Kontrolka oleju 2.0 D4D, gaśnie za późno na zimnym

Moderatorzy: Matka prEvka, parrot, HOYNA, 0jciec Prezes, bialy100

Bartek_Z
Previanin
Previanin
Posty: 3
Rejestracja: ndz 04 sie, 2019

Kontrolka oleju 2.0 D4D, gaśnie za późno na zimnym

Post autor: Bartek_Z » ndz 04 sie, 2019

Witam, od niedawna jestem posiadaczem Previi 2.0 D4D z 2003 r. Auto generalnie ślwietne i sprawdzone przed zakupem, przeoczona niestety została ważna kwestia... Podczas rozruchu po nocy na zimnym silniku, kontrolka oleju gaśnie zdecydowanie za późno (około 5-8) sekund. Na pierwszy rzut po zakupie została zrobiona płukanka, zmieniony olej i filtr (na oryginalny), zdjęta miska, wyczyszczony smok i ocena przez mechanika że po zdjęciu miski wszystko wygląda w pożądku. Problem znikł na 2 dni i niestety powrócił. Czytałem różne rzeczy na ten temat... I niestety mrożą krew w żyłach... Zapewne jest to pompa oleju... Niestety nie znam sie na mechanice na tyle żeby samemu to zdjagnoziwać i wymienić, a jako że wiem już że ten silnik w previi jest nietypowy, chciałbym prosić o pomoc. Przede wszystkim jakie kroki wykonać dalej... Chciałbym znaleźć dobrego fachowca, który zna się na tych silnikach, czy ktoś z szanownych forumowiczów jest w stanie polecić kogoś z województwa kujawsko-pomorskiego? Najlepiej okolice Grudziądza :) z góry dziękuję za pomoc i ewentualne wskazówki. :)

Awatar użytkownika
Cobra
Previanin
Previanin
Posty: 96
Rejestracja: sob 12 maja, 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: Kontrolka oleju 2.0 D4D, gaśnie za późno na zimnym

Post autor: Cobra » pn 05 sie, 2019

Nie panikuj i nie nakręcaj informacjami z netu. Sprawa może być poważna ale nie musi. Zacznij od pomiaru ciśnienia oleju. To nie powinno dużo kosztować nawet w ASO. Zbyt małe może świadczyć o padniętej pompie oleju, zatkanych przewodach czy rozwalonym zaworze redukcyjnym. Może to być też pierdoła typu zatkany smoczek albo źle dobrany olej albo filtr oleju. Dobrze też kontrolować temperaturę.
Ucz się na błędach innych, na własnych nie starczy Ci życia.

Bartek_Z
Previanin
Previanin
Posty: 3
Rejestracja: ndz 04 sie, 2019

Re: Kontrolka oleju 2.0 D4D, gaśnie za późno na zimnym

Post autor: Bartek_Z » czw 08 sie, 2019

Czeszczenie smoka i wyiana oleju i filtra na oryginalny niestety nie pomogło... Mechanik zmierzył ciśnienie, na zimnym po przekreceniu kluczykiem nie ma go w ogole... Jak kontrolka gasnie po okolo 10 sekundach, rośnie do około 1 bara i tak już jest na rozgrzanym, sugeruje wymiene pompy... Do czego też się skłaniam, teraz mam kilka pytań, pompa nowa, koszt około 900 zł, czy może ktoś regenerował taką pompe? Ma to sens? Czy wymiana takiej pompy to skomplikowana sprawa? (jeden z mechaników mówił coś o konieczności wyjęcia silnika😳) Co jeszcze można za jedną robotą zrobić? Na pewno rozrząd... Coprawda wg poprzedniego właściciela był robiony około 30 000 temu... Ale myślę że w tej sytuacji warto go zrobić. Na coś jeszcze zwrócić uwagę? I na koniec... Ile może wynieść robocizna za wymiane pompy oleju i rozrządu? Z góry dziękuję za pomoc 😉

ODPOWIEDZ