Tarcza hamulcowa
Moderatorzy: Matka prEvka, galtom, parrot, HOYNA, 0jciec Prezes, Ladapis
Tarcza hamulcowa
Dzisiajwymieniałem klocki z tyłu iiiiiii zobaczcie na fotki i wydajcie wyrok
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
U mnie były identyczne ślady pomimo że klocki były całe. Przejechałem jakieś 3 tysie km i tak właśnie to wyglądało. Wydaje mi sie że to są pęknięcia w strukturze stali. Od ponad 20 tysi mam tarcze ściągnięte z USA i są rewelka. Zapłaciłem za komplet z klockami ceramicznymi 2 tys PLN i nie żałuję. Skuteczność hamowania z pełnym samochodem i ładunkiem (razem ok. 800 kg) rewelacyjna. Poniżej link do aukcji firmy z której kupowałem:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TOYOTA-P ... 240%3A1318
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TOYOTA-P ... 240%3A1318
Bolek 

Mam ABS. Podałem link do przykładowej aukcji R1 concept. Moje tak właśnie wyglądają. A poniżej wszystko co mają do Prevek:parrot pisze:to są tarcze do wersji bez ABS...
http://stores.shop.ebay.com/R1Concepts_ ... ZQQ_sasiZ1
W przypadku pytań jest tam okienko "live chat". Za pomocą właśnie tego okienka pogadałem z kolesiem, podałem mu swój VIN i dopasował mi odpowiedni zestaw.
Bolek 

HOYNA, SPEEDMAXy to lipa, to jest tani zamiennik firmy Inter Cars, tyle że nazwa ta została stworzona pod "tuning", bo normalna nazwa to 4MAX, ponacinali tarcze, zamienili 4 na SPEED i reszty pisać już nie muszę.
Ma mój znajomy takie i mówi że przy hamowaniu odczuwa "uderzenia" czy coś w tym rodzaju, moim zdaniem jest to efekt haczenia klocka o frez na tarczy.
Jeżeli chodzi o klocki to tu nie będę psioczył bo to OE, ale też poleca klocki AKEBONO, które kosztują (do roku 96) 100,00 za kpl.
Ma mój znajomy takie i mówi że przy hamowaniu odczuwa "uderzenia" czy coś w tym rodzaju, moim zdaniem jest to efekt haczenia klocka o frez na tarczy.
Jeżeli chodzi o klocki to tu nie będę psioczył bo to OE, ale też poleca klocki AKEBONO, które kosztują (do roku 96) 100,00 za kpl.
[you], szukasz nowych czĂŞÂści do Swojej Prevki?
Wal na PW, coÂś wykombinujemy.
Wal na PW, coÂś wykombinujemy.
HOYNA, szkłem d... nie podetrzesz. Jeśli jest tak jak mówi grzechoo, to efekt hamowania będzie gorszy niż na zwykłych tarczach. Ideą tarcz nacinanych i nawiercanych jest szybsze odprowadzanie temperatury i zwiększenie tarcia (co z kolei powoduje szybsze nagrzewanie tarcz). Dlatego do takich tarcz zakłada się klocki ceramiczne a nie zwykłe i stal też musi mieć inny skład. Tarcza musi wytrzymać wyższe temperatury - jeśli to ta sama stal co w zwykłych to szlag je szybko trafi. U mnie jest tak że na zimno hamują gorzej od zwykłych ale za to heblowanie z dużych prędkości i z obciążeniem jest bardziej niż pewne.
Bolek 

