Dziwny element

klocki, bębny, tarcze i te inne.

Moderatorzy: Matka prEvka, galtom, parrot, HOYNA, 0jciec Prezes, Ladapis

Awatar użytkownika
grzechoo
Previanin
Previanin
Posty: 360
Rejestracja: pn 15 cze, 2009
Lokalizacja: KrakĂłw
Kontakt:

Dziwny element

Post autor: grzechoo » sob 20 cze, 2009

Może mi ktoś napisać co to jest i do czego służy?
Obrazek

Miro

Post autor: Miro » sob 20 cze, 2009

To jest od korektora hamowania .

Awatar użytkownika
grzechoo
Previanin
Previanin
Posty: 360
Rejestracja: pn 15 cze, 2009
Lokalizacja: KrakĂłw
Kontakt:

Post autor: grzechoo » sob 20 cze, 2009

ale jaką funkcję on spełnia, bo jest ułamany i zrobiłem go metodą "na druta", ale jeżeli jest on bardzo ważnym elementem odpowiedzialnym za bezpieczeństwo hamowania itp., to będzie trzeba wymienić na sprawny
[you], szukasz nowych czĂŞÂści do Swojej Prevki?
Wal na PW, coÂś wykombinujemy.

Awatar użytkownika
Bolek
Previanin
Previanin
Posty: 1723
Rejestracja: wt 04 lip, 2006
Lokalizacja: PrzemyÂśl
Kontakt:

Post autor: Bolek » sob 20 cze, 2009

Nie wiem jak jest w Prevce ale w seicento przy dupniętym korektorze brały mi tylko heble na tyle i co hamowanie, to tak jak na ręcznym dartym na maxa.... Mocno się musiałem bawić żeby mnie nie obracało za każdym dotknięciem hamulca. Lepiej zrób to dobrze żeby nie było niespodzianek :mrgreen:
Bolek :)

Awatar użytkownika
grzechoo
Previanin
Previanin
Posty: 360
Rejestracja: pn 15 cze, 2009
Lokalizacja: KrakĂłw
Kontakt:

Post autor: grzechoo » sob 20 cze, 2009

wcześniej nie miałem problemów z hamowaniem, teraz po zmontowaniu na szybko, hamuje jak wcześniej
[you], szukasz nowych czĂŞÂści do Swojej Prevki?
Wal na PW, coÂś wykombinujemy.

Awatar użytkownika
Previanin
Previanin
Previanin
Posty: 356
Rejestracja: pt 25 kwie, 2008
Lokalizacja: LuboĂą
Kontakt:

Post autor: Previanin » sob 20 cze, 2009

przy autach z ABS nie występuje problem z blokowaniem kół tylnych w razie takiej awarii, chociaż gdybyś taką awarię miał to pewnie już byś to odczuł bo abs na tylnych kołach pracowałby przy najmniejszych poślizgach z powodu zdecydowanie większej siły hamowania tylnych kół :):)
Brak czasu, nie pisaĂŚ o czĂŞÂści, nie rozdwojĂŞ siĂŞ przecieÂż.

Awatar użytkownika
grzechoo
Previanin
Previanin
Posty: 360
Rejestracja: pn 15 cze, 2009
Lokalizacja: KrakĂłw
Kontakt:

Post autor: grzechoo » sob 20 cze, 2009

a na jakiej zasadzie działa, no bo jest to element sprężynowy, czyli będzie reagował na wysokość tylnego zawieszenia względem karoserii, czyli jak auto podczas hamowania będzie miało dużego nura, a co za tym idzie tył się podniesie, to czujnik da sygnał i siła zostanie przekazana na tył?, jakoś dziwnie by to było rozwiązane

humek

Post autor: humek » sob 20 cze, 2009

ja to słyszałem o innej nazwie tegoż urządzenia a mianowicie reaktor siły hamowania

Awatar użytkownika
astrogoth
Previanin
Previanin
Posty: 1888
Rejestracja: pt 29 lut, 2008
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Post autor: astrogoth » sob 20 cze, 2009

a ja jako reduktor sily hamowania...
Jestem synem mego ojca
jestem ojcem mego syna.
KaÂżdy z nas osobno wziĂŞty
ca³¹ resztê przypomina.

