Strona 1 z 1

Tarcza hamulcowa

: pn 15 cze, 2009
autor: DarekJ
Dzisiajwymieniałem klocki z tyłu iiiiiii zobaczcie na fotki i wydajcie wyrok

: pn 15 cze, 2009
autor: DarekJ
I drugie

: pn 15 cze, 2009
autor: parrot
Ja nie potrafię wydać wyroku, ale podejrzewam, że moje również wkrótce będą do wymianki. Czy ktoś potrafi podać dane techniczne - minimalne grubości tarcz przód/tył?

: pn 15 cze, 2009
autor: DarekJ
I jeszcze jedno, ale to tak wygląda tylko na stronie na której miałem uwalony klocek

: pn 15 cze, 2009
autor: lewski
to wżery czy pęknięcia :?:

: pn 15 cze, 2009
autor: DarekJ
Na krawędziach to napewno wżery, ale te w poprzeg :?: :?: :?: :idea: :?: :?: :?: oby nie pęknięcia i one były tylko na tarczy gdzie rozłupał się klocek. Dobrze że zaglądnąłem :shock:

: pn 15 cze, 2009
autor: lewski
oby nie
ale ładnie to nie wygląda :(

: wt 16 cze, 2009
autor: marta_P
kaszana, ja zamawiałam w Japan Carsie drogie nie było ale ciężkie

: wt 16 cze, 2009
autor: Rumcajs
U Prezesów płaciłem 200 za tarczo-bębny. :mrgreen:
tarcze na przód płaciłem 150.

: wt 16 cze, 2009
autor: Bolek
U mnie były identyczne ślady pomimo że klocki były całe. Przejechałem jakieś 3 tysie km i tak właśnie to wyglądało. Wydaje mi sie że to są pęknięcia w strukturze stali. Od ponad 20 tysi mam tarcze ściągnięte z USA i są rewelka. Zapłaciłem za komplet z klockami ceramicznymi 2 tys PLN i nie żałuję. Skuteczność hamowania z pełnym samochodem i ładunkiem (razem ok. 800 kg) rewelacyjna. Poniżej link do aukcji firmy z której kupowałem:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TOYOTA-P ... 240%3A1318

: wt 16 cze, 2009
autor: parrot
Bolek pisze:Poniżej link do aukcji
Bolek, zaznacz, że to są tarcze do wersji bez ABS... nie masz :?: :!:

: wt 16 cze, 2009
autor: Bolek
parrot pisze:to są tarcze do wersji bez ABS...
Mam ABS. Podałem link do przykładowej aukcji R1 concept. Moje tak właśnie wyglądają. A poniżej wszystko co mają do Prevek:

http://stores.shop.ebay.com/R1Concepts_ ... ZQQ_sasiZ1

W przypadku pytań jest tam okienko "live chat". Za pomocą właśnie tego okienka pogadałem z kolesiem, podałem mu swój VIN i dopasował mi odpowiedni zestaw.

: wt 16 cze, 2009
autor: HOYNA
ja się zastanawiam nad takimi tarczami i klockami

:arrow: TARCZE

:arrow: KLOCKI

: śr 17 cze, 2009
autor: grzechoo
HOYNA, SPEEDMAXy to lipa, to jest tani zamiennik firmy Inter Cars, tyle że nazwa ta została stworzona pod "tuning", bo normalna nazwa to 4MAX, ponacinali tarcze, zamienili 4 na SPEED i reszty pisać już nie muszę.
Ma mój znajomy takie i mówi że przy hamowaniu odczuwa "uderzenia" czy coś w tym rodzaju, moim zdaniem jest to efekt haczenia klocka o frez na tarczy.
Jeżeli chodzi o klocki to tu nie będę psioczył bo to OE, ale też poleca klocki AKEBONO, które kosztują (do roku 96) 100,00 za kpl.

: śr 17 cze, 2009
autor: Bolek
HOYNA, szkłem d... nie podetrzesz. Jeśli jest tak jak mówi grzechoo, to efekt hamowania będzie gorszy niż na zwykłych tarczach. Ideą tarcz nacinanych i nawiercanych jest szybsze odprowadzanie temperatury i zwiększenie tarcia (co z kolei powoduje szybsze nagrzewanie tarcz). Dlatego do takich tarcz zakłada się klocki ceramiczne a nie zwykłe i stal też musi mieć inny skład. Tarcza musi wytrzymać wyższe temperatury - jeśli to ta sama stal co w zwykłych to szlag je szybko trafi. U mnie jest tak że na zimno hamują gorzej od zwykłych ale za to heblowanie z dużych prędkości i z obciążeniem jest bardziej niż pewne.

