Previa 2 - pasy trzypunktowe

Podstawowy zestaw pytań dotyczących modelu, zakupu i eksploatacji.

Moderatorzy: Matka prEvka, parrot, HOYNA

jackuk
Previanin
Previanin
Posty: 37
Rejestracja: wt 13 kwie, 2010
Lokalizacja: KrakĂłw PL
Kontakt:

Previa 2 - pasy trzypunktowe

Post autor: jackuk » pn 19 kwie, 2010

Witam Wszystkich, noszę się z zamiarem kupna Previi 2, interesuje mnie raczej ten wariant z siedzeniami w układzie 2-3-2 i tu pytanie do doświadczonych.... potrzebuję w drugim rzędzie siedzeń mieć wszystkie pasy 3 punktowe (muszę zamontować tam 3 foteliki dla dzieciaków) - z moich obserwacji "zdjeciowych ofert" wynika, że na pewno tego typu siedzenia są w previi2 od roku 2004, ale wydaje mi się, że część rocznika 2003 też miała takie siedzenia, czy ktoś może wie, kiedy dokładnie nastąpiła zmiana ??

I drugie pytanie czy może tego typu rząd siedzeń (lub konkretnie to środkowe siedzenie) dałoby się wymienić i wstawić tam siedzenie z nowszej wersji ??

pozdrawiam
Jacek

[ Dodano: Pon 19 Kwi, 2010 ]
I jeszcze jedno pytanie, czy mając numer VIN samochodu ściągniętego z zagranicy mogę sie czegoś dowiedzieć o nim ?? A może jest ktoś na forum kto mógłby w tym temacie pomóc ?? :cry:

Awatar użytkownika
parrot
Previanin
Previanin
Posty: 2353
Rejestracja: ndz 03 lut, 2008
Lokalizacja: Nottingham
Kontakt:

Post autor: parrot » pn 19 kwie, 2010

Hej. W temacie Previi II mamy bardzo niewiele doświadczeń, bo użytkowników na forum tegoż modelu niewielu (póki co...). Być może bialy100 coś potrafi powiedzieć - pisz na PW albo czekaj, aż się pojawi na forum.

Jeśli chodzi o vin-dekoder - to chyba najlepszy jest TUTAJ , ale pokaże tylko podstawowe dane auta. Jeśli chodzi Ci o ewentualne sprawdzenie przeszłości auta - zadaj pytanie najlepiej na forum www.bezwypadkowe.net - szczerze polecam (jeśli czegoś się dowiesz, podziel się i z nami :P )

pozdro

Awatar użytkownika
Markoni
Previanin
Previanin
Posty: 497
Rejestracja: pn 15 lut, 2010
Lokalizacja: RzeszĂłw
Kontakt:

Post autor: Markoni » pn 19 kwie, 2010

jackuk pisze: czy mając numer VIN samochodu ściągniętego z zagranicy mogę sie czegoś dowiedzieć o nim ??
Mając VIN możesz najcześciej próbować sprawdzić przeszłość w ASO za granicą, oczywiście trzeba znać jakiś język i o ile był serwisowany w ASO. Ale znajomość VIN działa też psychologicznie. Zwykle sprzedający inaczej prezentuje informacje nt. sprzedawanego pojazdu wiedząc, że znając VIN możesz to skontrolować.

jackuk
Previanin
Previanin
Posty: 37
Rejestracja: wt 13 kwie, 2010
Lokalizacja: KrakĂłw PL
Kontakt:

Post autor: jackuk » pn 19 kwie, 2010

Znalazłęm w necie coś takiego:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C12482686

dziwnie mały przebieg... niby ma potwierdzenia serwisowania z ASO - no ale to wiadomo jak to z nimi jest... Może ktoś jest na forum z Legnicy i widział ten samochód... Dzwoniłem, sprzedający zgadza sie na wizytę w ASO Toyoty, ale próbuję jak najwięcej sie wcześniej dowiedzieć żeby nie robić niepotrzebnie ponad 600 km.

