 2013

Myslałem ze wchodzac do KLUBU PREVI szybciej wyjasnie usterke , po co ten dzial "SILNIK I OKOLICE "- do moderatora - zrobcie tylko CZAT . wiekszosc klubowiczow nie ma pojecia co gdzie i jak zrobic . Juz prawi tydzien odmomentu zadania problemu itylko "Tomek Kraków" zechcial cos podpowiedziec .
BRAWO DLA FORUM :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Mikaell
Previanin
Previanin
Posty: 157
Rejestracja: ndz 22 lip, 2012
Lokalizacja: MysiadÂło/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mikaell » sob 02 lut, 2013

Proponuję dać na luz i nie obrażać się...

Usterka jest najwyraźniej trudna do zdiagnozowania.

Podstawowe tropy się wyczerpały.

Wygląda na to, że sam sporo wiesz, a też nie dajesz rady...

Problem może leżeć w jakimś niedopasowaniu motoru dawcy do sterowania Twojego auta? Podaj może jakieś info na ten temat.

Pozdrawiam
Michał

PS
A czata to chyba nie ma sensu :-). Dwóch osób na forum naraz to raczej nigdy nie ma:P.

Humek
Previanin
Previanin
Posty: 526
Rejestracja: ndz 16 sty, 2011
Lokalizacja: CiechanĂłw
Kontakt:

Post autor: Humek » sob 02 lut, 2013

czy latem też miałeś problem z zapaleniem auta? może wina leży na silniczku krokowym trzeba go zdemontować i wyczyścić. Też winny może być nawet zapłon- w czasie jazdy nie masz po szybkim wciśnieciu pedała gazu tak zwanego doła?
opcja szukaj to skarbnica informacji

Awatar użytkownika
andzrej_l
-#Team Previa
-#Team Previa
Posty: 2640
Rejestracja: ndz 28 sie, 2005
Lokalizacja: warszawa-ursynów
Kontakt:

Post autor: andzrej_l » sob 02 lut, 2013

http://previa.art-home.net/viewtopic.ph ... zepustnica

na zdjęciu jest zaznaczona śruba wolnych obrotów a sama jedynka jest napisana ( zapomniałem jak to się nazywa )na części przykręconej do przepustnicy to może być twoim problemem :roll:
Robimy zlocik 2019 :mrgreen:
[scroll]a i tak was lubie[/scroll]
http://bogatyojciec.pl/?A=45810

Tomek Kraków
Previanin
Previanin
Posty: 944
Rejestracja: śr 16 sty, 2008
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Tomek Kraków » sob 02 lut, 2013

Kolego. Jeszcze jedna rzecz , może ciężko wchodzi na obroty po odpaleniu jeżeli tak to może być przyczyną spadek ciśnienia na magistrali paliwa i zanim dopompuje to taki efekt mógł by zaistnieć . Mogę się mylić !

pokemon
Previanin
Previanin
Posty: 12
Rejestracja: wt 13 wrz, 2011
Lokalizacja: WARSZAWA-TARCHOMIN
Kontakt:

Post autor: pokemon » wt 05 lut, 2013

kolego,Tomek Kraków ma racje [spadek cisnienia na magistrali paliwa].Spowodowane jes to tym że nasze serduszka pracują w nienaturalny sposób[w poziomie ,jak bokser ale nimi nie są]Z tąd przyczyna.wyżuć te swoje świece NGK i zamontuj takie jak potrzeba.Czyli japońskie IRYDY,są drogie ale spełniają swoją role cena jednej ok 200zł w detalu za szt.

[ Dodano: Wto 05 Lut, 2013 ]
pamiętaj JAPOÑCZYK NIE TOLERUJE ZAMIENNIKÓW !!!!!!!!!!!!!!!!!

[ Dodano: Wto 05 Lut, 2013 ]
zobacz też przeustnice[tak jak opisuje ANDRZEJ_I] pozdrawiam.

