Zmiana oleju w automacie

Wszystko co dotyczy normalnej skrzyni i wersji z pogrzebaczem.

Moderatorzy: Matka prEvka, galtom, parrot, HOYNA, 0jciec Prezes, Ladapis

gerard g-7

Zmiana oleju w automacie

Post autor: gerard g-7 » czw 05 kwie, 2007

Witam po dłógiej nieobecności. Moja prevka chodzi narazie bez zarzutu .chciałem teraz zmienić olej w skrzyni automat x2.morze ktoś to robił i wie jak spuścić cały olej.Wole sam to zrobić bo mam kanał i wszelkie morzliwe narzędzia W renomowanym warsztacie spytali czy coś się dzieje że chce zmienić olej.Wydaje mi sie że lepiej zmienić zanim będzie się działo.Wiem że olej ma być dextron2 itak ze 6 litrów.

Awatar użytkownika
Matka prEvka
Previanin
Previanin
Posty: 3850
Rejestracja: ndz 28 sie, 2005
Lokalizacja: z domu
Kontakt:

Post autor: Matka prEvka » czw 05 kwie, 2007

Bez zdejmowania skrzyni wymienisz tylko 3 litry. Wymiana całego oleju to bardziej skomplikowana operacja.
Jeżeli nie wiesz czy olej był kiedykolwiek wymieniany to musisz uważać .... My po zakupie wymieniliśmy olej ... i kosztowało nas to 2700 i 3 tygodnie bez auta. Wszystko się zatkało i w Rostkach mieli kupę czyszczenia.
[scroll] [URL=[/URL]
[/scroll]

previa1

Post autor: previa1 » czw 05 kwie, 2007

NIe wiem jak w innych skrzyniach ale w mojej z roku 1996 benzyna 2,4 wymiana wygląda tak:
-wyjąć bagnet
-korkiem spuścić olej
-odkręcić i zdjąć misę olejową( nie odkręcać mocowania bagnetu tylko wusunąć)
-odkręcić filtr siatkowy (uwaga wyleci ok 1/2l oleju)
-wyjąć filtr (jest trochę kombinowania)
-wypłukać filtr i wydmuchać
-założyć nowe uszczelki i złożyć w odwrotnej kolejności.
-nalać oleju ok 2litry
-zapalić silnik zagrzać olej i uzupełnić strzykawką do poziomu średniego na bagnecie (poziom oleju sprawdzamy zawsze na pracującym silniku)
-oleju w skrzyni jest ok 2,5l chyba że się mylę i wchodzi 3,5l muszę sprawdzić w książce.
-olej zalecany przez producenta to Dextron 2 lub 3 ale ja leję ELF Elmatic G3 i też jeżdzi.
życzę przyjemnej pracy :)

gerard g-7

Post autor: gerard g-7 » czw 05 kwie, 2007

Coś o tym czytałem ,że chyba wlaliście dextron3 i wypłukało osady. Ja mam taki plan -zpuszcze olej ,zdejme miche,zmienie olej na dextron2,filter też zmienie,pojeżdże pare tysięcy i znowu zmienie olej bez zmiany filtra.A filter chciałem kupić ,morze u Was można,bo u mnie z tym kiepsko.Jak słyszą previa to zaraz ,że nie ma ,że to i tamto. :wink:

Awatar użytkownika
Matka prEvka
Previanin
Previanin
Posty: 3850
Rejestracja: ndz 28 sie, 2005
Lokalizacja: z domu
Kontakt:

Post autor: Matka prEvka » czw 05 kwie, 2007

TYLKO DEXTRON 2 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i koniec Dextron 3 jest do skrzyń sterowanych elektronicznie !!!!!!!!!!!!! - Previa ma skrzynię sterowana podciśnieniowo. Wymiana filtra zalecana jest co 60.000 km lub co dwie wymiany oleju. A olej powinno się wymieniać co 30.000 km z uwagi na to że wymienisz tylko 1/3 bez zdjęcia skrzyni z konwerterem.
[scroll] [URL=[/URL]
[/scroll]

Awatar użytkownika
DarekJ
Previanin
Previanin
Posty: 1639
Rejestracja: wt 30 sie, 2005
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DarekJ » czw 05 kwie, 2007

eptoyo, a oni wiedza co mówią.
I taki kłopot z tymi waszymi automatami.
W manualu korek i drugi , strzykawa i koniec.