: śr 17 cze, 2009
autor: HOYNA
grzechoo pisze:HOYNA, SPEEDMAXy to lipa, to jest tani zamiennik firmy Inter Cars, tyle że nazwa ta została stworzona pod "tuning", bo normalna nazwa to 4MAX, ponacinali tarcze, zamienili 4 na SPEED i reszty pisać już nie muszę.
Ma mój znajomy takie i mówi że przy hamowaniu odczuwa "uderzenia" czy coś w tym rodzaju, moim zdaniem jest to efekt haczenia klocka o frez na tarczy.
Jeżeli chodzi o klocki to tu nie będę psioczył bo to OE, ale też poleca klocki AKEBONO, które kosztują (do roku 96) 100,00 za kpl.
dzięki Grzechoo za wyczerpującą opinię na ten temat. Sprawa jasna.
Bolek pisze:HOYNA, szkłem d... nie podetrzesz. Jeśli jest tak jak mówi grzechoo, to efekt hamowania będzie gorszy niż na zwykłych tarczach. Ideą tarcz nacinanych i nawiercanych jest szybsze odprowadzanie temperatury i zwiększenie tarcia (co z kolei powoduje szybsze nagrzewanie tarcz). Dlatego do takich tarcz zakłada się klocki ceramiczne a nie zwykłe i stal też musi mieć inny skład. Tarcza musi wytrzymać wyższe temperatury - jeśli to ta sama stal co w zwykłych to szlag je szybko trafi. U mnie jest tak że na zimno hamują gorzej od zwykłych ale za to heblowanie z dużych prędkości i z obciążeniem jest bardziej niż pewne.
Zgadzam się Bolek i obstaniemy przy normalnych tarczach, najlepiej w orginale.

: śr 17 cze, 2009
autor: Bolek
HOYNA pisze:Zgadzam się Bolek i obstaniemy przy normalnych tarczach, najlepiej w orginale.
Z czystym sumieniem mogę polecić te z R1 Concept. Sprawdzone osobiście i na pewno lepsze od oryginału. A jak mi sie zużyją to znowu sobie u nich kupię :)

: pn 22 cze, 2009
autor: HOYNA

: pn 22 cze, 2009
autor: Bolek
Hmmm... W sumie z aukcji niewiele się można dowiedzieć. Ktoś zna tego producenta ?

: pn 22 cze, 2009
autor: parrot
z forum honda.gda.pl:

"Odp: Czy Kashiyama to dobre klocki?
« Odpowiedz #22 : Maj 24, 2008, 18:48:53 »

kashiyama out. generalnie NIE POLECAM. piszczenie trochę ustało po jakiś 2500 km ale niestety po ostrzejszym hamowaniu klocek traci swoje właściwości i droga hamowania wydłuża sie.

za 120 zł nabyłem ferrodo premiery. trochę było z tym zachodu bo we wszystkich katalogach jest błąd i nie rozróżniają sedanów od 3d ale finalnie mam je na pokładzie i są w fazie docierania. will see."

: wt 23 cze, 2009
autor: humek
nie pamiętam dobrze jakie ja zakupiłem od prezesów ale kashiyama japonskie, niech kupi jakieść JC to się namęczy je wkładać

: wt 23 cze, 2009
autor: grzechoo
Kashiyama jest to średniak, nie ma tragedii, ale faktycznie po kilku większych dohamowaniach gorzej się spisuje - ale który zwykły klocek nie będzie się tak zachowywał - problem jest z piszczeniem, bo czasami potrafią wkurzyć.
Jeśli chodzi o Ferodo, mam je obecnie w mojej Hondzie CRX i mogę napisać, że strasznie pylą, hamują trochę lepiej niż Kashiyamy, ale Ferodo Premier to też klocek który nie jest stworzony do agresywnej jazdy, wytrzymuje więcej, ale bez przesady.
Można wypróbować klocki firmy AKEBONO, ponoć całkiem nieźle się spisują.
Wracając do aukcji, dodam jeszcze że po raz pierwszy widzę zielone Kashiyamy :shock: , bo zawsze robili brązowe, znaczek też taki jakiś dziwny

: pn 10 sie, 2009
autor: HOYNA
parrot pisze:Czy ktoś potrafi podać dane techniczne - minimalne grubości tarcz przód/tył?
Przy okazji wertowania forum znalazłem info dla Ciebie

Minimalne grubości tarcz hamulcowych:
'91-21mm
'92 , '93i'94--przód jednotłoczkowy-20mm,dwutł.-23mm,tył-17mm
'95i'96-przód jednotł. 20mm,dwutł.23mm,tył-17mm.
'97-przód 20mm,tył 18mm.

: pn 10 sie, 2009
autor: parrot
Thx! Też wertowałem ale bezskutecznie. Teraz jest jasność.