Wymieniłem wiskoze

wszystko co dotyczy silnika i jego bliskich okolic.

Moderatorzy: Matka prEvka, galtom, parrot, HOYNA, 0jciec Prezes, Ladapis

Romek

Wymieniłem wiskoze

Post autor: Romek » wt 23 sty, 2007

Wymieniłem wiskoze i poznaje nowe oblicze PREVI. Cisza i spokój. Wcześniej, jeden łomot na obrotach. Sprawdżcie swoje wiskozy(spotkałem kilka previi z niesprawnymi i ludzie nie byli świadomi problemu)! Większe spalanie(niedogrzany silnik zimą),marne ogrzewanie przy większych mrozach, jazgot na obrotach(od około2600).To efekt niesprawnej wiskozy. Zrobiłem jeszcze jedno. Wywaliłem katalki (niedrożne, popalone przez LPG) a w ich miejsce załadowałem dodatkowy tłumik . I jest super :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
HOYNA
Previanin
Previanin
Posty: 2815
Rejestracja: pn 13 lut, 2006
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: HOYNA » wt 23 sty, 2007

ale oso chodzi :roll: :mrgreen: Ja poproszę o wersję opisową dla początkującego, czyli dla mnie. :oops: co? jak? itd... :wink:
:!: Ratujmy polski jĂŞzyk. MĂłwmy NIE dla e-analfabetyzmu :!:
°トヨタ°エスティマ°PREVIA GALERIA°トヨタ°エスティマ°

Romek

Post autor: Romek » wt 23 sty, 2007

HOYNA ,czytałem że Ci głośno auto chodzi przy 100-120km/h. Sprawdż wiskoze.PREVIA pracuje jak każde inne auto. W środku ma być cicho. I ja tak mam . I paru innych też.
Ostatnio zmieniony wt 23 sty, 2007 przez Romek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
HOYNA
Previanin
Previanin
Posty: 2815
Rejestracja: pn 13 lut, 2006
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: HOYNA » wt 23 sty, 2007

Romek pisze:Czytałem że Ci głośno auto chodzi przy 100-120km/h. Sprawdż wiskoze.
Romek jaśniej dla mnie proszę, gdzie sprawdzić, jak sprawdzić, ja amator jestem :oops:
:!: Ratujmy polski jĂŞzyk. MĂłwmy NIE dla e-analfabetyzmu :!:
°トヨタ°エスティマ°PREVIA GALERIA°トヨタ°エスティマ°

Romek

Post autor: Romek » wt 23 sty, 2007

Moment

Romek

Post autor: Romek » wt 23 sty, 2007

Wyjaśniłem HOYNIE telefonicznie. Ma poszukać w necie o wiskozie i wstawi link.

Awatar użytkownika
HOYNA
Previanin
Previanin
Posty: 2815
Rejestracja: pn 13 lut, 2006
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: HOYNA » wt 23 sty, 2007

Romek pisze:Wyjaśniłem HOYNIE telefonicznie. Ma poszukać w necie o wiskozie i wstawi link.
ta jest 8)
:!: Ratujmy polski jĂŞzyk. MĂłwmy NIE dla e-analfabetyzmu :!:
°トヨタ°エスティマ°PREVIA GALERIA°トヨタ°エスティマ°

gregmen
Previanin
Previanin
Posty: 48
Rejestracja: czw 24 lis, 2005
Lokalizacja: TArnobrzeg

Post autor: gregmen » śr 24 sty, 2007

NO OK, wymieniłeś, Hoyna wie, ale może jednak opisałbys w miarę dokładniena forum co i jak, by każdy wiedział co i jak, chyba że chcesz do każdego prywatnie zadzwonić, to chętnie podam numer komóryyy:):):)


Sam wywaliłem katal i mam strumienice (i miałem badanie techniczne i nic) i już rok temu pisałem że jest super i osobiście czuję że jest lepiej, a może i pare koni, może jeden przybył....

Awatar użytkownika
Mitel
Previanin
Previanin
Posty: 955
Rejestracja: wt 17 sty, 2006
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mitel » śr 24 sty, 2007

U mnie nie występują objawy jak u Romka, to chyba wiskoza działa dobrze, a głośno powyżej 120 to już chyba ten typ tak ma.
ÂŚwiat jest jajowaty...

Awatar użytkownika
jacekdut
Previanin
Previanin
Posty: 251
Rejestracja: wt 05 gru, 2006
Lokalizacja: WtĂłrek k.Ostrow Wlkp.
Kontakt:

Post autor: jacekdut » śr 24 sty, 2007

Sorry za głupawe pytanie... a co to jest wiskoza ?

no i jeszcze może maglownica .... ech PLEASE :) :mrgreen:
Pozdrowienia dla wszystkich Prevek i PrevkĂłw !