dtmar

Post autor: dtmar » pt 06 kwie, 2007

DarekJ pisze:taki kłopot z tymi waszymi automatami
Sam jesteś kłopot! Siedzi sobie wielki previoman za kierownicą i miesza ciągle tym pogrzebaczem! To takie nieprofesjonalne.... i nie eleganckie.....
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony pt 06 kwie, 2007 przez dtmar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Matka prEvka
Previanin
Previanin
Posty: 3850
Rejestracja: ndz 28 sie, 2005
Lokalizacja: z domu
Kontakt:

Post autor: Matka prEvka » pt 06 kwie, 2007

DarekJ pisze:I taki kłopot z tymi waszymi automatami.
ale zamiast mieszać pogrzebaczem mogę spokojnie sięgnąć do cup holdera i wziąć lub odłożyć napój lub kawkę .... lub napój i kawkę .... i nie martwić się że mam w ręku kubek a muszę zamieszać .... :twisted: :twisted: :twisted:
[scroll] [URL=[/URL]
[/scroll]

gerard g-7

Post autor: gerard g-7 » pt 06 kwie, 2007

automat fajny ,szczególnie po mieście.przy pogrzebaczu można samemu pogrzebać ,,koło zamachowe,tarcza ,docisk,łożysko .widełki i tyle z tego tematu.Dobry Previanin nie powinien wajchować.No ale jak musi to tródno.

Awatar użytkownika
andzrej_l
-#Team Previa
-#Team Previa
Posty: 2639
Rejestracja: ndz 28 sie, 2005
Lokalizacja: warszawa-ursynów
Kontakt:

Post autor: andzrej_l » pt 06 kwie, 2007

Mnie to nie przeszkadz i niemam żadnych problemów z piciem i jedzeniem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Robimy zlocik czerwiec 2018 :mrgreen:
[scroll]a i tak was lubie[/scroll]
http://bogatyojciec.pl/?A=45810

marta_P
Previanin
Previanin
Posty: 444
Rejestracja: czw 15 gru, 2005
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: marta_P » ndz 08 kwie, 2007

Andrzeju bo ty jesteś trzyręki bandyta.....a wracając do tematu rocznik 93 -wymieniono olej na dextron II - wymiana normalna bez ściągania oleju do zera i obyło się bez żadnych problemów więc polecam taką wersję.

Awatar użytkownika
DarekJ
Previanin
Previanin
Posty: 1639
Rejestracja: wt 30 sie, 2005
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DarekJ » ndz 08 kwie, 2007

andzrej_l pisze:Mnie to nie przeszkadz i niemam żadnych problemów z piciem i jedzeniem
jak sie ma klase to można jeść , pić, grzebać i jeszcze na dodatek pięknie jechać. To się zowie klasa i to mają ci co mają manuale.

dtmar

Post autor: dtmar » ndz 08 kwie, 2007

DarekJ pisze:to mają ci co mają manuale.
Jasne. Każdy ma prawo jakoś się dowartościować :mrgreen:

marta_P
Previanin
Previanin
Posty: 444
Rejestracja: czw 15 gru, 2005
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: marta_P » ndz 08 kwie, 2007

taak zwłaszcza jak się jedzie jako pasażer trzymając pięty na schowku i popijając zimne piwko - tak robi moja gorsza połowa i też się cieszy z awtomata 8)

Rafal
Previanin
Previanin
Posty: 465
Rejestracja: pn 22 sty, 2007
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rafal » śr 11 kwie, 2007

Hej automaciarze.Wydaje mi się że za mało mam oleju w skrzyni automatycznej.Jest taka bagietka z czerwonym kapselkiem i okazało się,że poziom jest niższy niż ona.Co robić?Dolać,ale czego?Całkiem wymieniać wszystko w/g powyższych instrukcji?