Nie potrafiê siê odró¿niÌ
od swej wÂłasnej jego twarzy
chociaÂż twarz zupeÂłnie inna
moÂże czasem mi siĂŞ marzy

Awatar użytkownika
Previanin
Previanin
Previanin
Posty: 356
Rejestracja: pt 25 kwie, 2008
Lokalizacja: LuboĂą
Kontakt:

Post autor: Previanin » sob 20 cze, 2009

blisko :D korektor siły hamowania kół tylnych :)
Brak czasu, nie pisaĂŚ o czĂŞÂści, nie rozdwojĂŞ siĂŞ przecieÂż.

Awatar użytkownika
jarek65
Previanin
Previanin
Posty: 60
Rejestracja: wt 10 lut, 2009
Lokalizacja: JasÂło
Kontakt:

j/w

Post autor: jarek65 » ndz 21 cze, 2009

Witaj - urządzenie to (reduktor siły hamowania ... jak słusznie zauważyło wielu przedmówców) reguluje właśnie siłę hamowania ze względu na obciążenie tyłu - im większy ciężar z tyłu tym sprężyna bardziej lub mniej napięta - napięcie sprężyny -to sygnał dla hamulców z jaką siłą mają się zaciskać .... to prawie ABS :) wydaje mi sie ze to działa ... bo u mnie z tyłu zwykle ciężko .. a w wielu trudnych sytuacjach hamulce mnie jeszcze nigdy nie zawiodły - nawet na śliskim asfalcie kiedy bardzo szybko zmieniły sie światła na czerwone ... hamulec do dechy .. a Prevcia bardzo ładnie ... nie zmieniając kierunku jazdy bardzo stabilnie wyhamowała (a jest bez ABS) w samochodzie było 8 osób ...

Awatar użytkownika
Bolek
Previanin
Previanin
Posty: 1723
Rejestracja: wt 04 lip, 2006
Lokalizacja: PrzemyÂśl
Kontakt:

Post autor: Bolek » pn 22 cze, 2009

wyhamowała (a jest bez ABS) w samochodzie było 8 osób ..
No to masz lepiej, bo bez ABS każde hamowanie jest szybsze :)
Bolek :)

fotorado
Previanin
Previanin
Posty: 28
Rejestracja: pt 08 sty, 2010
Lokalizacja: BDG
Kontakt:

Post autor: fotorado » pn 24 maja, 2010

Mam pytanko?
Czy ten reduktor siły hamowania - może powodować drgania podczas hamowania????
Od jakiegoś czasu mam z tym problem, wszystko wskazuje ze to tylna oś jest odpowiedzialna za te drgania...
najpierw, po kupnie myślałem, że to klocki ale wymiana nic nie zmieniał. Myślałem o wymianie tarcz, jednak zauważyłem, że ten badyl od reduktora siły hamowania jet ułamany i poprzedni właściciel zamocował go na taśmy zaciskowe i jakoś się trzyma...ale to nie to!!!
czy można go spawać, czy kupić nowy?? czy używkę wstawić...???
jakieś sugestie....

Awatar użytkownika
Markoni
Previanin
Previanin
Posty: 497
Rejestracja: pn 15 lut, 2010
Lokalizacja: RzeszĂłw
Kontakt:

Post autor: Markoni » pn 24 maja, 2010

fotorado pisze:najpierw, po kupnie myślałem, że to klocki ale wymiana nic nie zmieniał. Myślałem o wymianie tarcz
Madrzejsi Ci pewnie podpowiedzą, ale klocki nie mają powodu tak robić, a tarcze - owszem. Korektor inną rolę pełni - na mój rozum, nie powinien tak wpływać.