Awatar użytkownika
Manta
Previanin
Previanin
Posty: 1107
Rejestracja: pt 27 paź, 2006
Lokalizacja: Bogatynia/ Hillegom (NL)
Kontakt:

Post autor: Manta » śr 24 sty, 2007

jacekdut pisze:a co to jest wiskoza ?
Sprzegiełko wiskozowe to to kuremesło przy wiatraku chlodnicy jak jest uszkodzone kreci sie caly czas z duzą predkością czyli człodzi plyn chlodzący
jacekdut pisze:no i jeszcze może maglownica
"maglownica" mówi sie na przekładnie układu kierowniczego
[you] pozdrawiam Cie i cieszĂŞ sie Âże jesteÂś na forum
W tym kraju niema pracy dla ludzi z moim wyksztaÂłceniem :/
Nimam Prevki :(

Awatar użytkownika
Mitel
Previanin
Previanin
Posty: 955
Rejestracja: wt 17 sty, 2006
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mitel » śr 24 sty, 2007

Manta pisze:
Sprzegiełko wiskozowe to to kuremesło przy wiatraku chlodnicy jak jest uszkodzone kreci sie caly czas z duzą predkością czyli człodzi plyn chlodzący
Czasami jest gorzej i sie wogóle nie kręci, cisza jest ale silnik się gotuje...
ÂŚwiat jest jajowaty...

Romek

Post autor: Romek » śr 24 sty, 2007

Jak sprawdzić wiskozę. Potrzebujemy drugą osobę do pomocy. Otwieramy maskę i odpalamy silnik. Po kilku sekundach ( przy zimnym, dawno niepalonym silniku wiskoza wejdzie na obroty i dopiero po kilku sekundach się wyłączy ) jeden patrzy na wiatrak wentylatora a drugi, dodając gazu wchodzi na obroty, powiedzmy 3000obr/min. Jeśli wiatrak przyspiesza równo z obrotami silnika i przy 3000 zaczyna Ci rozwiewać włosy to znaczy że wiskoza jest be. Jeśli zaś bez względu na obroty silnika wiatrak pracuje jednostajnie to wtedy jest cacy. Jeżeli chcecie poznać zasadę działania wiskozy to poszukajcie w internecie . Sorki że wczoraj już nic nie napisałem ale było póżno.
Ostatnio zmieniony śr 24 sty, 2007 przez Romek, łącznie zmieniany 1 raz.

Romek

Post autor: Romek » śr 24 sty, 2007

Mitel pisze:Czasami jest gorzej i sie wogóle nie kręci, cisza jest ale silnik się gotuje
Ale to bardzo rzadkie zjawisko w previi.

Awatar użytkownika
Mitel
Previanin
Previanin
Posty: 955
Rejestracja: wt 17 sty, 2006
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mitel » śr 24 sty, 2007

Możliwe, ja tak miałem w volvo
ÂŚwiat jest jajowaty...

Romek

Post autor: Romek » śr 24 sty, 2007

Co może być jeszcze przyczyną głośnej pracy auta,słyszalnej i odczuwalnej wewnątrz. Przepalony tłumik koncowy(przepalony nie znaczy dziurawy). Taki tłumik,na wolnych obrotach silnika, wydaje bardzo charakterystyczny odgłos,wspólny dla wszystkich aut osobowych. Każdy silnik benzynowy , rzędowy( w układzie V mogą mieć inaczej ) najgłośniej pracuje w zakresie 3000-3500obr/min. Jeśli mamy przepalony tłumik,to jest to mocniej słyszalne wewnątrz auta. Jeszcze jeden powód to wypracowany dyfer. Ale to trochę inny odgłos. To najczęstrze przyczyny. Ale tak naprawde to wszystkie wypracowane elementy przenoszące napęd z silnika na koła mogą być przyczyną głośniejszej pracy począwszy od skrzyni biegów , wału, krzyżaka, dyfra, mostu czy łożysk. Reasumując: Chcecie mieć cicho kupcie sobie nowe auto.

pz602

Post autor: pz602 » śr 24 sty, 2007

Pod maską jeszcze może być słychać np.: łożyska na alternatorze, łożysko piasty, pompę wspomagania, paski wieloklinowe czy łożysko na sprężarce, a wiskoza jak jest sprawna to według mnie wiatrak powinien się zatrzymać razem z osprzętem po zgaszeniu gorącego silnika, jeśli się wiatrak obraca rozpędem to ona nie „zwiera” pozatym nawet jeśli jest sprawna to i tak może być ją słychać tam też jest łożysko, czyli łożyska, łożyska, łożyska.............

Tak? Czy Nie! :?:

Romek

Post autor: Romek » śr 24 sty, 2007

pz602 pisze:a wiskoza jak jest sprawna to według mnie wiatrak powinien się zatrzymać razem z osprzętem po zgaszeniu gorącego silnika, jeśli się wiatrak obraca rozpędem to ona nie „zwiera” pozatym nawet jeśli jest sprawna to i tak może być ją słychać tam też jest łożysko
Nie w tym aucie. Nie ta wiskoza. U mnie zatrzymywała się jak silnik był zimny i gdy był gorący. Czytałem jak sprawdzić wiskozę i pisali podobnie do Ciebie. Jednak praktyka wskazuje inaczej.

pz602

Post autor: pz602 » śr 24 sty, 2007



Romek napisał/a:
Nie w tym aucie. Nie ta wiskoza. U mnie zatrzymywała się jak silnik był zimny i gdy był gorący. Czytałem jak sprawdzić wiskozę i pisali podobnie do Ciebie. Jednak praktyka wskazuje inaczej.

