Power heating

Moderatorzy: Matka prEvka, parrot, HOYNA, 0jciec Prezes, bialy100

BossMan
Previanin
Previanin
Posty: 24
Rejestracja: pn 08 cze, 2009
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Power heating

Post autor: BossMan » wt 13 paź, 2009

Hej,

moja benzynowa Previa wyposażona jest w urządzenie zwane Powet Heating (przycisk "Pwr Heat" pod kierownicą), które z tego co się dowiedziałem z netu (instrukcja milczy na ten temat całkowicie) służy do szybszego rozgrzania silnika (cieczy chłodzącej), kosztem większego zużycia paliwa (z obserwacji wynika, że podnoszone są obroty biegu jałowego).

Pytanie: czy jeździcie z włączonym cały czas, czy wyłączacie? :) Na zdrowy rozum zużycie paliwa powinno być zbliżone niezależnie od tego czy się korzysta, czy nie (auto rozgrzewa się wolniej, to dłużej dochodzi do normalnych obrotów jałowych == auto ma wyższe obroty, rozgrzewa się szybciej, cały proces trwa krócej; dodatkowo szybciej robi się ciepło w środku), ale może się mylę?

Dzięki z góry za sugestie :)
Adam

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » śr 14 paź, 2009

1. Wyzsze obroty (w czasie X) = wieksze zuzycie paliwa :-)
2. Jesi (przy tej funkcji wlaczonej) obroty silnika wracaja do normy (ok. 800) to mozesz jezdzic z tym wlaczonym, caly czas (o ile nie liczysz ile pali) - jesli nie to raczej bym uwazal...
3. Lepsza inwestycja jest Webasto z ktorego w ziemie korzystam :twisted: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

BossMan
Previanin
Previanin
Posty: 24
Rejestracja: pn 08 cze, 2009
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Post autor: BossMan » śr 14 paź, 2009

galtom pisze: 1. Wyzsze obroty (w czasie X) = wieksze zuzycie paliwa :-)
To jest oczywiste ;)
galtom pisze:
2. Jesi (przy tej funkcji wlaczonej) obroty silnika wracaja do normy (ok. 800) to mozesz jezdzic z tym wlaczonym, caly czas (o ile nie liczysz ile pali) - jesli nie to raczej bym uwazal...
Znalazłem opis na jakiejś ruskiej stronce - co prawda wspominają tam diesle Toyoty, ale podejrzewam, że zasada działania jest podobna, być może kryteria się nieco różnią. Wygląda na to, że działa to poniżej określonego zakresu obrotów i jeśli temperatura cieczy jest niższa od założonej.
Z moich pobieżnych obserwacji wychodzi, że na ciepłym silniku nie widać efektu, tzn. niezależnie czy jest włączone, czy nie silnik/obroty zachowują się tak samo.
galtom pisze:
3. Lepsza inwestycja jest Webasto z ktorego w ziemie korzystam :twisted: :mrgreen: :mrgreen:
Z pewnością :) ale aż tak to mi na tym nie zależy - jakby nie było w standardzie, to też by było fajnie. Previa stoi w garażu, więc zawsze i tak startuje rano z dodatniej temperatury - jedynie po pracy musi się ew. nieco bardziej napracować, bo tu stoi już pod chmurą ;)

Pozdrawiam,
Adam

bialy100
Previanin
Previanin
Posty: 108
Rejestracja: wt 25 lis, 2008
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Kontakt:

A ja myślałem że to jest tylko w dieslach!

Post autor: bialy100 » śr 14 paź, 2009

Bo nie wiadomo co w benzynie ma podgrzewać
Ale może się mylę

BossMan
Previanin
Previanin
Posty: 24
Rejestracja: pn 08 cze, 2009
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Post autor: BossMan » śr 14 paź, 2009

No najwyraźniej nie tylko w dieslach :) A podgrzewa zapewne to co zwykle - płyn chłodzący.

W dieslach występuje to częściej, bo diesle ze względu na wyższą sprawność generują mniej ciepła (mniej tracą) i przez to wolniej się grzeją. A jak się wolniej grzeją to pasażerowie marzną ;)

Pzdr,
A

Kecaj
Previanin
Previanin
Posty: 12
Rejestracja: pn 17 gru, 2012
Lokalizacja: KĂŞdzierzyn KoÂżle
Kontakt:

Post autor: Kecaj » śr 15 maja, 2013

Mam u siebie i można jeździć na włączonym bo po rozgrzaniu obroty biegu jałowego spadają same do normy

ODPOWIEDZ