Awatar użytkownika
papciosmurf
Previanin
Previanin
Posty: 1590
Rejestracja: pt 10 lut, 2006
Lokalizacja: Z kanapy
Kontakt:

Post autor: papciosmurf » śr 11 kwie, 2007

Rafal pisze:Co robić?Dolać,ale czego?
Oleju do automatycznych skrzyń biegów ?? Typu Dextron II np ?
Rafal pisze:Całkiem wymieniać wszystko w/g powyższych instrukcji?
To też jest jakieś rozwiązanie - jak zdejmiesz miskę ze skrzyni to będziesz wiedział czy coś się jej złego nie stało.
Rafal pisze:okazało się,że poziom jest niższy niż ona
Ale sprawdzałeś na pracującym silniku po kilkakrotnym powachlowaniu dzwignią zmieny od P do 1 i nazad ? Bo jak na zgaszonym to może ci się wydawać że masz za mało oleju :)
Prawdziwy mĂŞÂżczyzna nie je miodu - prawdziwy mĂŞÂżczyzna Âżuje pszczoÂły !!! :mrgreen:

Rafal
Previanin
Previanin
Posty: 465
Rejestracja: pn 22 sty, 2007
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rafal » śr 11 kwie, 2007

Estimka jeszcze stoi w garażu,ale dziś właśnie odpaliłem i rozgrzałem.Sprawdzałem na ciepłym,bez machania dźwignią.Zresztą tam jest podziałka dla silnika zimnego i ciepłego,ale i tak było gdzieś poniżej bagietki.Skrzynia jest ok,bo działała super.Pytam,bo to mój pierwszy automat i się nie znam

Awatar użytkownika
papciosmurf
Previanin
Previanin
Posty: 1590
Rejestracja: pt 10 lut, 2006
Lokalizacja: Z kanapy
Kontakt:

Post autor: papciosmurf » śr 11 kwie, 2007

Rafal pisze:Sprawdzałem na ciepłym,bez machania dźwignią.Zresztą tam jest podziałka dla silnika zimnego i ciepłego
Zgadza się, podziałka jest dla zimnej i ciepłej skrzyni (zazwyczaj zimna skrzynia jest do 40stC). Ja pytałem czy na pracującym silniku sprawdzałeś - bo na stojącym silniku się nie sprawdza.
Prawdziwy mĂŞÂżczyzna nie je miodu - prawdziwy mĂŞÂżczyzna Âżuje pszczoÂły !!! :mrgreen:

Rafal
Previanin
Previanin
Posty: 465
Rejestracja: pn 22 sty, 2007
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rafal » śr 11 kwie, 2007

Tak,tak silnik pracował oczywiście.Tylko układ chłodzenia po wybebeszaniu całego przodu mógł sie jeszcze nie odpowietrzyć no i skrzynia wcale mogła się nie zagrzać.Nie wiem jak ona jest niby podgrzewana..

Awatar użytkownika
papciosmurf
Previanin
Previanin
Posty: 1590
Rejestracja: pt 10 lut, 2006
Lokalizacja: Z kanapy
Kontakt:

Post autor: papciosmurf » śr 11 kwie, 2007

Rafal pisze:Nie wiem jak ona jest niby podgrzewana..
Siły tarcia oraz ciepło rozpraszane przez silnik drogi Watsonie :-)

A na poważnie - ja bym zmienił olej i filtr. Nie kosztuje to dużo a masz spokój.
Prawdziwy mĂŞÂżczyzna nie je miodu - prawdziwy mĂŞÂżczyzna Âżuje pszczoÂły !!! :mrgreen:

previa1

Post autor: previa1 » śr 11 kwie, 2007

Zimny olej to dlo dzieci lub pogrzebacowców
Normalna temperatura peacy dla "prawdziwego" automatu to ok 120 C .
Bez tego w zimie normalne auto nawet Czwórki nie wrzuci.
Mówiąc prawdziwy automat mam na myśli automat ciśnieniowy ,a nie żaden pożal się Boże Multitronic lub sekwencyny. (Biedni którzy muszą tym jeżdzic ) dla niewtajemniczonych anegdota o lodzie i szybie to to samo. : :P
Previa to mój pierwszy automat i myśle że lepszych nie ma.(Rewelacja).

Rafal
Previanin
Previanin
Posty: 465
Rejestracja: pn 22 sty, 2007
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rafal » śr 11 kwie, 2007

Kupię ten słynny dextron 2.Czy naprawdę trzeba miskę odkręcać?Czy filtr należy za każdym razem wymieniać,czy się go czyści?