Awatar użytkownika
parrot
Previanin
Previanin
Posty: 2353
Rejestracja: ndz 03 lut, 2008
Lokalizacja: Nottingham
Kontakt:

Post autor: parrot » pn 19 kwie, 2010

Koniecznie wyciągnij od sprzedającego VIN i kraj pochodzenia [edit - jest w ogłoszeniu - Włochy], bo ta toyka ma przebieg wręcz wzorowy - ok. 15tys rocznie. Nie mówię, że to niemożliwe, ale przy "dizlu" na tyle rzadkie, że należy użyć wszelkich dostępnych metod sprawdzenia. Poza tym auto mi się podoba :mrgreen: ASO Toyoty jest w Legnicy i nie liczyłbym na ich rzetelną opinię (pewnie doskonale znają się z właścicielem komisu) - przed zakupem sprawdzałem u nich swoją - na "trzepakach" wyszła wzorowo, oględziny też bez uwag, trzy miesiące później wymieniłem wszystkie amortyzatory, drążki, końcówki, klocki hamulcowe...

Z pozytywów - nie udało mi się w sieci znaleźć nic złego n/t firmy N-CAR, ani też jej właściciela, Norberta Wanota.

jackuk
Previanin
Previanin
Posty: 37
Rejestracja: wt 13 kwie, 2010
Lokalizacja: KrakĂłw PL
Kontakt:

Post autor: jackuk » pn 19 kwie, 2010

No właśnie plan miałem taki, żeby pojechać z tym do ASO do Lubina - najbliżej. Za chwilę mam dostać numer VIN oraz namiar na ASO we Włoszech gdzie podobno serwisowano samochód - a że mam kogoś dobrze mówiącego po włosku więc może tą drogą czegoś się dowiem. Dzięki za info odnośnie ASO Lubin :D

Awatar użytkownika
parrot
Previanin
Previanin
Posty: 2353
Rejestracja: ndz 03 lut, 2008
Lokalizacja: Nottingham
Kontakt:

Post autor: parrot » pn 19 kwie, 2010

No właśnie, chodziło mi o ASO Dobrygowski w Lubinie, nie o Legnicę, sorki za pomyłkę :P

jackuk
Previanin
Previanin
Posty: 37
Rejestracja: wt 13 kwie, 2010
Lokalizacja: KrakĂłw PL
Kontakt:

Post autor: jackuk » pn 19 kwie, 2010

Z ciekawostek chyba ten sam samochód znalazłem w innym komisie w Legnicy (i nieco droższy).

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C12517720

Myślicie że to normalna praktyka, że występuje w wielu miejscach ??

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » pn 19 kwie, 2010

jackuk.... taka tylko drobna informacja.... wedle opini (niewielu na tym forum) ale dostepnych w necie Previa II i D4d jest podobno kiepskim polaczeniem. Zreszta sam silnik tez nie zbiera najlepszych opinii.
Biorac pod uwage, ze kupujesz auto uzywane i moze byc roznie (a naprawy diesla tanie nie sa) to moze warto przekalkulowac opcje silnika benzynowego i gazu. Z tego co wiem to bialy bardzo sobie chwali! A Previa II jako, że ma juz silnik w "normalnym" miejscu i formie nie ma az takich przeciwskazan jak I.
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

Awatar użytkownika
parrot
Previanin
Previanin
Posty: 2353
Rejestracja: ndz 03 lut, 2008
Lokalizacja: Nottingham
Kontakt:

Post autor: parrot » pn 19 kwie, 2010

Galtom, nie zniechęcaj kolegi (choć sam zastanawiałem się, czy nie napisać n/t D4D). Jak ta prefka go kupiła, to wiesz... ;)

jackuk
Previanin
Previanin
Posty: 37
Rejestracja: wt 13 kwie, 2010
Lokalizacja: KrakĂłw PL
Kontakt:

