Proszę o opinię Previa 2.0D4D

Podstawowy zestaw pytań dotyczących modelu, zakupu i eksploatacji.

Moderatorzy: Matka prEvka, parrot, HOYNA

dominiq
Previanin
Previanin
Posty: 49
Rejestracja: pn 26 mar, 2012
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Proszę o opinię Previa 2.0D4D

Post autor: dominiq » wt 27 mar, 2012

Witam,
Chcę kupić Prevkę II, jak tak czytam to raczej ciężko kupić, w mojej okolicy znalazłem kilka, ta jest godna uwagi (moim zdaniem):

http://otomoto.pl/toyota-previa-2-0d4d- ... 69425.html

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » wt 27 mar, 2012

Na zdjeciach to nie wiele mozna zobaczyc.
Patrzac na to jak ostatnio kupowalem Avensis to gwarantuje Ci, ze byla bita i ma min 150 tys przebiegu wiecej.
Na 100% mozesz tez doliczyc do 99% sprzedawanych Previi od razu koszt wymiany rozrzadu (prawdopodobnie jakies +/- 1500 zl, oleje, filtry...).

Pozostaje pytanie: jak dlug jeszcze wytrzymaja wtryski i turbo. Na forum sie nikt na to nie skarzyl ale tez tych prevek Ci u nas nie wiele.

Patrzac na nasz rynek uzywanych aut (oraz jak jezdzi zwykla AVensis z tym silnikiem - sprawdzalem bo i mnie grozil D4d, tylko wmniejszym aucie) jestem tym bardziej przkonany, ze zakup Previi II 2.4 z zilnikiem benzynowym i dolozenie LPG jest lepszym, tanszym, przyjemniejszym i bezpieczniejszym wyjsciem.

O ile sie nie myle 2.4 w Previi jest na lancuchu (koszt wymiany rozrzadu odpada), silniki benzynowe (auta) statystycznie maja mniejsze przebiegi (co poszukiwania Avensis tylko potwierdzily), nie ma ryzyka padniecia drogiuch czesci, LPG naprawde da sie przezyc i nie jest to tragedia.

Ale pojezdzij, poogladaj, na 1000% nie kupuj pierwszych zobaczonych. I wez ze soba kogos kto jest wstanie (bez miernika) ocenic na ile auto bylo drasniete a na ile odwijane z drzewa.
Im wiecej poogladasz tym szybciej zauwazysz np. ze gdzies brakuje oslony, itp...

Ja np. zauwazylem, ze Ave nie lakierowane z tylu maja zawsze naklejki na dole drzwi i blotnika... sciaga sie je tylko do lakierowania i w 99,9% przypadkow juz takich nowch nie kupuje. Wiec nawet bez przygladania sie wiedzilam, ze jak "koles" mowi - Panie nic nie bylo robione a ich nie ma tzn. ze wali w tzw. CH i tym bardziej auto trzeba ogladac (moja obecna oczywiscie je ma :mrgreen: ).

Zucze duzo cierpliowsci...
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

dominiq
Previanin
Previanin
Posty: 49
Rejestracja: pn 26 mar, 2012
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Post autor: dominiq » śr 28 mar, 2012

Dzięki za info, jutro jadę pooglądać kilka sztuk.

Co do zakupu jestem raczej opanowany i szukam na spokojnie już od stycznia :).

Jakoś za mną też bardziej przemawia benzyna z gazem, teraz jeżdżę zagazowaną Corolką i nie narzekam. Po przejechaniu 180 tys. musiałem wymienić 1 zaworek (bo się przepalił).
Poza tym tylko wymiany eksploatacyjne...

Ostatnio oglądałem Prevkę: http://otomoto.pl/toyota-previa-2-4-vvt ... 50465.html

Benzyna + gaz. Jak na 250 tys. przebiegu to przetarte siedzenie kierowcy moim zdaniem niemożliwe, silnik wymaga remontu....