[ Dodano: Wto 05 Lut, 2013 ]
i nie obrażać klubowiczów :D :D miałem 5 takich prevek i każda chodziła inaczej.mimo że znam je na wylot.każda mnie zaskakiwała czymś innym

[ Dodano: Wto 05 Lut, 2013 ]
pamiętaj Swiece firmy DENSO irydowe!!!!!!!!!
wielkipokemon

milkmenn
Previanin
Previanin
Posty: 9
Rejestracja: ndz 13 sty, 2013
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: milkmenn » wt 05 lut, 2013

Dzieki serdeczne wszystkim .
Właśnie o takie podpowiedzi chodzi - nie mam zamiaru już jezdzic po pseudo-mechanikach i wywalać na darmo pieniadze - a jak sami dobrze wiecie JAJKO to specyficzny samochod :(.
Mam znajomego starszego Pana- mechanika i jest to czlowiek obeznany w silnikach.
Wiem , że krokowy był czyszczony wszystkie czujniki sprawdzone , przepustnica rowniez - i juz brakowalo mi pomyslow co moze byc . dlatego prosilem o podpowiedz gdzie ewentualnie szukac . biore sie do roboty , jak sprawdze nastepne tropy - o efekcie poinformuje .
Pozdrawiam wszystkich klubowiczow.

PS.
mam jesze jedno pytanie na gorke - czy ekonomizer nie jest podlaczony bezposredni pod komputer - poniewaz takowy posiadam i swieci mi sie tylk ozielona lampka(economy). pomaranczowa zapalisie raz na jakis czas i to wszystko - wiec moze jeszcze postawic na ten czujnik - co myślicie !!??

Awatar użytkownika
astrogoth
Previanin
Previanin
Posty: 1888
Rejestracja: pt 29 lut, 2008
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Post autor: astrogoth » wt 05 lut, 2013

Takiego ożywienia to ja dawno tutaj nie widziałem, poczułem się jak na forum Renault, nie żeby tam było wielkie ożywienie, ale tam sie tylko o problemach, awariach i usterkach pisze.
Jestem synem mego ojca
jestem ojcem mego syna.
KaÂżdy z nas osobno wziĂŞty
ca³¹ resztê przypomina.

Nie potrafiê siê odró¿niÌ
od swej wÂłasnej jego twarzy
chociaÂż twarz zupeÂłnie inna
moÂże czasem mi siĂŞ marzy

Awatar użytkownika
DarekJ
Previanin
Previanin
Posty: 1639
Rejestracja: wt 30 sie, 2005
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DarekJ » wt 05 lut, 2013

milkmenn pisze:czy ekonomizer nie jest podlaczony bezposredni pod komputer - poniewaz takowy posiadam i swieci mi sie tylk ozielona lampka(economy). pomaranczowa zapalisie raz na jakis czas i to wszystko - wiec moze jeszcze postawic na ten czujnik - co myślicie !!??
Na moim świeci się zielone od 5 lat, a wsiadam i odpala nawet przy -25 bez problemu.

Leonidas
Previanin
Previanin
Posty: 12
Rejestracja: sob 21 kwie, 2012
Lokalizacja: Zakroczym
Kontakt:

Post autor: Leonidas » pn 11 lut, 2013

hej, nieśmiało chciałem zasugerować filtr paliwa i pomkę paliwa, stara nie daje dobrego ciśnienia i to też może to być powodem, pozdrawiam Leonidas.

milkmenn
Previanin
Previanin
Posty: 9
Rejestracja: ndz 13 sty, 2013
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: milkmenn » wt 12 lut, 2013

Witam. niestety - wymiana swiec nic nie dala :(
- zrobi sie cieplej to pomysle o sprawdzeniu pomy ! - tematu na razie nie zamykam - o wszystkim poinformuje
Pozdrawiam

[ Dodano: Pon 18 Mar, 2013 ]
po kilku dniach pojawiłsie jeszcze jeden problem - zaczęły rosnąćobroty -zarówno na gazie jaki i paliwie - jakies sugestie?!- na benzynie ok 1400-1600 na gazie ok 1600-1800 . na biegu jałowym po rozgrzaniu . na zimnym - na benzynie jest ok .900-1000.

POMYSłY ??!!

[ Dodano: Wto 02 Kwi, 2013 ]
Witam wszystkich . mój problem z brakiem ssania i obrotami został wyjasniony ( dzięki mojej uporczywości ). jak wam wczesniej pisałem pytałem mechanika co sprawdzal zeby wyeliminowac kolejne rzeczy.
Uwierzcie mi ze mozna sie wku....wić. pooniewaz twierdzi ze przeplywomierz , przepustnica i krokowy oraz czujnik polozenia wszystko to sprawdzil
w defekcie sam poostanowilem wyjac przepustnice zeby sprawdzic czy nie bierze lewego powietrza spod uszczelki - i wszystko wyszło . okazało sie ze uszczelka jest dobra , tylko krokowy nie byl nawet dotkniety . po czyszczeniu i smarowaniu - ręką odjął . Po sprawie .
Powiedzcie jak wierzyc teraz mechanikom ?
Temat zamykam. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