Post autor: jackuk » pn 19 kwie, 2010

Jeżeli chodzi o benzynę to bardzo niewielki wybór.... Nie wiem jaki jest koszt później zagazowania tego samochodu, ale trzeba to wziąć pod uwagę.
.... i wcale nie czuję się zniechęcony.... :D

Awatar użytkownika
Markoni
Previanin
Previanin
Posty: 497
Rejestracja: pn 15 lut, 2010
Lokalizacja: RzeszĂłw
Kontakt:

Post autor: Markoni » pn 19 kwie, 2010

jackuk pisze:Myślicie że to normalna praktyka, że występuje w wielu miejscach ??
Praktyka jest częsta, jeśli auto sprzedaje się przez jakiś czas....komisy się autkami "wymieniają" :wink:
galtom pisze:Zreszta sam silnik tez nie zbiera najlepszych opinii.
Nie będę się wypowiadał w tej kwestii, powiem tylko, że ja się tymi opiniami wcale nie zniechęciłem i gdybym miał kasę na II, to bym się nie zastanawiał, szukałbym tylko młodszej niż kiedyś - takiej mniej więcej jak kolega, choć przebieg to na pewno założyć trzeba 40 tys / rok = czyli ma ze 200 tys., min 150 tys. km.

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » pn 19 kwie, 2010

Instalacja nie powinna kosztowac wiecej niz 2500 - 3000 zl. Moiwmy o naprawde dobrej jakosci sprzecie.
Co dla mnie byloby plusem (beznyny):
+ wszyscy chca diesle - latwiej zostac oszukanym (na dieslu) bo handlarze glowinie to sciagaja
+ spore szanse, ze silnik Pb bedzie mniec mniejszy (faktyczny) przebieg niz diesel (diesla kupi fiorma do ciaglego jezdzenia, benzyne Mr Kowalski bo robi ok. 10-15 tys w roku)
+ 156KM (zamiast 116KM??? czy jakos tak malo)
+ tansza naprawa silnika jak cos pojdzie nie tak w trakcie ekspolatacji
+ wbrew pozorom moze byc latwiej sprzedac - bo wszedzie (w kazdym modelu i marce) wiekszosc aut to diesle a chetni do kupowania beznzyny wciaz sa tylko wybor maja maly
+ to ropa bedzie dochodzic cena do beznyny

Dla mnie wybor jest prosty - jak padnie cos w instalacji LPG to koszt np. nowej dobrej listywy (a da sie je naprawiac) to ok. 300 - 400zl - ile kosztuja wtryski do diesla?
Gdyby te silniki byly zbliznone moca.... to bylaby zagwozdka ale przy takim ukladzie...

Zreszta nich sie bualy wypowie - on ma Pb + LPG ale jak widac po jego zadkim pobycie na forum - ZERO poroblemow z autem :-)
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

Awatar użytkownika
parrot
Previanin
Previanin
Posty: 2353
Rejestracja: ndz 03 lut, 2008
Lokalizacja: Nottingham
Kontakt:

Post autor: parrot » pn 19 kwie, 2010

Galtom, zgadzam się ze wszystkimi argumentami, poza mocą, której nie można porównywać wprost pomiędzy silnikami diesla i benzynowymi. Choć jak ktoś przekonany do dizla to go nie odwiedziesz tak łatwo. Niezwykle trudny do zbicia jest np. argument "kupię dizla, bo lubię" :P
U mnie na stacji olej napędowy już jest droższy od Pb95 (Orlen).

Obrazek
Ostatnio zmieniony pn 19 kwie, 2010 przez parrot, łącznie zmieniany 1 raz.

jackuk
Previanin
Previanin
Posty: 37
Rejestracja: wt 13 kwie, 2010
Lokalizacja: KrakĂłw PL
Kontakt:

