Coś buczy, olej ucieka i kilka innych spraw

wszystko co dotyczy silnika i jego bliskich okolic.

Moderatorzy: Matka prEvka, galtom, parrot, HOYNA, 0jciec Prezes, Ladapis

nosfe
Previanin
Previanin
Posty: 42
Rejestracja: pn 18 cze, 2012
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Coś buczy, olej ucieka i kilka innych spraw

Post autor: nosfe » ndz 15 wrz, 2013

Witajcie

Chwilę mnie nie było, ale wróciłem wraz z pacjentem, niestety moja Previa trochę kuleje. Mam kilka wątków, i nie chcę zakładać osobno, więc opiszę wszystko tutaj.

Pierwszy problem to coś wyje mi w Previi. Raczej niestety to nie jest piasta czy łożysko. Wyje - taki świst przy prędkości powyżej 70-80km/h i tylko podczas przyśpieszania/trzymania prędkości. Gdy puszczam gaz świst znika. Najbardziej słychać przy prędkości około 100km/h. Z tylnego mostu mi cieknie - coś ala chłodnica/radiator zewnętrzny jest zachlapany olejem. Co w takim przypadku zrobić? Rozumiem, że to raczej tylny most? Mam sprawdzić poziom oleju i ewentualnie dolać?

Drugi problem, nie wiem czy związany z w/w tematem - to obyło mi ze zbiorniczka wyrównawczego od oleju praktycznie wszystko. Nie wiem ile tam wchodzi 4-5 litrów? Wszystko za siorbało w ciągu pół roku. Na początku przez pół roku obyło kilak setek może, a później trach, prawie zero. Poziom w silniku jeszcze mam. Fakt, że olej powinienem wymienić 2 tys kilometrów temu i własnie to chcę zrobić - ale co to może być? Previa nie kopci, jedynie przy odpalaniu - brak wycieków, oprócz tego na radiatorze z tyłu - tylny most tak?

Trzecia sprawa to rozwalił mi się wihajster od ogrzewania, tzn element przesuwny za zbiorniczkiem wyrównawczym od wody, tuż przy zaworze z linką od ogrzewania. Czy można ten element dostać, czy ewentualnie jakiś inny zamiennik czy inny patent? Prosiłbym o porady.

Walczę również z nagrzewaniem. Pomimo poprawnego stanu płynu chłodzącego raz grzeje, raz nie. Na obrotach chwilę pogrzeje i przestaje. Poziom jest - czy może pompa wody paść? Nie wiem czy ma to związek, ale po napełnieniu klimatyzacji po jakimś miesiącu, w momencie przestawienia klimy na ciepłe poszedł dym z miejsc nawiewowych. Może nie dym ale ala para. Na początku myślałem, że klima puściła i wyleciał cały freon. Teraz sam nie wiem co myśleć, nie wiem jak sprawdzić czy klima działa. Wydaję mi się, że jak dam zimne i włączam AC to powietrze jest nieco zimniejsze, jakby klima działała. To akurat jeszcze sprawdzę, dzisiaj wymieniłem płyn chłodniczy i rozruszałem zawór ciepło/zimno. Pojeźdzę kilka dni i sprawdzę, bardziej boli mnie ubytek oleju i świst z tyłu.

Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.
Pozdrawiam
Grzesiek

Awatar użytkownika
grzechoo
Previanin
Previanin
Posty: 360
Rejestracja: pn 15 cze, 2009
Lokalizacja: KrakĂłw
Kontakt:

Post autor: grzechoo » ndz 15 wrz, 2013

Dyfer w previi lubi padać, więc mogą to być objawy początku końca, wymiana oleju też może nic nie pomóc, ale też nie zaszkodzi, bo brak oleju tylko przyspieszy koniec.

Zbiorniczek na olej ma ponad dwa litry, w prevkach lubią padać uszczelniacze, sprawdź też oring na aparacie, mi się tam ostatnio zrobił spory wyciek, po wymianie jest sucho. Jeśli nie ma wycieków zewnętrznych, to już tylko w środek może się lać. Trzeba sprawdzić czy nie kopci nadmiernie, lub czy w wodę nie idzie, sprawdź zbiorniczek wyrównawczy.
[you], szukasz nowych czĂŞÂści do Swojej Prevki?
Wal na PW, coÂś wykombinujemy.

nosfe
Previanin
Previanin
Posty: 42
Rejestracja: pn 18 cze, 2012
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: nosfe » ndz 15 wrz, 2013

Dzięki za info, wracam właśnie na kanał do garażu, sprawdzę aparat i dokładnie ewentualne wycieki. Dam znać wieczorem.

