Błąd 25 i 26. Gasnący silnik.

wszystko co dotyczy silnika i jego bliskich okolic.

Moderatorzy: Matka prEvka, galtom, parrot, HOYNA, 0jciec Prezes, Ladapis

Awatar użytkownika
mastodon
Previanin
Previanin
Posty: 33
Rejestracja: pn 24 cze, 2013
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: mastodon » pn 08 lip, 2013

Odstawiłem Previę do mechanika. Polecony, ponoć facet zajmuje się japończykami. Inne Previę także już przyjmował. O efektach jego pracy poinformuję.

Humek
Previanin
Previanin
Posty: 526
Rejestracja: ndz 16 sty, 2011
Lokalizacja: CiechanĂłw
Kontakt:

Post autor: Humek » pn 08 lip, 2013

czekamy z niecierpliwością
opcja szukaj to skarbnica informacji

Awatar użytkownika
mastodon
Previanin
Previanin
Posty: 33
Rejestracja: pn 24 cze, 2013
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: mastodon » śr 10 lip, 2013

NEWS

...zdechł czujnik temperatury (wskazuje z sekundy na sekundę pomiędzy Grenladię, a Bangladesz) oraz sonda lambda nie żyje kompletnie.

Leczenie trwa...

Mikaell
Previanin
Previanin
Posty: 157
Rejestracja: ndz 22 lip, 2012
Lokalizacja: MysiadÂło/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mikaell » śr 10 lip, 2013

mastodon pisze:NEWS

...zdechł czujnik temperatury (wskazuje z sekundy na sekundę pomiędzy Grenladię, a Bangladesz) oraz sonda lambda nie żyje kompletnie.

Leczenie trwa...
Cośtam o chujniku temperatury sugerowałem na początku :), (zalewanie) choć wobec innych objawów (spadki mocy) się wycofywałem...

Do tego że sonda martwa byśmy pewnie doszli:), ale to nie były jej objawy.

Pozdr
MM

Awatar użytkownika
mastodon
Previanin
Previanin
Posty: 33
Rejestracja: pn 24 cze, 2013
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

WSPANIALE!!! :(

Post autor: mastodon » wt 23 lip, 2013

...po wielu "zaklęciach" okazało się, że silnik nie trzyma kompresji. Najprawdopodobniej "zapieczone" zawory.

Oczywiście... jest to wynik używania LPG.

Tak więc... zleciłem kapitalny remont (który mnie poważnie szarpnie). Chcę uratować te auto i nim jeździć parę lat. Choćby z uwagi na to, że jest to mało popularny model (4WD automat) i że po prostu lubię te auto.

LPG wróci ale będzie to nowoczesna sekwencja.

Tu pytanie do Was... Gdyby okazało się, że głowica nadaje się na żyletki proszę o pomoc w znalezieniu następnej.

Budżet to pewnie ponad 5000zł ...ale chcę tego :)

Pozdro

Miłosz

Awatar użytkownika
parrot
Previanin
Previanin
Posty: 2353
Rejestracja: ndz 03 lut, 2008
Lokalizacja: Nottingham
Kontakt:

Post autor: parrot » wt 23 lip, 2013

Przy takim budżecie odpuściłbym remont - tylko przekładka na silnik "z Krakowa". Same zalety, przetestowane kilkukrotnie przez klubowiczów. Pewniej i zapewne taniej. Zresztą - nie raz okazało się, że przekładka w ogólnym rozrachunku okazywała się mniej kosztowna i dawała lepsze efekty niż naprawa pękniętej głowicy.

Awatar użytkownika
mastodon
Previanin
Previanin
Posty: 33
Rejestracja: pn 24 cze, 2013
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: mastodon » wt 23 lip, 2013

czekam...

wyciągną wszystko i ocenią. Potem gdy będzie naprawdę źle być może kupno całego silnika okaże się dobrym wyjściem. Lecz używany silnik to też ryzyko.

[ Dodano: Wto 23 Lip, 2013 ]
...budżet obejmuje nową instalację LPG.

Awatar użytkownika
parrot
Previanin
Previanin
Posty: 2353
Rejestracja: ndz 03 lut, 2008
Lokalizacja: Nottingham
Kontakt:

Post autor: parrot » wt 23 lip, 2013

Używane silniki są wprost z Japonii - jeszcze nie było niezadowolonych. Za to naprawy często kosztowały dużo, a - mimo zapewnień - były nieskuteczne lub skuteczne na krótko. Dlatego warto to rozważyć na samym początku wydatków. Pogadaj na ten temat z np. Galtomem czy Hoyną.

Awatar użytkownika
mastodon
Previanin
Previanin
Posty: 33
Rejestracja: pn 24 cze, 2013
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: mastodon » wt 23 lip, 2013

ile to może kosztować?

jak szybko silnik można otrzymać?

jakiś nr tel.?

Awatar użytkownika
parrot
Previanin
Previanin
Posty: 2353
Rejestracja: ndz 03 lut, 2008
Lokalizacja: Nottingham
Kontakt:

Post autor: parrot » wt 23 lip, 2013

http://previa.art-home.net/viewtopic.ph ... i++krakowa
http://previa.art-home.net/viewtopic.ph ... on+krakowa
http://previa.art-home.net/viewtopic.ph ... on+krakowa

poczytaj powyższe wątki, potem uderzaj tutaj:

http://www.allegromat.pl/aukcja140465

Może jeszcze niech ktoś z byłych kupujących potwierdzi (Galtom?), ale to raczej właściwy kontakt.

Mikaell
Previanin
Previanin
Posty: 157
Rejestracja: ndz 22 lip, 2012
Lokalizacja: MysiadÂło/Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mikaell » wt 23 lip, 2013

Chyba mądze ludzie radzą.

http://www.japankoreamoto.pl/pl/p/SILNI ... PREVIA/182

Pozdrawiam
Michał
(jak już dojdziesz do gazu:) zapraszam na konsultacje)

elektron
Previanin
Previanin
Posty: 24
Rejestracja: śr 26 cze, 2013
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: elektron » śr 24 lip, 2013

Bardzo mądrze radzą. Właśnie wróciłem z servisu , gdzie koszt naprawy samej głowicy może wynieść 2000 zł a i tak całość nie zagra. Trzeba jednak ocenić to indywidualnie . Polecam serwis w którym ja byłem .

Awatar użytkownika
mastodon
Previanin
Previanin
Posty: 33
Rejestracja: pn 24 cze, 2013
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: mastodon » pn 12 sie, 2013

silnik kupiony... niebawem montaż

wszelkie skutki tego ruchu wraz z końcowym rachunkiem opiszę

pozdrawiam

Miłosz

[ Dodano: Wto 22 Paź, 2013 ]
Ludzie ratunku!!!

Kupiłem silnik do Previi I '92 ...czyli 2.4L
Jeden mechanik potrzymał auto miesiąc po czym się poddał. Drugi nagle odkrył, że przewody podciśnienia są inne to jeszcze w innej liczbie. Przepustnica też inaczej wygląda.

Silnik kupiony od faceta z Karkowa, który para się importem silnikami. Z resztą tu polecany.

Teraz nie odbiera nawet telefonu.

Mam auto, dwa silniki, milion porad od mechaników ...i jestem w ciemnej d****.

Niech ktoś z Was coś podpowie bo szału można dostać.

Dzięki

ODPOWIEDZ