Zgasł silnik zapalił się CHECK ENGINE

wszystko co dotyczy silnika i jego bliskich okolic.

Moderatorzy: Matka prEvka, galtom, parrot, HOYNA, 0jciec Prezes, Ladapis

Motofan
Previanin
Previanin
Posty: 10
Rejestracja: czw 28 lis, 2013
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Zgasł silnik zapalił się CHECK ENGINE

Post autor: Motofan » pt 29 lis, 2013

Witam,
Previą jeżdżę już kilka lat i dotąd bez problemowo .
Niestety właśnie pojawił się problem . Jadąc spokojnie po mieście zgasł mi nagle silnik i zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE . Pojawił się też przez jakiś czas OIL LEVEL . Sprawdziłem olej jest i na bagnecie i w zbiorniku pod maską . Jasny cysty bez zanieczyszczeń wymieniany chyba w czerwcu .
Silnik daje się uruchomić moim zdaniem pracuje równo ale CHECK ENGINE zapalony .
Po jakimś czasie silnik gaśnie .

Gdzie szukać przyczyny .
Prevka ma gaz sekwencyjny ale te objawy są i na gazie i na benzynie ,
Zdejmowałem klemę licząc na RESET ale nadal pali się CHECK ENGINE .

Z góry dziękuję za wszelką pomoc .

Tomek Kraków
Previanin
Previanin
Posty: 945
Rejestracja: śr 16 sty, 2008
Lokalizacja: Galicja

Post autor: Tomek Kraków » pt 29 lis, 2013

Wyjmij bezpiecznik 15V EFI powinien skasować check , jest to doraźne przyczyną może być sonda lambda ( pierwsza ).

elektron
Previanin
Previanin
Posty: 24
Rejestracja: śr 26 cze, 2013
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: elektron » pt 29 lis, 2013

Kilka lat temu miałem podobne objawy - przyczyna była prozaiczna poluzowana klema + .
A niedawno odpalał pojeżdziłem trochę i gasł . Opisywałem to trochę ...

[ Dodano: Sob 30 Lis, 2013 ]
Można sprawdzić kody diagnostyczne - też opisałem .
Sprawdzić połączenia elektr. - zwłaszcza klemy , przy alternatorze , pod spodem zasilanie cewki zapłon . Ja sprawdzałem aparat zapłon - wymieniłem kopułkę , przewody WN i nic .
Póżniej jak zgasł to nie palił i świecił się ! BREAK . Poddałem się i oddałem do servisu , mamy takowy u nas to TOY CAR gdzie dali radę ...

Motofan
Previanin
Previanin
Posty: 10
Rejestracja: czw 28 lis, 2013
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Motofan » sob 30 lis, 2013

Dzięki za sugestie Tomku.
Czy zdjęcie klemy na parę minut co zrobiłem nie jest tym samym co wyjęcie bezpiecznika ? W którym miejscu jest ten bezpiecznik ?

Auto zostawiłem pod pracą , więc wszelkie próby przeprowadzę jak tam znowu pojadę .

Jeśli chodzi o klemy to raczej nie możliwe bo zawsze dobrze dokręcam wiem , że luźna klema to straty przy rozruchu . Akumulatora dość dawno nie ruszałem więc samo raczej nic by się nie poluzowało .

Jak się sprawdza te kody diagnostyczne bo tego jeszcze nie przerabiałem ?
Widziałem pod siedzeniem gniazdo ale jakieś dziwne , to nie OBD .

elektron
Previanin
Previanin
Posty: 24
Rejestracja: śr 26 cze, 2013
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: elektron » sob 30 lis, 2013

W gniezdzie diagnostycznym zwierasz styki TE1 i E1 włączasz zapłon i obserwujesz lampkę CHECK . Ilość mrugnięć w powtarzającej się sekwencji oznacza usterkę . Kody są na 34 stronie.
Jeżeli gaśnie po odpaleniu , to może być sonda Lambda , można doraznie delikatnie zwiększyć obroty biegu jałowego , podciągając linkę gazu .

Motofan
Previanin
Previanin
Posty: 10
Rejestracja: czw 28 lis, 2013
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Motofan » pn 02 gru, 2013

Witam,
pewnie się zdziwicie ale nie pojawił się jakikolwiek błysk .
Lampka CHECK świeci NON STOP . Wyjmowałem bezpiecznik od EFI na jakieś pół godziny i nic .
Silnik odpala niby równo pracuje po jakimś czasie gaśnie .
Co to może być ?????

ODPOWIEDZ