automat: sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni, wymiana oleju

Moderatorzy: Matka prEvka, parrot, HOYNA, 0jciec Prezes, bialy100

yanik
Previanin
Previanin
Posty: 2
Rejestracja: śr 23 lut, 2011
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

automat: sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni, wymiana oleju

Post autor: yanik » czw 16 sie, 2012

jako że strasznie sie naszukałem informacji o eksploatacji skrzyni to podziele sie wiedzą na forum - mam nadzieje że sie komuś przyda

1. sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni automatycznej
oparacje wykonujemy na włączonym silniku, po zapaleniu silnika zaleca się przed pomiarem przejechać wajchą od P na sam dół do L i z powrotem do P, później nie gasząc silnika wyciągamy bagnet, przecieramy do sucha i dopiero wsadzamy w celu pomiaru stanu. oczywiście są 2 zakresy dla zimnego i ciepłego oleju.

2. wymiana
co prawda na bagnecie każdej toyotowskiej skrzyni automatycznej U241e napisane jest że jesli jeździ sie w normalnych warunkach to nie trzeba wymianiac oleju, to w praktyce spece radza go wymieniać - co ile to nie wiem, ja bym sie raczej kierował wyglądem oleju i zmieniał jak jest wyraźnie osmolony i czarny. Nie popadajmy w paranoje, bo skoro producent oleju nie każe wymieniać to chyba nie ma sensu robić tego cześciej niż co 50 tys? W skrzyni mieści się 8,6 litra oleju, ale przy spuszczaniu z korka spustowego spuszcimy tylko 3,5 a wiec tyle też dolewamy.

3. wymiana filtra oleju w skrzyni
żeby zmienić filtr to trzeba zdjać miskę ze skrzyni. A że filtr kosztuje w ASO 400 zł (nie jest dostepny poza ASO) to z robotą wymiana kosztować będzie 600 zł. Mechanicy z ASO powiedzieli, że przyjmują że wypada zrobić wymianę tego filtra co 2-3 wymiany oleju. Ja chyba sobie odpuszczę, skoro toyota nie każe zmieniać oleju wogóle, to ruszanie filtra chyba byloby zbytnią nadgorliwością.

a i płyn - oczywiście ATF T-IV. Jakby ktoś chciał to w Toyocie Radość mają w dobrej cenie (240 zł za 5l z przesyłką) olej markowany przez toyote.

4. jazda
cały czas na D
nie zaleca się na krótkim postoju (np światłach) przełączania na N, nie zaleca się hamowania silnikiem, po przesiądnięciu się z manuala miałem na początku nawyk regularnego redukowania z wykorzystaniem overdrive i 2 w celu hamowania silnikiem, ale takie machanie może ponoć skrócić żywotność skrzyni wiec zaniechałem kompletnie tego procederu.

Awatar użytkownika
galtom
Previanin
Previanin
Posty: 2852
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008
Lokalizacja: Katowice i Bielsko
Kontakt:

Post autor: galtom » czw 16 sie, 2012

Moze sie myle, ale filtr to tylko metalowa siateczka, ktora mozna plukac i zalozyc z powrotem (stad nikt poza ASO jej nie ma bo nikt tego nie kupuje, skoro juz ma).
Pozdrawiam, Galtom
Obrazek

ODPOWIEDZ