CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO

wszystko co dotyczy silnika i jego bliskich okolic.

Moderatorzy: Matka prEvka, galtom, parrot, HOYNA, 0jciec Prezes, Ladapis

jackun
Previanin
Previanin
Posty: 11
Rejestracja: sob 27 paź, 2012
Lokalizacja: WisÂła
Kontakt:

CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO

Post autor: jackun » pn 03 cze, 2013

Witam Serdecznie Sz. Forumowiczów.

Mam problem z Previa 4WD (Check Engine - wykazał 2 błędy: czujnik położenia przepustnicy - dziś wymieniona cała przepustnica - używana - dokładnie wyczyszczona z dobrym czujnikiem)

II problem to 5,2 czyli czujnik spalania stukowego

Prosze o rade gdzie go szukać? Gdzie jest zamontowany?
I kolejny problem to gdzie go dostać (oczywiście poza ASO)

Czy owy czujnik (spalania stukowego) ma wpływ na spalanie?

Moja Previa paliła jak smok ok 20 litrów benzyny ale ostatnio po wymianie: kopułki, cewki, kabli, świec, wiskozy - po ostatnim wpisie na ten temat - spalanie nieco spadło.

PROSZÊ O POMOC W LOKALIZACJI CZUJNIKA. CZY KTOś Z WAS TE CHOLERSTWO JUż WYMIENIAł ???

Pozdrawiam
Jacek
Jackun

Humek
Previanin
Previanin
Posty: 526
Rejestracja: ndz 16 sty, 2011
Lokalizacja: CiechanĂłw
Kontakt:

Post autor: Humek » wt 04 cze, 2013

Pośród przyczyn spalania stukowego wyróżnić można:

zbyt wysoki stopień sprężania,
za wczesny zapłon,
za mała liczba oktanowa paliwa,
przegrzanie silnika,
za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania,
duże napełnianie cylindra.
opcja szukaj to skarbnica informacji

Mikaell
Previanin
Previanin
Posty: 157
Rejestracja: ndz 22 lip, 2012
Lokalizacja: MysiadÂło/Warszawa
Kontakt:

Re: CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO

Post autor: Mikaell » wt 04 cze, 2013

jackun pisze:
PROSZÊ O POMOC W LOKALIZACJI CZUJNIKA. CZY KTOś Z WAS TE CHOLERSTWO JUż WYMIENIAł ???
Przedmiotowy czujnik znajduje się (biblia, nr 172/173, (6-11/6-12) na kolektorze dolotowym (tak napisali "in the intake manifold directly below the intake runners") ale wg obrazka 4.52 z ww. źródła (i logiki) jest on POD kolektorem dolotowym przykręcony do głowicy.

Zła wiadomośc jest, że twierdzą, że trzeba zdejmować kolektor zeby do niego dotrzeć...
W tym drugim manualu napisali bez ogróefek - wyjmij silnik ...

Po co to dziadostwo jest i jak działa?
To "mikrofon" piezoelektryczny przykręcony do głowicy i wykrywający spalanie stukowe.
Po "usłyszeniu" stuków ECU (znaczy ECM:-) każe opóźnić zapłon.

Więcej na temat np tu
http://autokult.pl/2011/04/23/puk-puk-k ... -stukowego
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2028956.html

W jednym z moich poprzednich aut co jakiś czas pojawiał się ten błąd.
Wymiana czujnika nie pomogła :). Auto faktycznie paliło sporawo, ale RedBlock w automacie nie należy nigdy do oszczędnych.

Zasadniczo przyjąłbym, że skoro masz już odnowiony układ zapłonowy i nie lejesz jakiś szczochów tylko benzynę to spalanie stukowe nie powino występować.
Ergowięc czujnik jest zbędny:), nie ma nic do roboty...

Gdybyś jednak chciał wymienić :P, zwracam uwagę na zadziwiająco duży moment z jakim każą go dokręcać - 45Nm.

Mogę jeszcze dodać, że z racji wyższej liczby oktanowej paliwa znacznie trudniej uzyskac efekt spalania stukowego na LPG :)

Pozdrawiam
Michał

Awatar użytkownika
grzechoo
Previanin
Previanin
Posty: 360
Rejestracja: pn 15 cze, 2009
Lokalizacja: KrakĂłw
Kontakt:

Post autor: grzechoo » wt 04 cze, 2013

ponoć czujnik jest faktycznie w takim miejscu, że najlepiej było by opuścić silnik, ale raz kumpel się nie patyczkował i wyciął dziurę szlifierką w podłodze i akurat trafił idealnie nad nim, więc miał dostęp, ale jest to oczywiście sytuacja ekstremalna, a prevka i tak już była jednym kołem w grobie
[you], szukasz nowych czĂŞÂści do Swojej Prevki?
Wal na PW, coÂś wykombinujemy.

jackun
Previanin
Previanin
Posty: 11
Rejestracja: sob 27 paź, 2012
Lokalizacja: WisÂła
Kontakt:

Post autor: jackun » śr 05 cze, 2013

Problem w tym, iż wszędzie piszą iż błąd tego czujnika uruchamia tryb awaryjny i zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu.

Czy szanowne forum zatem radzi inie wymieniać?

Druga sprawa do dostępność części. Do jajeczka ten czujnik nawet nie występuje w katalogach zamienników. Więc pozostaje tylko ASO?

Pozdrawiam
JACK
Jackun

Mikaell
Previanin
Previanin
Posty: 157
Rejestracja: ndz 22 lip, 2012
Lokalizacja: MysiadÂło/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mikaell » śr 05 cze, 2013

A to gamoń jestem, bo jakoś umknęła mi info o trybie awaryjnym powodowanym błędem tego chujnika. Każdy silnik tak reaguje, czy jakieś źródło mówi o Previi ?

Jeżeli istotnie tak jest to wypadałoby wymienić...

Tak z ciekawości po jakim czasie od skasowania znów pojawia się błąd?

http://ujeb.se/vLVnUymSOmwX
sugeruje niemiłą cenę ca 8 stówek. Co wydaje się mocno wygórowane...

No sam nie wiem. Może ktoś coś z demontażu ??

Cd. rozważań.

tu sporo materiału
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... ?p=4149104

Może EGR jako źródło zła ? Masz? Wywal!

No i pytanie czy i jak można ten czujnik za-emulować.
Mnie takie zadanie przerasta, ale może kumaty elektronik wymyśli>?
albo cierpliwy grzebiuch sieciowy wygoogla?

Pozdr
Michał

ODPOWIEDZ