dzięki Grzechoo za wyczerpującą opinię na ten temat. Sprawa jasna.grzechoo pisze:HOYNA, SPEEDMAXy to lipa, to jest tani zamiennik firmy Inter Cars, tyle że nazwa ta została stworzona pod "tuning", bo normalna nazwa to 4MAX, ponacinali tarcze, zamienili 4 na SPEED i reszty pisać już nie muszę.
Ma mój znajomy takie i mówi że przy hamowaniu odczuwa "uderzenia" czy coś w tym rodzaju, moim zdaniem jest to efekt haczenia klocka o frez na tarczy.
Jeżeli chodzi o klocki to tu nie będę psioczył bo to OE, ale też poleca klocki AKEBONO, które kosztują (do roku 96) 100,00 za kpl.
Zgadzam się Bolek i obstaniemy przy normalnych tarczach, najlepiej w orginale.Bolek pisze:HOYNA, szkłem d... nie podetrzesz. Jeśli jest tak jak mówi grzechoo, to efekt hamowania będzie gorszy niż na zwykłych tarczach. Ideą tarcz nacinanych i nawiercanych jest szybsze odprowadzanie temperatury i zwiększenie tarcia (co z kolei powoduje szybsze nagrzewanie tarcz). Dlatego do takich tarcz zakłada się klocki ceramiczne a nie zwykłe i stal też musi mieć inny skład. Tarcza musi wytrzymać wyższe temperatury - jeśli to ta sama stal co w zwykłych to szlag je szybko trafi. U mnie jest tak że na zimno hamują gorzej od zwykłych ale za to heblowanie z dużych prędkości i z obciążeniem jest bardziej niż pewne.
z forum honda.gda.pl:
"Odp: Czy Kashiyama to dobre klocki?
« Odpowiedz #22 : Maj 24, 2008, 18:48:53 »
kashiyama out. generalnie NIE POLECAM. piszczenie trochę ustało po jakiś 2500 km ale niestety po ostrzejszym hamowaniu klocek traci swoje właściwości i droga hamowania wydłuża sie.
za 120 zł nabyłem ferrodo premiery. trochę było z tym zachodu bo we wszystkich katalogach jest błąd i nie rozróżniają sedanów od 3d ale finalnie mam je na pokładzie i są w fazie docierania. will see."
"Odp: Czy Kashiyama to dobre klocki?
« Odpowiedz #22 : Maj 24, 2008, 18:48:53 »
kashiyama out. generalnie NIE POLECAM. piszczenie trochę ustało po jakiś 2500 km ale niestety po ostrzejszym hamowaniu klocek traci swoje właściwości i droga hamowania wydłuża sie.
za 120 zł nabyłem ferrodo premiery. trochę było z tym zachodu bo we wszystkich katalogach jest błąd i nie rozróżniają sedanów od 3d ale finalnie mam je na pokładzie i są w fazie docierania. will see."
Kashiyama jest to średniak, nie ma tragedii, ale faktycznie po kilku większych dohamowaniach gorzej się spisuje - ale który zwykły klocek nie będzie się tak zachowywał - problem jest z piszczeniem, bo czasami potrafią wkurzyć.
Jeśli chodzi o Ferodo, mam je obecnie w mojej Hondzie CRX i mogę napisać, że strasznie pylą, hamują trochę lepiej niż Kashiyamy, ale Ferodo Premier to też klocek który nie jest stworzony do agresywnej jazdy, wytrzymuje więcej, ale bez przesady.
Można wypróbować klocki firmy AKEBONO, ponoć całkiem nieźle się spisują.
Wracając do aukcji, dodam jeszcze że po raz pierwszy widzę zielone Kashiyamy
, bo zawsze robili brązowe, znaczek też taki jakiś dziwny
Jeśli chodzi o Ferodo, mam je obecnie w mojej Hondzie CRX i mogę napisać, że strasznie pylą, hamują trochę lepiej niż Kashiyamy, ale Ferodo Premier to też klocek który nie jest stworzony do agresywnej jazdy, wytrzymuje więcej, ale bez przesady.
Można wypróbować klocki firmy AKEBONO, ponoć całkiem nieźle się spisują.
Wracając do aukcji, dodam jeszcze że po raz pierwszy widzę zielone Kashiyamy

Przy okazji wertowania forum znalazłem info dla Ciebieparrot pisze:Czy ktoś potrafi podać dane techniczne - minimalne grubości tarcz przód/tył?
Minimalne grubości tarcz hamulcowych:
'91-21mm
'92 , '93i'94--przód jednotłoczkowy-20mm,dwutł.-23mm,tył-17mm
'95i'96-przód jednotł. 20mm,dwutł.23mm,tył-17mm.
'97-przód 20mm,tył 18mm.