Awatar użytkownika
papciosmurf
Previanin
Previanin
Posty: 1590
Rejestracja: pt 10 lut, 2006
Lokalizacja: Z kanapy
Kontakt:

Post autor: papciosmurf » śr 11 kwie, 2007

Rafal pisze:Czy naprawdę trzeba miskę odkręcać?
Do wymiany filtru i wypłukania z miski syfu tak.
Rafal pisze:Czy filtr należy za każdym razem wymieniać,czy się go czyści?
Mądrzy mówią że co drugi raz się wymienia :-))))
Prawdziwy mĂŞÂżczyzna nie je miodu - prawdziwy mĂŞÂżczyzna Âżuje pszczoÂły !!! :mrgreen:

Rafal
Previanin
Previanin
Posty: 465
Rejestracja: pn 22 sty, 2007
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rafal » czw 12 kwie, 2007

previa1 pisze:Previa to mój pierwszy automat i myśle że lepszych nie ma.(Rewelacja).
Też myślę,że rewelacja,a jeździłem wieloma różnymi automatami.Nie były to moje samochody co prawda.Około miesiąc temu jeżdziłem trochę nowym Volvo Cross Country dizelek w automacie-słaba ta skrzynia jak nie wiem co.Martwiłem się jak to będzie w estimce,ale jest ok

Awatar użytkownika
Manta
Previanin
Previanin
Posty: 1107
Rejestracja: pt 27 paź, 2006
Lokalizacja: Bogatynia/ Hillegom (NL)
Kontakt:

Post autor: Manta » czw 12 kwie, 2007

Wiadomo TOYOTA 8)
[you] pozdrawiam Cie i cieszĂŞ sie Âże jesteÂś na forum
W tym kraju niema pracy dla ludzi z moim wyksztaÂłceniem :/
Nimam Prevki :(

dtmar

Post autor: dtmar » czw 12 kwie, 2007

Manta pisze:Wiadomo TOYOTA 8)
Fakt, Previa zmienia biegi pięknie. Natomiast nie testowałem jeszcze odporności tego automatu.
10 lat temu miałem Asconę w automacie i to było ustrojstwo nie do zajechania, choć toporne.
Kiedyś na trasie, tak przy 140, pękł mi wężyk doprowadzający olej ze skrzyni do chłodnicy. Cała zawartość znalazła się na szybie tego za mną, a mój opelek na kilkuset metrach stracił wszystkie biegi i się zatrzymał.
Znalazłem mechanika, dorobił wężyk, zalał skrzynię i zero problemów. Potem autko zrobiło jeszcze mnóstwo kilometrów.
Większość automatów nie wytrzymałaby czegoś takiego.

Czy ktoś już przetestował utratę oleju w prevce :?:

Rafal
Previanin
Previanin
Posty: 465
Rejestracja: pn 22 sty, 2007
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rafal » czw 12 kwie, 2007

Toyotami jeżdżę od 1995 roku i ciągle zafascynowany

Rafal
Previanin
Previanin
Posty: 465
Rejestracja: pn 22 sty, 2007
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rafal » wt 17 kwie, 2007

Kupiłem olej do skrzyni i już chciałem wymieniać,ale okazało się że poziom jest ok!??
Na włączonym silniku bagnet sjest suchy,a przy wyłączonym poziom wzorcowy.O co tu chodzi?

Awatar użytkownika
papciosmurf
Previanin
Previanin
Posty: 1590
Rejestracja: pt 10 lut, 2006
Lokalizacja: Z kanapy
Kontakt:

Post autor: papciosmurf » wt 17 kwie, 2007

Rafal pisze:O co tu chodzi?
Chodzi o to że na włączonym silniku chodzi pompa oleju w skrzyni biegów, więc poziom Ci spada. Prawidłowy odczyt poziomu oleju jest na pracującym silniku nie na wyłączonym.
Prawdziwy mĂŞÂżczyzna nie je miodu - prawdziwy mĂŞÂżczyzna Âżuje pszczoÂły !!! :mrgreen:

Rafal
Previanin
Previanin
Posty: 465
Rejestracja: pn 22 sty, 2007
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rafal » czw 19 kwie, 2007

Wymiana oleju w skrzyni nastąpiła.Mogło brakować ze 2 litry-chyba się nic nie stanie? Było czysto w środku.

ODPOWIEDZ