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję Galtom za odpowiedź.
Pozdrawiam Dominiq

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » śr 28 mar, 2012

Tak wyglada Previa (I) po prawdziwym przebiegu 220 tys :-) http://previa.art-home.net/viewtopic.php?t=3616
Wiec jesli auto (Toyota) z mniejszym przbiegiem lub podobnym (na liczniku) wyglada gorzej to wala Cie w rogi :-)

Ja ogladalem taka Avensis D4d... miala miec 156 tys przbiegu.
Siedzenie wysiedziane PRZEOKRUTNIE. Pod maska naklejka z ostaniej wymieny rozrzadu, 2009 i 263 tys przebiegu :-)

A co do tej konkretnej z ogloszenia: zdjecie nr 4.... jakby kolory sie nie zgadzaja.
Auto ze Szwajcarii... wiec trzeba by zobaczyc papiery bo pewnie bylo tam uznane za zlom.
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

bialy100
Previanin
Previanin
Posty: 108
Rejestracja: wt 25 lis, 2008
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Kontakt:

Post autor: bialy100 » śr 28 mar, 2012

Witam,
w mojej 2,4 benzyna + lpg przejechane ok 190000 - siedzenie też przetarte (sam to uczyniłem przez 4 lata eksploatacji i przejechaniu ok. 60 tyś km - myślę że jest to wada wynikająca z dostosowania siedzenia do wysokich osób, a więc jest to możliwe)
Co do lpg to u mnie - mam beznynę i lpg (gdzieś pisałem na ten temat co to za instalacja) i silnik chodzi idealnie - nie dolewam grama oleju pomiędzy przeglądami - co rok lub 15 tyś, olej pełen syntetyk - Mobil1.
Oczywiście nie zagwarantuje to, że auto z oferty ma również silnik w takim stanie, ale może coś niecoś podpowie.
Pozdrawiam
Bialy

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » śr 28 mar, 2012

Albo Previe I projektowali inzynierowie a Previe II po projekcie ulepszali ksiegowi :-)
Tak to chyba jest, ze im nowsze auto tym wiekszy badziew ma pod blacha wkladany... i niestety Toyoty tez sie to tyczy.
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

dominiq
Previanin
Previanin
Posty: 49
Rejestracja: pn 26 mar, 2012
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Post autor: dominiq » śr 28 mar, 2012

W tej Prevce opisywanej Benzyna+Gaz po odpaleniu silnik pracuje strasznie nierówno i czuć spalinami spod korka wlewu oleju, moim skromnym zdaniem silnik jest po prostu zajechany (nawet jak nie był bardzo kręcony przebieg) :wink:
Pozdrawiam Dominiq

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » śr 28 mar, 2012

To sobie odpusc, chyba ze cena bedzie duzo nizsza i masz dobry warsztat.
Wbrew pozorom mechanike dosc latwo naprawic i jesli jest to zrobione dobrze to starcza na dlugo.
Najgorzej z blacha... jesli byla bita, rdzewiejej to to jest wieczny problem.

Ja tak teraz kupiem Ave 1.8 - tu cieknie olej, tu cos stuka... ale blacha w 100% ok (tylko kilka otarc na zerzakach i mala rysa na drzwiach - norma w uzywanych autach) zero rdzy.
Z ceny 32 tys (za tyle bym jej nie wzial bo wymaga wkladu fiznasowaego na usuniecie ww.usterek - zrobilo sie 26k... za tyle to juz fajna cena za auto z prwdziwym, niskim przebiegiem.

Zatem.. jesli cena jest dobra i masz kim doproiwadzic to auto do porzadku... to warto wziac, samemu dolozysz do ceny rynkowej i wiesz co masz.
Kupowac zas niby zrobione za cene rynkowa - nie warto.
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

skodan
Previanin
Previanin
Posty: 89
Rejestracja: pn 20 wrz, 2010
Lokalizacja: OÂława
Kontakt:

Post autor: skodan » pt 30 mar, 2012

Co do fotela przedniego w Previi 2 to niestety potwierdzam, że już przy około 200kkm widać ślady przetarć. Tak jest w moim przypadku a przebiegu jestem pewien na 100%.

BossMan
Previanin
Previanin
Posty: 24
Rejestracja: pn 08 cze, 2009
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Post autor: BossMan » pt 18 maja, 2012

U mnie 130tyś. (30tyś. moje, wcześniejsze 100tyś. raczej pewne - auto krajowe, serwisowane w naszych ASO) i niestety ostatnio fotel kierowcy również przetarł się na krawędzi :/ ...

Pzdr,
A.

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » pt 18 maja, 2012

Bo teraz to nawet Toyote ksiegowi projektuja :-(. Ch..nia wszedzie niestety.
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

ODPOWIEDZ