Post autor: jackuk » pn 19 kwie, 2010

Ja do tej pory używam Toyoty Avensis combi z 2000 roku i to jest benzyna 2.0l, wiec akurat w moim przypadku nie jest to kwestia kupię diesla bo lubię.... bo dopiero moze polubię. Wydaje mi się poza tym, że robiąc instalacje gazową za 3 tys. to muszę sporo przejechać, żeby ona mi sie zwróciła - a rocznie robię 15-18 tys. Previa ma być drugim samochodem w zasadzie na wyjazdy rodzinne i na dalsze wypady. Za 3 tys. pewnie silnik diesla można mocno "podreperować". Być może się mylę, nie jestem jakimś znawcą motoryzacyjnym, potrzebuję samochód do jeżdżenia i tyle i tak sobie wymyśliłem że tym razem wezmę diesla.... Tak przy okazji to ceny LPG tez już chyba nie są tak rewelacyjne w stosunku do innych paliw jak były kiedyś.... i zgadzam się również z parrotem że trudno porównywać silniki diesla i benzynowe patrząc jedynie przez pryzmat KM....
Ale oczywiście jestem w stanie zrozumieć argumenty za benzyną i LPG....

Awatar użytkownika
parrot
Previanin
Previanin
Posty: 2353
Rejestracja: ndz 03 lut, 2008
Lokalizacja: Nottingham
Kontakt:

Post autor: parrot » pn 19 kwie, 2010

jackuk pisze:Ale oczywiście jestem w stanie zrozumieć argumenty za benzyną i LPG....
Jackuk, wchodzisz na śliski grunt polemizując z galtomem n/t sensu zakładania LPG - za chwilę będziesz miał elaborat :twisted:

Jeśli zniosłeś 2.0 w benzynie, to 2.4 w Previi też dasz radę - bez LPG. Ja bym sobie odpuścił dizla, bo akurat mało co za nim przemawia w przypadku tego auta. Ale to Twój wybór. Tak czy inaczej, ten egzemplarz, którym się interesujesz jest warty rozważenia.

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » pn 19 kwie, 2010

Co do przeliczenia kiedy Ci sie zworci to juz musisz sam zrobic. Jesli masz jak piszesz jezdzic nie wiele (choc 15 tys to malo nie jest) to rozwaz opcje najlepsza czyli Pb ale bez LPG :-)
W moim przypadku (spalanie miedzy I i II mysle jest porownywalne - II powinna byc ekonomiczniejsza) instalacja wyszla na zero po 10 tys km +/- 100 :-). Fakt, wtedy byla ciut wieksza (bo rowno polowa) roznica w cenie paliw - ale nadal jezdzenia na LPG jest znacznie tansze!

Ja tez jezdzil;em wczesniej AVe (ale z 1998 r) w 2.0 beznyna + automat - i choc bez VVTi to auto bylo dosc zwawe - niestety mysle ze (zrob jazde testowa) po wejsciu do Previi II w dieslu po tym wzgledem poczujesz szok. Mnie sie moja smoczyca nadal wydaje mulowata a przeciez az takich roznic nie ma.

Parrot tak sobie rzucilem okiem na Twoj lin (bardzo przydatny), i zwracam uwage na dodatkowe rzeczy:

- diesel jest 150kg ciezszy - to jakby ciagle jezdzic z dwoma 3 osobami - niby nic... ale :-)
- 2.5 s. dluzej do setki - tzn. ze w realnych drogowych warunkach to auto po prostu znacznie gorzej sie zbiera :-)
- maks mom. obrotowy porownywalny ale faktycznie dieslu dostepny juz od 1800 obrotow (tyle ze na papierze), maks moc osiaga dopiero przy 4 tys obrotow a dla diesla to juz duzo i tak sie niem jezdzic nie powinno (za dlugo)
Po przestudiowaniu Pb dalej wydaje mi sie atrakcyjniejsze.
Diesla (jakiegokolwiek) kupilbym tylko gdyby byl nowy i na gwarancji pod waruniek robienia co roku przez 5 lat min. 15 tys rocznie - inaczej to zadna oszczednosc i rzyjemnosc - a naprawy diesla (silnik jest delikatny) sa bardzo kosztowne :-(

Siadz, policz, przelicz - niby ma palic 7.2l ropy/100km - ile to w zlotowkach?
Moja pali ok. 14.5 LPG x 2.10 (zaokraglam w gore) = 30.45/100km

VVTi powinno palic mniej Pb niz nasze stare 2.4 ale jakos w te 7.2l podane przez Toyote to troche nie wierze.