Co do dyfra, to wymiana całości, czy da się go rozebrać i reanimować?

EDIT:

Na kanale wyszło, że przy aparacie mokro oraz przy czujniku wchodzącego do miski olejowej. Przy okazji wymiany na dniach oleju wymienię również oba te elementy.

Co do dyfra, dolałem około 1litr, może trochę więcej - zobaczymy. świst jest od ponad 90km/h dodatkowo przy hamowaniu tak od około 60km do 20km/h słychać takie buczenie schodzące z dźwiękiem w dół. Na pewno nie wina hamulców, więc chyba dyfer - bo skrzynia raczej tutaj nie ma nic do rzeczy.

Proszę o info czy ten dyfer da się jakoś reanimować (wymiana łożysk czy elementów, inny olej) czy czekać aż padnie czy wymieniać od razu.

Tomekgniezno
Previanin
Previanin
Posty: 187
Rejestracja: pn 14 cze, 2010
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Tomekgniezno » ndz 15 wrz, 2013

Dyfer można naprawić wymiana uszczelniaczy ok 70 zł + nowy olej 2 litry 40 zł można zrobić samemu .Gdzieś opisywałem wymianę na forum. łożyska lepiej dać wymienić osobie , która ma o tym pojęcie ceny i rozmiaru nie znam , ale najlepiej podjechać z łożyskami jakiegoś sklepu z łożyskami ( warto by podać wymiary i cenę dla innych ). Kupno używanego to zawsze niewiadoma koszt ok 400 zł . Ze zbiorniczka mogło przepompować olej do silnika podniesie się stan oleju i będzie słychać nieraz pompkę przy przekręceniu stacyjki . Co do ogrzewania to mam w zapasie całą nagrzewnicę to mógłbym to wykręcić . tel 666 955 840

Awatar użytkownika
grzechoo
Previanin
Previanin
Posty: 360
Rejestracja: pn 15 cze, 2009
Lokalizacja: KrakĂłw
Kontakt:

Post autor: grzechoo » ndz 15 wrz, 2013

Ponoć najbardziej daje w kość łożysko na wałku atakującym - mowa o dyfrze - ja tego nie robiłem, więc nie będę się mądrzyć, ale ponoć roboty przy tym jest, sam koszt łożysk nie powinien być specjalnie drogi, ale robocizna to już inna sprawa.
Dodam, że ja już raz wymieniałem dyfer, a obecny też już buczy i żałuję, że stary wywaliłem na złom, bo tak to bym się teraz doktoryzował, a tak boję się ryzykować na obecnym.
[you], szukasz nowych czĂŞÂści do Swojej Prevki?
Wal na PW, coÂś wykombinujemy.

Pyku
Previanin
Previanin
Posty: 156
Rejestracja: ndz 18 sty, 2009
Lokalizacja: GĂłra Kalwaria
Kontakt:

Post autor: Pyku » pn 16 wrz, 2013

Jak masz auto na kanale to sprawdź jeszcze krzyżaki na wale,u mnie też wyło i to najbardziej przy obciążeniu czyli przyspieszaniu,z czasem zaczęło jeszcze dochodzić do tego drganie.Myślałem,że to dyfer,a skończyło się na krzyżaku.

nosfe
Previanin
Previanin
Posty: 42
Rejestracja: pn 18 cze, 2012
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: nosfe » wt 17 wrz, 2013

Dzięki za info, zamówię potrzebne uszczelki i zabiorę się za wymianę, dam znać jak poszło.

Może ktoś wie, gdzie dostanę uszczelkę/oring do aparatu oraz do czujnika w misce olejowej? Lokalne hurtownie nie mają, czyżby tylko aso?

Tomekgniezno
Previanin
Previanin
Posty: 187
Rejestracja: pn 14 cze, 2010
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Tomekgniezno » wt 17 wrz, 2013

Oringi wszelkiego typu kupuje w sklepie typu rolmasz majo każdy rozmiar wielkość i grubość trzeba tylko ją znać lub zabrać na wzór część na którą ma być założony . Stary oring będzie rozciągnięty. Ceny ok 1 zł .

Awatar użytkownika
grzechoo
Previanin
Previanin
Posty: 360
Rejestracja: pn 15 cze, 2009
Lokalizacja: KrakĂłw
Kontakt:

Post autor: grzechoo » wt 17 wrz, 2013

w ASO oring pod aparat kosztuje 10-15zł
[you], szukasz nowych czĂŞÂści do Swojej Prevki?
Wal na PW, coÂś wykombinujemy.

ODPOWIEDZ