Tak, ale nie działała czy była głośna :?: :?

-------------------------------------------------------------------------------------------
Mała zmiana, zamotałem się deko :oops:

Romek

Post autor: Romek » śr 24 sty, 2007

Sprzęgło wiskozowe ( inaczej lepkościowe) zbudowane jest z tarcz i oleju wiskozowego który pod wpływem ciepła staje się lepki i skleja tarcze , dzięki czemu wiatrak obraca się szybciej.. Ale nawet zimna wiskoza obraca się a układ chłodzenia w previ jest taki że sklejoną wiskoze zobaczysz w skrajnych warunkach, przy wysokiej temp. zewnętrznej. O tej porze roku jeżdżąc po miesci i nawet stojąc w korkach, po zgaszeniu silnika wiatrakiem będziesz mógł bez trudu zakręcić.
Moja stara wiskoza obracała się w tempie obrotów silnika nawet przy zimnym silniku i 20 stopniach mrozu. A mimo to, kiedy miałem w ręce starą i nową wiskoze to niczym się nie różniły. Opór przy obrocie kółkiem był identyczny.

Romek

Post autor: Romek » śr 24 sty, 2007

pz602 pisze:a wiskoza jak jest sprawna to według mnie wiatrak powinien się zatrzymać razem z osprzętem po zgaszeniu gorącego silnika, jeśli się wiatrak obraca rozpędem to ona nie „zwiera”
Gdyby się zwierała po zagrzaniu silnika to on nigdy by się nie zagrzał. Kiedy w autach które mają czujnik temp.i silniczek załącza się wentylator? Kiedy przy 30 stopniowym upale stoisz w korku. Czemu tu miałoby być inaczej.

pz602

Post autor: pz602 » śr 24 sty, 2007

OOOOOOOO................ok :shock:

Awatar użytkownika
DarekJ
Previanin
Previanin
Posty: 1639
Rejestracja: wt 30 sie, 2005
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DarekJ » czw 25 sty, 2007

Więc na podstawie jakich wniosków mamy rozbierać lub nie nasze wiskozy :shock:

Romek

Post autor: Romek » czw 25 sty, 2007

Wiskozy nie regenerują( w jakim celu ją rozbierać ? ) . Jeśli walnięta to do wymiany. Jak sprawdzić czy sprawna napisałem powyżej.

TOYOTAFAN

Post autor: TOYOTAFAN » pt 26 sty, 2007

Trzeba sprawdzić jeszcze chłodnice czy jest czysta nie zabita robactwem trawami.
Wspominam o tym bo miałem taką sytuacje. Bardzo głośno pracował wentylator chłodnicy,skoki temperatury na silniku .Pojechałem do mechanika on oczywiscie "wiskoza do wymiany" ja natomiast wymieniłem chłodnice na nową bo zaczeła ciec stara a nie wiskoze co zaproponował mechanik i to mnie uratowało od kosztów . Po wymianie zrobiło sie cicho i miło w aucie .Jeżeli brak przepływu powietrza przez chłodnice to wiatrak będzie bardzo głośno pracował takie sa moje uwagi odnosnie wiskozy.

Romek

Post autor: Romek » sob 27 sty, 2007

Chłodnice czyściłem wiosną zeszłego roku. Wewnątrz była drożna w 60% i na trasie, prz ciągłej pracy na wysokich obrotach zaczynała gotować. Wysokie obroty-wymuszony duży przepływ płynu-przytkana chłodnica-wzrost temp. silnika.

sus

Post autor: sus » sob 27 sty, 2007

zaraz zaraz... mam rozumieć że mimo iż wiskoza pracuje niby-prawidłowo (tzn chodzi cały czas ale niesklejona czyli obroty wentylatora nie rosną równo z obrotami silnika, a temperatura płynu jest prawidłowa) to mimo tego może powodować hałas??

jo1hn

Post autor: jo1hn » sob 27 sty, 2007

romek ile dales za wiskoze?. i jakie sa ceny w sklepach JC itp-ch

wrz

Post autor: wrz » sob 27 sty, 2007

witajcie...
gdzies niedawno czytalem ze wiskoze mozna zregenerowac - koszt ok 150 zeta.Jesli tylko silikon do wymiany to ok 80.
Najlepiej pytac w warsztatach zajmujacych sie ciezarowkami.
Ponoc szczegolnie sprzeglo wiskotyczne do toyoty jest bardzo proste w regeneracji .
Pozdrawiam.

Romek

Post autor: Romek » ndz 28 sty, 2007

Kupiłem 220,00 z transportem. Szukałem możliwości zregenerowania ale nie znalazłem. Zamienników też nie znalazłem a TOYOT-owska 1300,00.

ODPOWIEDZ