W kazdym razie przjedz sie (diesle na pewno) zanim podejmiesz decyzje o zakupie bo mozesz byc bardzo rozczarowany. Wg. moich wyliczen na szybko to po ok. 12 tys. km bedziesz miec splacona instalacje LPG - kazdy kolejny km to juz kasa w kieszeni (o przyjemnosci z jazdy juz nie mowie). Ale faktycznie najlepiej napisz na PW/email do bialego. Ma, jezdzi na codzien - wie nalepiej co i jak. Poza tym bedzie wiedzial jakie sa newralgiczne p. tego modelu.
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

Awatar użytkownika
parrot
Previanin
Previanin
Posty: 2353
Rejestracja: ndz 03 lut, 2008
Lokalizacja: Nottingham
Kontakt:

Post autor: parrot » pn 19 kwie, 2010

... a nie mówiłem :twisted:

jackuk
Previanin
Previanin
Posty: 37
Rejestracja: wt 13 kwie, 2010
Lokalizacja: KrakĂłw PL
Kontakt:

Post autor: jackuk » pn 19 kwie, 2010

...aż tak źle nie było 8)

Problem z tymi benzynowymi to jest jeden..... ich po prostu nie ma :)
Niemniej jednak wezmę Wasze opinie na pewno pod uwagę.....

[ Dodano: Pon 19 Kwi, 2010 ]
znalazłem jeden:
http://otomoto.pl/toyota-previa-2-4-vvt ... 90401.html

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » pn 19 kwie, 2010

parrot pisze:... a nie mówiłem :twisted:
Nie bardzo wiem o co Ci chodzi. Twoj zalacznik tylko potwierdzil to co mowilem. Dla PII silnik beznynowy jest poprostu fajniejsza opcja - to czy z LPG czy bez to osobna kwestia.

Gdyby do PII montowali 2.2D4d... to co innego... 2.0 jest za male i za slabe do tak duzego auta.
Sama previa to pravie 2 ton... doloz do tego jeszcze 7 osob...
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

Awatar użytkownika
Markoni
Previanin
Previanin
Posty: 497
Rejestracja: pn 15 lut, 2010
Lokalizacja: RzeszĂłw
Kontakt:

Post autor: Markoni » pn 19 kwie, 2010

galtom pisze:Gdyby do PII montowali 2.2D4d... to co innego... 2.0 jest za male i za slabe do tak duzego auta.
Sama previa to pravie 2 ton... doloz do tego jeszcze 7 osob...
Galtom, ale powiedz, czy Ty próbowałeś jeżdzić tą Prevką w dieslu ? Albo przynajmniej jedynką, może Rafała ? Powiem Ci, że liczby nie oddają wszystkiego. Np nie pokazują charakterystyki momentu obrotowego, czyli tego, co w sumie najmocniej przemawia (poza ekonomią) za silnikiem diesla.

Awatar użytkownika
parrot
Previanin
Previanin
Posty: 2353
Rejestracja: ndz 03 lut, 2008
Lokalizacja: Nottingham
Kontakt:

Post autor: parrot » pn 19 kwie, 2010

galtom pisze:Nie bardzo wiem o co Ci chodzi
za chwilę będziesz miał elaborat
...a nie mówiłem
Już rozumiesz? :twisted:

Ta czarna prefka bardziej do mnie przemawia.

