Silnik nie odpala.

wszystko co dotyczy silnika i jego bliskich okolic.

Moderatorzy: Matka prEvka, galtom, parrot, HOYNA, 0jciec Prezes, Ladapis

mirowol
Previanin
Previanin
Posty: 10
Rejestracja: ndz 23 lut, 2014
Lokalizacja: ZamoœÌ
Kontakt:

Silnik nie odpala.

Post autor: mirowol » sob 01 wrz, 2018

Witam wszystkich po dłuższej przerwie.
Mam wielką prośbę o jakąś pomoc: sugestię, podpowiedź, cokolwiek. Moja Prevka jeździła do tej pory (od 2014 roku) baz większych problemów. Ostatnio przy bardzo rozgrzanym silniku zaczął pojawiać się problem nierównej pracy na wolnych obrotach - jakby przestawał palić jeden cylinder przy próbie dodawania gazu, np. przy ruszaniu ze skrzyżowania. Działo się to dopiero przy mocnym nagrzaniu silnika - przejechane kilkadziesiąt kilometrów, silnik zgaszony i uruchomiony po kilku - kilkunastu minutach. W ubiegły tygodniu samochód oddany był do warsztatu i wymienione zostały łączniki łączniki gumowo metalowo na wale alternatora (trochę też z przygodami ale się udało). Po odebraniu samochodu z warsztatu wszystko było przez parę dni ok, nie jeździłem jednak zbyt dużo. We wtorek wyjechałem załatwić parę spraw - kilka kilometrów i trzy przystanki. Po drugim postoju silnik miał problem z zapaleniem tzn długo trzeba było zakręcić zanim złapał. Przy trzecim postoju już nie odpalił. I ten stan trwa. Sprawdziłem razem ze znajomym mechanikiem większość potencjalnych przyczyn i nic nie widać. Sprawdzona iskra - jest cały czas. Wymienione po kolei kopułka, aparat zapłonowy, cewka, iskra jest dalej i dalej nie odpala. Sprawdzona pompka paliwa - działa. Sprawdzany rozruch na samostarcie bezpośrednio w gardziel przepustnicy - nawet nie kichnęła. Testowany komputer i podzespoły w układzie zapłonowym - odłączanie kostek przy aparacie zapłonowym i igniterze i czujnikach temperatury powoduje powstanie odpowiednich błędów wymigiwanych przez komputer. Sprawdzony przepływomierz - ok. Zmierzone ciśnienie w cylindrach - w granicach przyzwoitości. Świece niedawno były wymienione, irydowe, Denso. Reasumując: rozrusznik kręci, iskra jest, paliwo jest (mokre świece) a silnik milczy. Nie mam więcej pomysłów. :( Może ktoś, coś?

Awatar użytkownika
andzrej_l
-#Team Previa
-#Team Previa
Posty: 2639
Rejestracja: ndz 28 sie, 2005
Lokalizacja: warszawa-ursynów
Kontakt:

Re: Silnik nie odpala.

Post autor: andzrej_l » sob 01 wrz, 2018

Post autor: ELEKTRO » 15 lip 2014, 2014 13:45

Odgrzeje temat... może komuś się przyda...
Problem z odpalanie na gorącym silniku powrócił, po zgaszeniu czekałem kilka minut i odpalał. Im cieplej na dworze tym dłużej trzeba było czekać.
Przyzwyczaiłem się - widocznie tak ma ten egzemplarz, ale w końcu Previa całkowicie odmówiła posłuszeństwa - rozrusznik kręcił i nie odpalała. Próba sprawdzenia kodów błędów bez skutku - w ogóle nie świeci kontrolka CHECK ENGINE. Po zaholowaniu do warsztatu przez tydzień się męczyli, nie mogli "dogadać" się z komputerem, sprawdzali wiązki przewodów, czyścili styki na kostkach, wymienili cewkę zapłonową i kopułkę, która była b. mocno wypalona - rezultat samochód odpala ale po zgaszeniu znowu problem przez kilka minut. Mechanik poddał się ale zachował się O.K. wziął kasę tylko za kopułkę, ani grosza za robociznę (cewkę sam kupiłem).

Testując objawy zauważyłem, że po zgaszeniu silnika i ponownym włączeniu zapłonu brak jest kontrolek: CHECK ENGINE i poziomu oleju. Przy włączonym zapłonie i próbie zaobserwowania kiedy kontrolki zaświecą nie było rezultatu, czekałem 20 minut i nic.
Po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu max do 10 minut, kontrolki pojawiały się i silnik odpalał.
Z ww objawami udałem się do "ostatniej deski ratunku" - warsztat AutoKaliska.
Stwierdzili, że mają pewne przypuszczenia.
Previa naprawiona :mrgreen:
Przyczyną był przekaźnik pod deską rozdzielczą, na jednym ze styków grzał się i dopiero po ostygnięciu można było uruchomić silnik.
Przekaźnik zlokalizowali demontując deskę, ale później okazało się, że jest do niego dostęp (dość trudny, ale jest) od spodu deski rozdzielczej.
Niestety nie znam nazwy i szczegółowej funkcji przekaźnika - mechanik w dossier napisał: przekaźnik główny.
Przekaźnik o identycznych parametrach jest w skrzynce bezpiecznikowej opisany jako "Power Main". :roll:
Robimy zlocik czerwiec 2018 :mrgreen:
[scroll]a i tak was lubie[/scroll]
http://bogatyojciec.pl/?A=45810

mirowol
Previanin
Previanin
Posty: 10
Rejestracja: ndz 23 lut, 2014
Lokalizacja: ZamoœÌ
Kontakt:

Re: Silnik nie odpala.

Post autor: mirowol » sob 01 wrz, 2018

Witam.
Dziękuję za sugestię. :) Czytałem wcześniej ten temat, jednak jest oczywiście różnica. U mnie cały czas jest zasilanie komputera, cały czas palą się wszystkie kontrolki. Problem musi być gdzie indziej niestety.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
M. Wolski

ODPOWIEDZ