Awatar użytkownika
Bolek
Previanin
Previanin
Posty: 1723
Rejestracja: wt 04 lip, 2006
Lokalizacja: PrzemyÂśl
Kontakt:

Post autor: Bolek » pn 24 maja, 2010

Markoni dobrze prawi :mrgreen:
Bolek :)

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » pn 24 maja, 2010

Tez przychylam sie do opini o tarczach. Reduktor robi cos innego (redukuje - he,he). Chodzi o to aby oba zaciski zaciskały się z jednakową siła - bo inaczej co hamowanie będziesz krecił kierownicą zeby prosto jechać.
Niech mechanik oceni na ile prowizorka poprzedniego własciciela jest bezpieczna - moze zle wyglada ale jest ok, i nie trzeba ruszac?
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

Awatar użytkownika
Bolek
Previanin
Previanin
Posty: 1723
Rejestracja: wt 04 lip, 2006
Lokalizacja: PrzemyÂśl
Kontakt:

Post autor: Bolek » pn 24 maja, 2010

Previanin pisze: korektor siły hamowania kół tylnych
galtom pisze:Reduktor robi cos innego
Prawidłowa wersja to korektor :) Rozdziela siłę hamowania pomiędzy osiami tak żeby nie dochodziło do blokowania którejś z osi w miarę zmiany obciążeń. Przychylam się do sprawdzenia tarcz i swoją drogą trzeba obejrzeć ten bałagan bo przy padniętym korektorze nie utrzymasz samochodu na drodze - wiem co mówię bo w seicencie mi wysiadł i co hamowanie (na mieście z małymi prędkościami) to mnie dupa wyprzedzała. Tył blokował się od razu a przód nawet nie dygnął.
Bolek :)

Awatar użytkownika
Marek Milde
Previanin
Previanin
Posty: 213
Rejestracja: pn 28 sie, 2006
Lokalizacja: ToruĂą
Kontakt:

Post autor: Marek Milde » pn 24 maja, 2010

A ja to zdemontowałem bo ciekło i założyłem rozgałężnik. Hamowanie z małym obciążeniem jest bardziej zdecydowane i stabilniejsze.
Gold Limited Edition

Awatar użytkownika
Markoni
Previanin
Previanin
Posty: 497
Rejestracja: pn 15 lut, 2010
Lokalizacja: RzeszĂłw
Kontakt:

Post autor: Markoni » pn 24 maja, 2010

Marek Milde pisze:Hamowanie z małym obciążeniem jest bardziej zdecydowane i stabilniejsze.
Hmmm, na śliskim też, czy jeszcze nie było okazji wypróbować ?

Awatar użytkownika
Marek Milde
Previanin
Previanin
Posty: 213
Rejestracja: pn 28 sie, 2006
Lokalizacja: ToruĂą
Kontakt:

Post autor: Marek Milde » pn 24 maja, 2010

W deszczu było OK.
Gold Limited Edition

yanko29
Previanin
Previanin
Posty: 14
Rejestracja: pn 14 kwie, 2014
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Post autor: yanko29 » pn 21 kwie, 2014

witam
potrzebuje zakupic taki korektor a mianowicie mój jest w dwóch czesciach jak na focie ponizej a moze jest jakis sposób na naprawe.bede wczieczny za wszelkie namiary na sklepy czy hurtownie
pozdrawiam

Awatar użytkownika
grzechoo
Previanin
Previanin
Posty: 360
Rejestracja: pn 15 cze, 2009
Lokalizacja: KrakĂłw
Kontakt:

Post autor: grzechoo » pn 21 kwie, 2014

nowa taka część, tylko w serwisie i pewnie drogo, na ebayu widziałem, że kosztuje chyba koło 200$, naprawić jest to ciężko, gdyż jest to połączenie kulowe, gdyż musi się zginać podczas pracy wahacza, przy połączeniu na sztywno, złamie się
[you], szukasz nowych czĂŞÂści do Swojej Prevki?
Wal na PW, coÂś wykombinujemy.

ODPOWIEDZ