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » wt 20 kwie, 2010

parrot pisze:Już rozumiesz? :twisted:
Rozumiem, ale patrzc na inne wypowiedzi (moje) to slowo elaborat akurat w tym wypadku jest nieco przesadzone, nie sądzisz? :P
Markoni pisze: Galtom, ale powiedz, czy Ty próbowałeś jeżdzić tą Prevką w dieslu ? Albo przynajmniej jedynką, może Rafała ? Powiem Ci, że liczby nie oddają wszystkiego. Np nie pokazują charakterystyki momentu obrotowego, czyli tego, co w sumie najmocniej przemawia (poza ekonomią) za silnikiem diesla.
Fakt, nie jezdzilem. I o momencie obrotowym wspominam wyżej (w tym dieslu jest dostepny juz przy 1800 obr./min). Ale patrzac na czas dojscia (diesla) od 0 do 100km/h to cudów bym się nie spodziewał. Niewatpliwie latwiej nią będzie ruszyć z pod świateł jak będzie ciągnać przyczepę... ale kolega nic o przyciepie nie pisał :P

Moja rada (o czym cały czas wspominam) jest taka, że zanim podejmie się decyzje - TEN MODEL żADEN INNY - TEGO SZUKAM - przejechać się jedna i drugą i dopiero potem skupić się na szukaniu już właściwej. Może się bowiem okazać, że po wszystkich wysiłkach wsadzonych (bez porównania wcześniej) w wyszukanie TEJ JEDYNEJ - bedziemy rozczarowani jak wsiadziemy do auta kolegi na zlocie czy po pierwszysch 2 miesiacach od zakupy gdy pierwsze zachwyty juz miną. Tyczy się to zarówno wersji Pb jaki diesel.
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

bialy100
Previanin
Previanin
Posty: 108
Rejestracja: wt 25 lis, 2008
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Kontakt:

Post autor: bialy100 » wt 20 kwie, 2010

To że mało jest benzyn to tylko dobrze o nich świadczy. Ja dla kupującego mam taką radę - wejdź na strony mobile.de zobacz ile kosztuje prevka z 2004-2005 - szybko przelicz i porównaj z ceną w Polsce. Jak ta druga wyjdzie dużo mniejsza to zastanów się dlaczego :)
Nie daję wiary Polskim okazjom.
Masz Niemiecki przykłady - ta jest za 5900 Euro - zobacz jak wygląda
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
A ta jest za 14.4000
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
i pozostaje no comment
Pozdrawiam
Bialy
PS. sory za te długie linki ale nie wiem jak wkleja się krótsze :)
PS2. To drugie auto nie ma napisane że jest bezwypadkowe !

Awatar użytkownika
Markoni
Previanin
Previanin
Posty: 497
Rejestracja: pn 15 lut, 2010
Lokalizacja: RzeszĂłw
Kontakt:

Post autor: Markoni » wt 20 kwie, 2010

Wiem, że to nie do mnie było pytanie, ale się identyfikuję z tematem :P , bo sam te dylematy rozważałem
bialy100 pisze:ta jest za 5900 Euro - zobacz jak wygląda
Hmmm, ta pierwsza wygląda tak jak w załączniku, przyznam, że nie czaję, czego to ma dowodzić :roll:
Powiedzcie mi jedno, bo też jakoś załapać nie mogę, może ja taki cienki jestem: Skoro D4D takie nieudane, to czemu Toyota pcha te silniki do co drugiego modelu ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
parrot
Previanin
Previanin
Posty: 2353
Rejestracja: ndz 03 lut, 2008
Lokalizacja: Nottingham
Kontakt:

Post autor: parrot » wt 20 kwie, 2010

Nieźle, 2004, dizel, prawie 400 tysięcy przebiegu. Wszystko na temat dizli.

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » wt 20 kwie, 2010

Markoni pisze: Hmmm, ta pierwsza wygląda tak jak w załączniku, przyznam, że nie czaję, czego to ma dowodzić :roll:
Powiedzcie mi jedno, bo też jakoś załapać nie mogę, może ja taki cienki jestem: Skoro D4D takie nieudane, to czemu Toyota pcha te silniki do co drugiego modelu ?
1. Nie przygladalem sie linkom ale rozumiem, co bialy chcial pokazac. Jesli PII z w niemcach z wiekszym przebiegiem jest drozsza niz PII w polsce z nizszym przebiegiem tzn. ze ta w Polsce jest "oszukiwana" co najmniej krecony licznik (skoro przywiezi ja do nas i nadal jest tansza to pomysl jak ma rzeczywisty przebieg w porowaniu do tej przykladowej niemieckiej) a w najgorszym wypadku jest sklejana z kilku.

2. Dlaczego Toyota pcha te silniki??? Bo w pewnym momencie, klika lat temu w EU nagle sie okazlao, ze wszyscy musza/chca jezdzic dieslem. Diesel stal sie modny, dobry, ekologiczny, dynamiczny, najlepszy, najtanszy - generalnie cud-miod dla wszystkich. Zatem kazdy producent zaczal upychac diesla (kazdego jakiego mial) do wszystkiego co mu z tasm zjezdzalo. Pech polegal na tym, ze do niedawna Toyota nie miala wlasciwie wyboru wsrod takich jednostek napedowych. Zatem upycahli co mieli. Efekt moim zdaniem podobny jak z silnikiem 2.4 beznyzna w Jajeczku w USA - za maly.

3. Gdyby do Previ dawali silnik z Hiluxa (3.0D4d - 171KM) to sam bym Ci pierwszy go polecal ;-). Naprawde - jedz gdzies sie przejechac i powiedz jakie masz odczucia.
parrot pisze:Nieźle, 2004, dizel, prawie 400 tysięcy przebiegu. Wszystko na temat dizli.
To ci powiem tylko tyle (zagladalem w niedziele) Previa tescia - licznik aktualnie pokazuje ciut ponad 420 tys. z tego dobrze ponad polowa na LPG :twisted: :-)
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

Awatar użytkownika
parrot
Previanin
Previanin
Posty: 2353
Rejestracja: ndz 03 lut, 2008
Lokalizacja: Nottingham
Kontakt:

Post autor: parrot » wt 20 kwie, 2010

galtom pisze:Previa tescia - licznik aktualnie pokazuje ciut ponad 420
... ale nie jest z 2004, a o tym mówię :P ; na zdrowie :twisted:

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » wt 20 kwie, 2010

Faktycznie nie - z 1994 :-)

Ja juz wiem o co chcodzi - w Polsce auta maja male przebiegi bo u nas nie ma drog (jak w niemcach) wiec fizycznie ma ma mozliwosci wyjechania w roku ponad 60 tys km :-)

Jak sie niemcy zorientuja to nie tylko nowe ale i uzywane beda u nas kupowac - funkiel nofki od gornika co to tylko w niedziele do kosciola jezdzil. :-) Kupil a potem oszczedzal (zeby sie nie zuzylo auto za bardzo) boniemiec byle czego nie kupi :mrgreen:
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

jackuk
Previanin
Previanin
Posty: 37
Rejestracja: wt 13 kwie, 2010
Lokalizacja: KrakĂłw PL
Kontakt:

Post autor: jackuk » wt 20 kwie, 2010

No to się porobiło.... :D

Dalej szukam samochodu, ale po Waszych postach na pewno zacznę zwracać uwagę również na benzyniaki, rozmawiałem również ze swoim mechanikiem u którego serwisują swoją Ave i w zasadzie również potwierdza Wasze opinie, jeżeli nawet wtopię z samochodem, który okaże sie że ma baaardzo duży przebieg to taniej wyprowadzę silnik benzynowy do użyteczności niż diesla....
Na szczęście mam jeżdżący samochód więc aż tak bardzo mnie nie ciśnie żeby kupować, więc spokojnie będę sobie śledził co w trawie piszczy.

Ponowie pytanie - od którego w sumie zacząłem wątek :D - czy ktoś może wie czy środkowe siedzenie w 2-gim rzędzie w toyocie previi2 roczniki powyżej 2003 pasowałoby do previi rocznik 2001-2003 - chodzi o to żeby to siedzenie było z 3 punktowym pasem bezpieczeństwa....

Wszystkim dzięki za wypowiedzi....

ODPOWIEDZ